Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Β - Γ

ΚΥΡΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑΒ - ΓΥΠΟΕΝΟΤΗΤΕΣBede SheppardBreno AltmanGagyi AgnesGoodwin ΜatthewΑβραάμ ΓιεσούαΒάβουλα ΑριστέαΒάκη ΦωτεινήΒάκης ΑλέξηςΒάλλας ΧρήστοςΒάρθης ΤάκηςΒάρναλης ΚώσταςΒάσσης ΛαοκράτηςΒάσσιος ΔημήτρηςΒέης ΓιώργοςΒέικου ΧριστίναΒέντολα ΝίκιΒέργος ΚώσταςΒίτσας ΔημήτρηςΒαβαγιάννη- Μαυρή ΜαίρηΒακαλιός ΘανάσηςΒακαλοπούλου ΜπέτυΒαλαβάνη ΝάντιαΒαλασσάς ΔιονύσηςΒαλατσού ΔέσποιναΒαλαωρίτης ΝάνοςΒαλλιανός ΧρήστοςΒαλντέν ΣωτήρηςΒαλωμένου ΓεωργίαΒαμβακά Ευγενία (Τζένη)Βαμβουκάκης ΦίλιπποςΒαμβουρέλη ΜαρίαΒανταράκης ΒαγγέληςΒαρβιτσιώτης ΒασίληςΒαρδάκης ΣωκράτηςΒαρδαβάς ΔημήτρηςΒαρδινογιάννης ΒαρδήςΒαρδουλάκης ΘωμάςΒαρδουλάκης ΜανώληςΒαρελάς ΠάνοςΒαρελάς ΤάσοςΒαρεμένος ΓιώργοςΒαρθαλίτης ΓιώργοςΒαρλαμίτης ΚωνσταντίνοςΒαρουφάκης ΓιάννηςΒαρούχα ΜαγδαληνήΒαρούχας ΓιάννηςΒασιλάκης ΜιχάληςΒασιλακάκης ΓιάννηςΒασιλείου ΓιάννηςΒασιλείου ΘανάσηςΒασιλείου ΣτέφανοςΒασιλείου ΦίλιπποςΒασιλειάδης ΓιώργοςΒασιλικός ΒασίληςΒασιλοπούλου ΚορίναΒασιλόπουλος ΘάνοςΒαταβάλη ΦερενίκηΒαφέα ΑναστασίαΒαφειάδης ΑλέξανδροςΒαϊνανίδη ΧρύσαΒαϊου ΝτίναΒγόντζας ΑλέξανδροςΒελάνης ΔημήτριοςΒελέντζας ΣπύροςΒεληζιώτης ΜιχάληςΒελισσαρίου ΣίσσυΒελλίκης ΦιντίαςΒελλιανίτης ΠάριςΒελώνης ΚωστήςΒενετσάνου ΝέναΒερβενιώτη ΤασούλαΒεργέτης ΔημήτριςΒεργόπουλος ΓιώργοςΒεργόπουλος ΚώσταςΒερνίκος ΓιώργοςΒερναρδάκης ΧριστόφοροςΒερόνικα Σούσοβα-ΣαλμίνενΒηδενμαϊερ ΑνθήΒιδάλη ΣοφίαΒιδιαδάκης ΜιχάληςΒισβίκη ΑγγελικήΒιτάλη ΔάφνηΒιτζηλαίος ΒαγγέληςΒλαστός ΓιώργοςΒλαχάκης ΓιώργοςΒλαχάκης ΝίκοςΒλαχογιάννη ΑιμιλίαΒλαχοπάνος ΔημήτρηςΒλαχόπουλος ΚώσταςΒογιατζή ΣοφίαΒογιατζόγλου ΑθηνάΒογιατζόγλου ΜάρκοςΒοζίκη ΒάσιαΒολιώτη ΜελίναΒουγιουκλάκης ΓιώργοςΒουγιούκα ΆνναΒουδούρης ΓιώργοςΒουδούρης ΟδυσσέαςΒουζουναράς ΔημήτρηςΒουλέλης ΝικόλαςΒουλβούλη ΑιμιλίαΒουλγαράκης ΓιάννηςΒουτουρής ΠαντελήςΒουτσαδάκη ΕλιάναΒούζης ΠαναγιώτηςΒούλγαρης ΓιάννηςΒούλγαρης ΚώσταςΒούρτσης ΔιονύσηςΒούτσης ΝίκοςΒράντζα ΠαναγιώταΒρέλλος ΓιάννηςΒρατσάλης ΚώσταςΒρεττάκος ΗλίαςΒρόντος ΧάρηςΒωβού ΣίσσυΒόγλης ΠολυμέρηςΒώσσος Θ.Γάλλος ΘανάσηςΓέραλης ΤάσοςΓέρος ΤάκηςΓέρου ΚάτιαΓέρου ΠέννυΓέττος ΒαγγέληςΓαβαλά ΠέπηΓαβράς ΠαναγιώτηςΓαβρίλης ΓΙώργοςΓαβρόγλου ΚώσταςΓαλάζης ΛεωνίδαςΓαλανάκης ΑναστάσηςΓαλανόπουλος ΑντώνηςΓαλανόπουλος ΚώσταςΓαλανός ΝίκοςΓαλενιανός ΓιώργοςΓαλιάτσος ΚώσταςΓαλούπης ΒασίληςΓαϊτάνου ΕιρήνηΓελαλής ΔημήτρηςΓεράκης ΚώσταςΓερασίμου ΑλέξανδροςΓεροβασίλη ΌλγαΓεωργάς ΣταύροςΓεωργάτος ΣπύροςΓεωργίου ΖωήΓεωργακάκης ΝίκοςΓεωργακάς ΝτανΓεωργακόπουλος ΝίκοςΓεωργακόπουλος ΤάκηςΓεωργαντάς ΑντώνηςΓεωργαντάς ΗλίαςΓεωργιάδης ΠαύλοςΓεωργιάδου ΚατερίναΓεωργιόπουλος ΜένιοςΓεωργοπούλου - Σαλτάρη ΈφηΓεωργοπούλου ΈφηΓεωργούλας ΜπάμπηςΓεωργούλας ΧαράλαμποςΓιάκομπ ΆουγκσταϊνΓιάννης ΓρετσίσταςΓιαλκέτσης ΘανάσηςΓιαννακάκη ΜαρίαΓιαννακοπούλου ΕλένηΓιαννακοπούλου ΣοφίαΓιαννακόπουλος ΓιώργοςΓιαννακόπουλος ΧαράλαμποςΓιαννοπούλου ΈφηΓιαννοπούλου ΔανάηΓιαννούλης ΧρήστοςΓιαννόπουλος ΓιώργοςΓιαννόπουλος ΘόδωροςΓιαννόπουλος ΝίκοςΓιαννόπουλος ΠαναγιώτηςΓιανουλόπουλος ΓιάνηςΓιαταγάνα Χρυσούλα-ΜαρίαΓιατζόγλου ΔημήτρηςΓιατρομανωλάκης ΓιώργηςΓιλδίζη ΒάσωΓιοβανόπουλος ΧρήστοςΓιουκάκης ΓιώργοςΓιουρσένκο ΓιουλίγιαΓιουσούφ Αϊχάν ΚαράΓιούλος ΓιώργοςΓιούνγκε ΓκάριΓιούργας θωμάςΓιούργος ΚωστήςΓιούργου ΛάγιαΓιωτοπούλου - Μαραγκοπούλου ΑλίκηΓιώτη ΡοζίναΓκίβαλος ΜενέλαοςΓκίμτσας ΧρήστοςΓκίνης ΒαγγέληςΓκίτση ΑλεξάνδραΓκαβαλιζούδη ΦιλιώΓκανίδου ΑρετήΓκασούκα ΜαρίαΓκεσίν ΣβανΓκικόπουλος ΦοίβοςΓκιντεόν ΛεβίΓκιούρας ΘανάσηςΓκιτάκος ΒασίληςΓκιωνάκης ΚωνσταντίνοςΓκονζάλο ΡοδρίγκεςΓκοτσόπουλος ΘόδωροςΓκουίντο ΒιάλεΓκουγκούλη ΚλειώΓκουτζίνης ΣωφρόνιοςΓκούσταβ ΧορνΓκόβας ΓιάννηςΓκότσης ΚωνσταντίνοςΓκότσης ΣτάθηςΓλέζος ΜανώληςΓολέμης ΧάρηςΓουγουλιάς ΔημήτρηςΓουγουλιάς Ζ.ΔημήτρηςΓουλιάμος ΚώσταςΓουνόπουλος ΆγγελοςΓουργουρής ΣτάθηςΓούλας ΒαγγέληςΓούμενος ΓιάννηςΓούναρης ΓιάννηςΓρίβας ΚώσταςΓραμπόβας ΧρήστοςΓρηγοριάδης ΓιώργοςΓρηγοριάδης ΜιχάληςΓρυσμπολάκης ΔημήτρηςΓώγος ΓιώργοςΠολυμέρης ΒόγληςΧρ. Βασιλάκη

Γκικόπουλος Φοίβος

Η παράδοση και το πνεύμα της εποχής

Για να καταλάβουμε καλά αυτή τη συγχρονία παρελθόντος, παρόντος και μέλλοντος, πρέπει να σκεφτούμε ότι η παράδοση είναι όπως ένα δέντρο: οι ρίζες βρίσκονται βαθιά στο μακρινό και προ-ιστορικό παρελθόν, ο κορμός είναι ολόκληρη η ιστορία αυτού του παρελθόντος, τα κλαδιά, τα τελευταία κλαδιά είμαστε εμείς, και μπορούμε να ανθίσουμε...

Θεατρικές υπερβάσεις και παραβιάσεις

Οι σχέσεις μου με το θέατρο υπήρξαν πάντα αντιφατικές, αλλά δεν κατάλαβα αν είναι με ευθύνη μου ή με τον τρόπο που γίνεται το θέατρο. Ίσως η πνευματική μου διαμόρφωση υπήρξε εμπόδιο στην θεατρική...

Προβλήματα πολιτικής σκέψης στον Τζιάκομο Λεοπάρντι

Η αποστροφή του Λεοπάρντι προς τον κόσμο δεν προσανατολίζεται προς έναν συγκεκριμένο τύπο κοινωνίας. Βέβαια αρθρώνεται στην καταγγελία ή στη σάτιρα διάφορων και συχνά αντίθετων μεταξύ τους μορφών...

Ντάτσια Μαραΐνι

Αν σκεφτούμε όσα συνέβησαν στην ιταλική λογοτεχνία τα τελευταία τριάντα σαράντα χρόνια, επιβάλλεται πρώτα απ’ όλα να κάνουμε μια ληξιαρχική διαπίστωση. Στη μακρά, θλιβερή αλλά προβλεπόμενη...

Τα κείμενα και η ερμηνεία τους

Η φόρμουλα ενός πλουραλιστικού ηθικολόγου, που εισάγεται από έναν απροκατάληπτο μελετητή των πολιτικών ιδεών, ισχύει, κατά κάποιο τρόπο, και για τον κριτικό που είναι ικανός να κινείται στη βιβλιοθήκη της Βαβέλ.

Σχολές δημιουργικής γραφής

«Για να γράψεις» σημειώνει ο Μπουκόφσκι «δεν αρκεί ο πόνος, χρειάζεται κι ένας συγγραφέας». Με αυτές τις προϋποθέσεις, δεν φαντάζεσαι τις σκέψεις του κακού μαέστρου Μπουκόφσκι για τις λεγόμενες σχολές δημιουργικής γραφής, τώρα πια και διά αλληλογραφίας, και για όποιον, που με μαθήματα,...

Πολιτιστική βιομηχανία και κριτική ανάγνωση

Αν θεωρήσουμε τις μεγάλες εκδοτικές επιχειρήσεις ως τη βιομηχανία μιας επιβεβλημένης γνώσης, δεν μπορεί παρά να εκλάβουμε ως «φυσιολογική», απ' τη μεριά του αναγνώστη, μια αυθόρμητη κίνηση άμυνας, ίσως και φυγής από την όλο και μεγαλύτερη εισβολή τίτλων, την έσχατη, παραπλανητική άρνηση...

Ένας «ψυχαναλυτικός πριν από την ψυχανάλυση»

Από τότε που ο κριτικός και ιστορικός της Ιταλικής λογοτεχνίας Τζιανφράνκο Κοντίνι ονόμασε τον Σάμπα (Τεργέστη, 1883-1957) «ψυχαναλυτικό πριν από την ψυχανάλυση», υπήρξαν πολλοί οι κριτικοί που ενδιαφέρθηκαν για το πρόβλημα της επίδρασης των θεωριών του Φρόιντ στη ζωή και το έργο του τριεστίνου...

Η αλήθεια και οι ...«αλήθειες» της εξουσίας

Κατά το τέλος της δεκαετίας του '60 και τις αρχές της δεκαετίας του '70 η συγγραφική δραστηριότητα του Λεονάρντο Σιάσια παρουσιάζει, αν όχι μια πραγματική στροφή, σίγουρα μια σημαντική αλλαγή πλεύσης: ο συγγραφέας αρχίζει να περνά τα σύνορα της περιοχής του, δεν είναι πια μόνο Σικελοί...

Διάλεκτος και γλώσσα

Η δύναμη και η αποτελεσματικότητα της τέχνης είναι να επικαλείται λανθάνουσες στην ψυχή μας συγκινήσεις. Καμιά φορά συμβαίνει, για παράδειγμα, ν' αρχίσουμε την ανάγνωσή μας σε κατάσταση ηρεμίας ή ευχαρίστησης και να βρισκόμαστε, μετά από λίγες σελίδες ή γραμμές, βουτηγμένοι στο άγχος...

Φιλολογία και ιστορία της γραφής

Ένα από τα καίρια προβλήματα, που αντιμετωπίζει σήμερα ο φιλόλογος, είναι αυτό της σχέσης ανάμεσα στο κείμενο και το προϊόν που πιστοποιεί την ύπαρξη του ίδιου του κειμένου. Προϊόν που μπορεί να είναι ένα χειρόγραφο ή ένα έντυπο (και σ' αυτή τη σχέση, ανάμεσα στο περιεχόμενο...

Ένα πορτρέτο του ποιητή

Μόνον ένας ελεύθερος άνθρωπος μπορεί να μιλήσει, δίχως οδυνηρές αυταπάτες, για την ελευθερία. Μόνον ένας ελεύθερος ποιητής μπορεί να μας βοηθήσει να ανασκευάσουμε εκείνη τη λεπτή γραμμή που ενώνει το να κάνει ποίηση με την έννοια της ελευθερίας....

Τσέζαρε Παβέζε: Ο μύθος του λυρικού ρεαλισμού

Η συμμετοχή των διανοουμένων στο «μετα-αντιστασιακό» και «νέο-ρεαλιστικό» ιταλικό κλίμα, υπήρξε για ορισμένους επιφανειακή και για το λόγο αυτό χωρίς τραυματικές εμπειρίες. Για άλλους, ήταν μια τραγική περιπέτεια: κι αυτή είναι η περίπτωση του Τσέζαρε Παβέζε...

Η χρήση του λογοτεχνικού κειμένου στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας

Στους προβληματισμούς που αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια και στις συζητήσεις που ακολουθούν γύρω από τους τρόπους ανανέωσης της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης κυρίως, το διώνυμο γλώσσα-λογοτεχνία θεωρείται ένα διώνυμο που θα πρέπει να αποσχιστεί. Αυτή η θέση καθορίζεται από το γεγονός ότι...

Διανοούμενος και πνευματική ζωή

Ο ρόλος του διανοούμενου ορίζεται πάντα από τη φάση στην οποία βρίσκεται η ιστορική διαδικασία της κάθε χώρας. Ο διανοούμενος είναι, είτε το θέλουμε είτε όχι, ένας άνθρωπος που, σε μια δεδομένη περίοδο, υπηρετεί τις κοινωνικές δυνάμεις εκείνης της ιστορικής περιόδου και τα συμφέροντά της...

Το "Πρόβλημα του Νότου"

«Ο Γατόπαρδος αναδεικνύει έναν μαέστρο. Το μυθιστόρημα είναι πρώτ' απ' όλα λυρικό, αλλά είναι επίσης και ένα ιστορικό μυθιστόρημα, γιατί ο συγγραφέας βλέπει και μας υποδεικνύει την εξέλιξη της σκέψης του και της ψυχής του κάτω από το πρίσμα των ιστορικών γεγονότων, δίνοντας σε κάθε έναν από...