Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ρ - Σ

ΚΥΡΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑΡ - ΣΥΠΟΕΝΟΤΗΤΕΣBernd RiexingerRenaud LambertRobert MisikRodney BensonSaunier Guy-MichelSerge HalimiStefan KaiserSteven FortiΘωμάς ΣλιώμηςΚριστιάνε ΣλέτσερΛάχλου ΣοφίαΠέτρος ΣταύροςΠέτρος ΣταύρουΡάνιος ΑλέξηςΡάντος ΚώσταςΡάπτη ΔέσποιναΡάπτου ΕλευθερίαΡάφενμπρεγκ ΜαρίναΡήγας ΠάνοςΡήγος ΆλκηςΡήγος ΓιώργοςΡίζος ΣπύροςΡίσβας ΧρηστόςΡακόπουλος ΘοδωρήςΡαπτόπουλος ΒαγγέληςΡαπτόπουλος ΧάρηςΡασβίτσου ΤζώρτζιαΡασβίτσου ΤζώρτζιαΡαυτοπούλου ΚερασίναΡαυτόπουλος ΓιώργοςΡεβέλι ΜάρκοΡεγκούκος ΚυριάκοςΡεγκούκος ΝίκοςΡεπούση ΜαρίαΡηγοπούλου ΠέπηΡηγόπουλος ΚίμωναςΡιγκ ΜπομπΡιζούλης ΑνδρέαςΡισμάουι ΝόρμαΡοδρίγο Πάττο Σα ΜότταΡοζάνης ΣτέφανοςΡομπέ Ζαν - ΦιλίπΡομπόλης ΣάββαςΡοσάντα ΡοσάναΡουμελιωτάκης ΘοδωρήςΡουμελιώτης ΑνδρέαςΡουμπάνης ΓρηγόρηςΡουπακιώτης ΑντώνηςΡουσιά ΕλένηΡουσσάκης ΑντώνηςΡούβαλης ΒασίληςΡούβαλης ΘανάσηςΡούντι ΚάσκεΡούντολφ ΧίκελΡούσσος ΣωτήρηςΡούσσου ΒαρβάραΡούτος ΔημήτρηςΡωμανού ΝατάσσαΡωμανός ΓιώργοςΡόγγας ΒασίληςΡόης ΝίκοςΡόκκου ΕιρήνηΡόμπερτ ΦισκΡόντος ΚώσταςΡότζερ ΚόενΡώτας ΒασίληςΣάββας ΝίκοςΣάντα ΓεωργίαΣάρρας ΜιχάληςΣέλτσας ΚώσταςΣένγκις ΖέχραΣέργης ΦραγκίσκοςΣέργης ΦραγκίσμοςΣίμος ΧρήστοςΣίμσον ΤόνυΣαββάκης ΧρίστοςΣαββίδης ΑλέξιοςΣαββίδης ΓιώργοςΣαββίδης ΧάρηςΣαγγανά ΔέσποιναΣαγιάς ΘάνοςΣαγώνας Φώτης ΝεκτάριοςΣακαλή ΌλγαΣακελλίων ΣταμάτηςΣακελλαρίδης ΓαβριήλΣακελλαρίου ΑλέξανδροςΣακελλαρόπουλος ΤάσοςΣακκά ΙλεάναΣακκά ΙλεάναΣακκάτος ΒαγγέληςΣακούτης ΝίκοςΣαλέ ΡομπέρΣαλαπάτας ΠαναγιώτηςΣαλταμπάση ΆντζηΣαλτογιάννης ΧρήστοςΣαμιακού ΝεφέληΣαμιακός ΣπύροςΣαμικού ΈρηΣανταμούρης ΔημήτριοςΣαντορινιός ΝεκτάριοςΣαξώνης ΒασίληςΣαρακιώτης ΙωάννηςΣαραντάκος ΝίκοςΣαργολόγος ΚάρολοςΣαρρής ΘάνοςΣασσάνης ΣπύροςΣαχπεκίδης ΑντώνηςΣβέρκος ΝίκοςΣβίγκου ΡάνιαΣγουρομύτη ΧριστίναΣεβαστάκης ΔημήτρηςΣεβαστάκης ΝικόλαςΣεβαστός ΑνάργυροςΣεβελά ΕφραήμΣερεμέτης ΔημήτρηςΣερζ ΑλιμίΣερντεδάκις ΝίκοςΣηφάκη ΕυγενίαΣηφάκης ΓιάννηςΣιάπερας ΣίμοναςΣιάχος ΜιχάληςΣιέρρα ΑγγελικήΣιαμανδούρας ΣωτήρηςΣιαμαντζιούρας ΆκηςΣιαπέρα ΕυγενίαΣιαπκίδου ΈλληΣιατίτσα ΔήμητραΣιαφαρίκα ΕυαγγελίαΣιγάλας ΑντώνηςΣιδέρης ΝίκοςΣιδέρης ΣωτήρηςΣιδώνης ΓιάννηςΣινγκ ΆμιτΣιούλας ΚωνσταντίνοςΣιούτας ΗλίαςΣιριό ΜοντΣιώκος ΣωτήρηςΣιώτης ΝτίνοςΣιώτος ΓιάννηςΣιώτος ΜοδέστοςΣκάλφαρι ΕουτζένιοΣκαλιδάκης ΓιάννηςΣκαρπαθιώτη ΕλίναΣκαρπαλέζος ΔημήτρηςΣκεπετζάκης ΓιώργοςΣκηνιώτης ΚώσταςΣκλαβενίτης Ε. ΤριαντάφυλλοςΣκληβανιώτης ΓιάννηςΣκλιάς ΒασίληςΣκομβούλης ΜιχάληςΣκοπλάκης ΝίκοςΣκορίνης ΝίκοςΣκορδούλης ΚώσταςΣκουλάς ΓιώργοςΣκουρολιάκος Λουκάς ΖωσιμάςΣκουρολιάκος ΠάνοςΣκουφά ΕλισσάβετΣκούρας ΚώσταςΣκούρας ΠαναγιώτηςΣκούρτη ΜαρίαΣκούρτης ΓιάννηςΣκούτας ΠαναγιώτηςΣκρουμπέλος ΘανάσηςΣλιώμης ΘωμάςΣμιξιώτης ΔημήτρηςΣμυρναίος ΝίκοςΣμυρναίου ΕυαγγελίαΣονιάδης ΜπάμπηςΣουβατζή ΣτυλιανήΣουβλής ΓιώργοςΣουλτάτου ΠέλαΣούμπερτ ΜαρίαΣούσης ΙσαάκΣπάλας ΙωάννηςΣπίθας ΑντώνηςΣπαθής ΓεράσιμοςΣπαθαράκης ΚώσταςΣπαθαρίδου ΔήμητραΣπανού ΔέσποιναΣπανού ΔήμητραΣπανού ΚυριακήΣπανού ΜαρίαΣπανούδη ΔέσποιναΣπανούδη ΝατάσαΣπαρτιάτης Δανιήλ ΛυκούργοςΣπαρτινός ΚώσταςΣπηλιωτακοπούλου ΕλευθερίαΣπηλιόπουλος ΘοδωρήςΣπουρδαλάκης ΜιχάληςΣπουρδαλάκης ΜιχάληςΣπυρίδωνος Ν.Λ.Σπυροπούλου ΑγγελικήΣπυρποπούλου ΧρύσαΣπυρόπουλος ΓιώργοςΣπύρου ΜπενέτοςΣτάγκαλη ΜάγιαΣτάθης ΜανόληςΣτάθης ΠαναγιώτηςΣτάικος ΧρήστοςΣτάμου ΓιώργοςΣτάνλεϋ ΑρόνοβιτςΣτέλλας ΣταύροςΣτέλλας ΣταύροςΣτέφος ΓιάννηςΣταγκαλή ΜάγιαΣταγκανέλλης Πέτρος-ΙωσήφΣταθάκης ΓιώργοςΣταθακιός ΑλέξανδροςΣταθακοπούλου ΕυγενίαΣταθοπούλου ΈλεναΣταθούλια ΘεοδώραΣταθόπουλος ΓιάννηςΣταμάτης ΚώσταςΣταματιάδου Στεργίου ΟλυμπίαΣταματόπουλος ΔημήτρηςΣταμπουλή ΑφροδίτηΣταμπουλής Γ.Σταμπούλης ΓιώργοςΣταμόπουλος ΧρήστοςΣτανγκανέλλης Πέτρος ΙωσήφΣτασινόπουλος ΑποστόληςΣτασινός ΣτάθηςΣταυρίδης ΣταύροςΣταυρακάκης ΓιάννηςΣταυριανίδης ΚωνσταντίνοςΣταυριανίδης ΣτάθηςΣταυριδάκης ΓιώργοςΣταυρούλα ΚατερίναΣταυρόπουλος ΘεόδωροςΣταφίδας ΓιάννηςΣταύρου ΚατερίναΣταύρου ΠέτροςΣταύρου Ρ.Στεργίου ΙωάνναΣτεφάνου ΣτέφανοςΣτεφανάκης ΚώσταςΣτεφανάκης ΜαρίνοςΣτεφανίδης ΑλέξανδροςΣτεφανίδης ΜάνοςΣτεφανόπουλος ΣωτήρηςΣτεϊνγκρίμουρ ΣιίγκφουσονΣτουκογιώργος ΛευτέρηςΣτουπής ΝίκοςΣτρακαντούνα ΒασιλικήΣτρατής Γιάννης Δ.Στρατής ΚώσταςΣτρατηγάκης ΣτράτοςΣτρατούλης ΔημήτρηςΣτυλιανίδης ΣτέλιοςΣτυλιανού ΆρηςΣυλικιώτης ΝεοκλήςΣυμβουλίδης ΧάρηςΣυμεωνίδης ΒασίληςΣυμεωνίδης ΚώσταςΣυμεωνίδου ΧάρηΣυμεωνίδου ΧάριςΣυναδινός ΤζούλιοςΣυνοδινού ΚαλλήΣυρίβλη ΆνναΣυρίγος ΑντώνηςΣυρμαλένιος ΝίκοςΣχίζας ΓιάννηςΣχινάς ΣτάθηςΣχοινάς - Παπαδόπουλος ΙάσοναςΣωτάκης ΔημήτρηςΣωτηρίου ΆκηςΣωτηρίου ΕλένηΣύκας ΝίκοςΤζώρτζια ΡασβίτσουΤσιόκας ΧάρηςΦιλιππής ΔημήτρηςΧατζοπούλου ΛίτσαΧρύσανθου Δημ. Τάσσης

Ρήγος Άλκης

Οι πολύπλευρες αντιδράσεις για το νομοσχέδιο της Ανώτατης Εκπαίδευσης

Με τη δημοσίευση του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και τις συζητήσεις που άνοιξε, ήταν για μας φυσικό, όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει, να εμφανιστούν οι βαθύτερες...

“…ως και τα σύννεφα είναι ναρκοθετημένα το νου σας, από μας η άνοιξη εξαρτάται"

“…ως και τα σύννεφα είναι ναρκοθετημένα το νου σας, από μας η άνοιξη εξαρτάται» Οδυσσέας Ελύτης (Μαρία Νεφέλη) Σ’ αυτό το ναρκοθετημένο τοπίο μιας διάχυτης ρητορείας απαξίωσης των πάντων,...

Οι πρώτοι γιορτασμοί της εργατικής Πρωτομαγιάς στην Ελλάδα

Το γεγονός έχει ελάχιστα καταγραφεί στην ιστοριογραφία του εργατικού μας κινήματος και εντάσσεται στις γενικότερες διεργασίες της τελευταίας δεκαετίας του 19ου αιώνα, με την έξαρση των εθνικισμών παντού της Ευρώπης και τη συνακόλουθη στα δικά μας ένταση του πολιτικού μύθου της Μεγάλης Ιδέας.

Προσμένοντας το συνολικό σχέδιο μεταρρυθμίσεων στην Εκπαίδευση

Στις δύο πρώτες προτεραιότητες εστιάζουν με πολύ συγκεκριμένες προτάσεις και οι αποφάσεις της Πανελλήνιας Συνδιάσκεψης του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, περίληψη των οποίων επίσης φιλοξενούμε στο σημερινό τεύχος.

21η Απριλίου: Μισό αιώνα μετά

Ένα χθες που φαντάζει όχι απλά οριστικά τελειωμένο και αποενοχοποιημένο αλλά, στα χρόνια της πολύπλευρης κρίσης που βιώνουμε, προβάλλει σε τμήματα του πληθυσμού και με μια εξιδανικευτική μορφή...

Το ιδεολογικό - πολιτικό μας πρόταγμα για την Παιδεία

Το αξιακό περιεχόμενο της μόρφωσης ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό που η πολιτεία οφείλει να προσφέρει, και μάλιστα δωρεάν, σε όλους όσους ζουν στη χώρα, σταδιακά επαναθεμελιώνεται με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων. Ρυθμίσεων προφανώς όχι ‘ουδέτερων’, άλλωστε δεν υπάρχουν σε κανένα επίπεδο ‘ουδέτερες’ ρυθμίσεις, πολύ περισσότερο σε ένα τόσο σημαντικό για την προοπτική ενός τόπου και των πολιτών του πεδίο όπως αυτό της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Η πορεία μιας βορειοελλαδικής πόλης, τη δύσκολη δεκαετία του ’40

ΣΚΟΥΠΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ: Κατοχή, Εαμική Εξουσία, Εμφύλιος στην Ημαθία . Εφημερίδες, Απελευθέρωση, Κοινωνική Ζωή , Εταιρεία Μελέτης Ιστορίας και Πολιτισμού Ν. Ημαθίας, Βέροια 2016, σελ. 135 ...

Μπροστά στη νέα χρονιά με ελπίδες και όραμα

Η έκδοση αυτού του τεύχους συμπίπτει με τη συμπλήρωση δύο χρόνων κυβέρνησης της Αριστεράς. Δύο χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων, και στον χώρο του εκπαιδευτικού μας συστήματος και των...

Μπροστά στο 2017

«...ως και τα σύννεφα είναι ναρκοθετημένα το νου σας, από μας η άνοιξη εξαρτάται» Οδυσσέας Ελύτης ( Μαρία Νεφέλη ) Από μας, που μόνοι μας αποφασίσαμε σε καιρούς χθεσινούς, ότι η άνοιξη...

Σοσιαλιστές και αναρχικοί στα τέλη του 19ου αιώνα

Η αδυναμία των αναρχικών και σοσιαλιστικών ιδεών να παίξουν κυρίαρχο ρόλο στις διεργασίες της κεντρικής πολιτικής σκηνής, παρά την προσπάθεια παρέμβασής τους, στις ζυμώσεις και τις κινητοποιήσεις που συντελούνται στο εργατικό κίνημα. Αδυναμία που δεν σχετίζεται με κάποιο νηπιακό ουτοπικό όραμα ή μια στείρα μεταφορά των ευρωπαϊκών δεδομένων αλλά περισσότερο με τα αναλυτικά εργαλεία που είχαν για τη διάγνωση της φυσιογνωμίας του κοινωνικού σχηματισμού

Παπά Γιώργης Πυρουνάκης: Ένας φωτισμένος εκπαιδευτικός με ράσα

Τούτη την περίοδο που ο Λόγος του επικεφαλής της Εκκλησίας των Ελλήνων Ορθοδόξων Χριστιανών, ολοένα και περισσότερο απομακρύνεται από το ευαγγελικό "αγαπάτε αλλήλους" και συμπορεύεται με τις πιο...

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: Ένα ελπιδοφόρο βίωμα μετά 43 χρόνια...

Όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα προτιμώ να βρίσκομαι ανάμεσα σε μαθητές ή κατοίκους μακρινών περιοχών, συζητώντας για το τότε και την πάντα επίκαιρη εκείνη εξέγερση για "Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία"....

Ανάμεσα σε δύο επετείους: Αντίσταση και φασισμός

Λαϊκή έξαρση και αγωνιστικό φρόνημα που οδήγησε στην παλλαϊκή αντίσταση του ΕΑΜ απέναντι στον ενδοτισμό, ακόμη και τον ανοικτό δοσιλογισμό της αστικής πολιτικής ηγεσίας, όπως και της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, με ελάχιστες φωτεινές προσωπικές εξαιρέσεις. Αυτό που είχε διαγνώσει από τότε όχι ο αστός διπλωμάτης, αλλά ο ποιητής Γιώργος Σεφέρης στο Ημερολόγιό του...

Επιτέλους μπαίνει τάξη στο άναρχο τοπίο των μεταπτυχιακών

Από τα πιο θετικά στοιχεία του νομοσχεδίου, είναι η θέσπιση της δωρεάν παροχής των μεταπτυχιακών σπουδών. Θέση που ελάχιστα ΑΕΙ ακολουθούν για όλα τα παρεχόμενα ΠΜΣ – το Πάντειο και σε μεγάλο βαθμό το Πολυτεχνείο μόνο - και κανένα ΤΕΙ.

Και η ελπιδοφόρα εκπαιδευτική χρονιά συνεχίζεται

Είναι τελείως διαφορετικό το να επιδιώκεις την δημιουργία ελεύθερων, κριτικά σκεπτόμενων πολιτών, δρώντων υποκειμένων της ιστορικής εξέλιξης, συνοδοιπόρων με τους δασκάλους τους στο αέναο ταξίδι της γνώσης, με συναδελφική συνεργασία κι αλληλεγγύη με τους συμμαθητές τους, ικανών για αισθητική απόλαυση, αποδοχή του διαφορετικού ως πλούτου, με αξιακά πρότυπα σεβασμού προσωπικών και συλλογικών ιδιαιτεροτήτων, από την νεοφιλελεύθερη αντίληψη του νέου συμπολίτη μαθητή ως παθητικού ‘πελάτη’ γνώσεων σε ένα σύστημα προσωποκεντρικού και εξεταστικοκεντρικού ανταγωνισμού με τον συμμαθητή του, που στοχεύει στην ατομική του ανέλιξη μέσα από συστήματα ‘αριστείας και … ‘αξιοκρατίας’ με ιδιωτικά αγοραία κριτήρια.

Η Ιδεολογικό-πολιτική σημασία της Δημόσιας Εκπαίδευσης και Έρευνας

  Η Ιστορία πρέπει να μας έχει διδάξει πια ότι ειδικά στον αξιακό χώρο της Εκπαίδευσης και της Έρευνας. δυνατότητες συναίνεσης σε ότι αφορά το βαθύτερο ιδεολογικό περιεχόμενο μιας ριζικής...

Ο Διάλογος και το Μέλλον του

Η πρώτη φάση μιας ακόμη προσπάθειας μεταρρύθμισης του δημόσιου αγαθού της παρεχόμενης Εκπαίδευσης, ολοκληρώθηκε μέσα από ένα αυτό-χαρακτηρισθέντα ως ‘εθνικό’ διάλογο. Οι πρώτες προτάσεις της συσταθείσας με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του σ. Υπουργού Παιδείας, ‘Επιτροπής Διαλόγου’ κατατέθηκαν με μια...

Φοιτητικό Κίνημα και δικτατορία 3

Απέναντι σ’ ένα εγκαθιδρυμένο βίαια καθεστώς, χωρίς νομιμοποίηση ούτε και νομιμότητα, αναζωογονούν οι φοιτητές την ιδιότητα του πολίτη και την διευρύνουν προς κατευθύνσεις μιας ουσιαστικά νέας...