Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Δ - Ι

ΚΥΡΙΑ ΕΝΟΤΗΤΑΔ - ΙΥΠΟΕΝΟΤΗΤΕΣEva CosséIñigo GarcíaΈλιοτ ΛάριΈντσο ΤραβέρσοΈξαρχος ΓιώργηςΈρικ ΝτρούκερΉσυχος ΚώσταςΊταλο ΚαλβίνοΔάλλας ΓιάννηςΔάνος ΑνδρέαςΔέδε ΚατερίναΔέτσικας ΚώσταςΔήμας ΠαναγιώτηςΔαγκλής ΔημοσθένηςΔαγρές ΑπόστολοςΔακόπουλος ΒαγγέληςΔαλέζιος ΘέμηςΔαλακούρα ΒερονίκηΔαμίγος Δ.Δαμηλάκου MαρίαΔαμιανίδη ΆνναΔαμιανός ΠέτροςΔανιήλ ΑνθούλαΔαούσης ΓιώργοςΔαρδάνος ΓιώργοςΔαρεμάς ΓιώργοςΔασκαλάκης ΑλέξανδροςΔασκαλόπουλος ΑντώνηςΔασκαλόπουλος ΑπόστολοςΔασκαλόπουλος ΔημήτρηςΔασκαλόπουλου ΝτίναΔεβλέτογλου Ν.Ε.Δεδεμπίλη ΜαργαρίταΔεκαβάλλα ΑννίταΔελβερούδη Ελίζα ΆνναΔεληβοριάς ΦοίβοςΔεληβοριάς ΦώτηςΔεληγιώργη ΑλεξάνδραΔελώτης ΓιάννηςΔεμάθας ΖαχαρίαςΔεμουρτζίδης ΒασίληςΔεναξάς ΝίκοςΔεοδώρου ΤέτηΔερμάτης ΓιώργοςΔεσεκόπουλος ΝίκοςΔημάγγελος ΚυριάκοςΔημάκης ΘανάσηςΔημαράς ΓιώργοςΔημηρούλης ΔημήτρηςΔημητράκης ΓεώργιοςΔημητρίου ΓιώργοςΔημητρίου ΑντώνηςΔημητρίου ΗλίαςΔημητρίου ΚώσταςΔημητρίου Νικολέμμα ΠολυξένηΔημητρίου ΣτέφανοςΔημητρίου ΣωτήρηςΔημητρακούδη ΦανήΔημητρακόπουλος ΘέμηςΔημητριάδης ΔημήτρηςΔημητροπούλου ΜαρίαΔημητρόπουλος ΑνδρέαςΔημητρόπουλος ΔημήτρηςΔημοπούλου ΕλένηΔημουλάς ΚωνσταντίνοςΔημόπουλος ΘάνοςΔιάκος ΚώσταςΔιακάκη ΜαρίαΔιακίδης ΙσίδωροςΔιακίδης ΝικόλαοςΔιαμαντής ΑπόστολοςΔιαμαντόπουλος ΒαγγέληςΔιαμαντόπουλος ΚορνήλιοςΔιαούρτα ΆνναΔιβάρης ΔιονύσηςΔιομήδης ΣτάθηςΔιώτη ΗρώΔογάνης ΧάρηςΔοξιάδης ΚύρκοςΔουβή ΑγγελικήΔουδούμη ΛίτσαΔουζίνας ΚώσταςΔουκάκης ΧρήστοςΔουκίδου ΛέναΔουλγερίδου ΜαριάνναΔουράκης ΓιώργοςΔούκα ΜάρωΔούκας ΓιάννηςΔούκας ΧρήστοςΔούλος ΟρέστηςΔούρου ΡέναΔούση ΜάγκυΔρίμης ΔημήτρηςΔρίτσας ΘοδωρήςΔραγάτση ΒασιλικήΔραγασάκης ΓιάννηςΔραγώνας ΜάκηςΔρακόπουλος ΜπάμπηςΔρεττάκης ΜανόληςΔριμής ΔημήτρηςΔριτσέλη ΠαναγιώταΔρογώσης ΣτάθηςΔρουκόπουλος ΒασίληςΔρούλιας ΘοδωρήςΔρόσος ΓιάννηςΔωροβίνης ΒασίληςΔόικος ΝίκοςΔώδος ΔημοσθένηςΕγγλέζος ΤάσοςΕθνικοφρονίδης ΕυθύμιοςΕιδικού ΣυνεργάτηΕλέας ΔημήτρηςΕλίφ ΣαφάκΕλευθερίου ΚώσταςΕλευθερίου ΛευτέρηςΕλεφάντης ΆγγελοςΕλματζόγλου ΑλεξάνδραΕμμανουήλ ΓιώργοςΕναλλακτική Κοινότητα ΚΕΘΕΑ ΠαρέμβασηΕξαρχοπούλου ΛίλυΕξερτζόγλου ΧάρηςΕπιθυμιάδου ΜάνιαΕρωμένου ΕυτέρπηΕυαγγελίδης ΒασίληςΕυαγγελινός ΠάνοςΕυστρατίου ΓιάννηςΕυταξιόπουλος Ν. ΔημήτρηςΖάνης ΝίκοςΖάνης ΧρίστοςΖάρρος ΑνδρέαςΖέρβας ΑντώνηςΖήβας ΙωάννηςΖήρας ΑλέξηςΖήση ΑναστασίαΖαβλάρη ΜερόπηΖαβογιάννη ΗρώΖαγάρας ΚωνσταντίνοςΖαγκρεμπέλσκι ΓκουστάβοΖακ ΣαπίρΖακ ΣαπιρΖαννιάς ΠλούταρχοςΖαπώνη ΒάλιαΖαρκαδούλας ΆκηςΖαρκανίτη ΣοφίαΖαρωτιάδης ΓρηγόρηςΖαφείρη ΣτρατήΖαφείρης ΣτρατήςΖαφείρης ΑνδρέαςΖαφείρης ΓιάννηςΖαφείρης ΚώσταςΖαχάρος ΣάκηςΖαχαράκης ΖαχαρίαςΖαχαρίας ΜάνοςΖαχαριάδης ΚώσταςΖαχαριάδου ΌλγαΖαχαριάδου ΞανθίππηΖαχαρόπουλος ΝτένηςΖαχιώτης ΑλέξανδροςΖαϊμάκης ΓιάννηςΖεμπίλας ΑνδρέαςΖερβουδάκη Μ.Ζερόμ ΡoοςΖερόμ ΡόοςΖευγώλης ΓιώργοςΖευγώλης ΓιάννηςΖηκοπούλου ΌλιαΖηκόπουλος ΣταύροςΖηργάνου ΛίναΖιάκα ΑγγελικήΖιώγας ΑπόστολοςΖιώγας ΗλίαςΖολοταριώφ ΝίκοςΖολτάν ΠογκάτσαΖορμπά ΜυρσίνηΖορμπάς ΓιώργοςΖουμπουλάκης ΜιχάληςΖουμπουλάκης ΣταύροςΖωγραφάκη ΕλένηΖώης ΒασίληςΖώρας ΚώσταςΗγουμενίδης ΝίκοςΗλιάδης ΧρήστοςΗλιοπούλου ΓιούληΗλιοπούλου ΕυγενίαΗλιού ΣτέφανοςΗλιόπουλος ΓιώργοςΗλιόπουλος ΗλίαςΗλιόπουλος ΚρίτωνΗλιόπουλος ΝάσοςΗλιόπουλος ΤάκηςΗρακλείδης ΆγγελοςΗρακλείδης ΤάσοςΗρακλείδης ΧρήστοςΗρακλείδηςΞενοφώνΘάνος Α.Π.Θαλερίτη ΜαρίαΘανασέκος ΓιάννηςΘανασίου ΑνθήΘανόπουλος ΡοίκοςΘελερίτη ΜαρίαΘεοδοσίου ΙωάνναΘεοδοσίου ΝίκοςΘεοδοσιάδης ΣάκηςΘεοδωράκης ΜίκηςΘεοδωρίδης ΝάσοςΘεοδωρίδου ΑναστασίαΘεοδωροπούλου ΖωήΘεοδωρουλάκης ΜενέλαοςΘεοδωρόπουλος ΓιώργοςΘεοδωρόπουλος ΚωστήςΘεοδωρόπουλος ΣαράντοςΘεοδωρόπουλος ΣταμάτηςΘεοδόσης ΓεράσιμοςΘεοδόσης ΓιώργοςΘεοδώρου ΘανάσηςΘεολόγου ΚώσταςΘεοπεφτάτου ΑφροδίτηΘεοτοκάς ΝίκοςΘεοφυλακτοπούλου ΜπούληΘεοχάρης ΓιώργοςΘεοχαράκης ΝίκοςΘεσσαλού ΝίκηΘωμάς ΓεράσιμοςΘωμάς ΔιονύσηςΘωμόπουλος ΓεώργιοςΙατρίδου ΜαριλέναΙγγλέζη ΚατερίναΙεραπετριτάκη ΓιούληΙλχάν Ακγκιούν Ιντζέμπελης ΕλπιδοφόροςΙορδανίδης ΚώσταςΙωάννου ΔημήτρηςΙωάννου ΓιώργοςΙωάννου ΣτέφανοςΙωακείμ ΔήμοςΙωακείμογλου ΗλίαςΙωακειμίδης ΠαναγιώτηςΙωαννίδης ΑλκίνοοςΙωαννίδης ΚωνσταντίνοςΙωαννίδης ΚώσταςΙωαννίδης ΜάνοςΙωαννίδης ΝίκοςΙωαννίδης ΣταύροςΙωαννίδου Γ.Χ.Ιωαννίδου ΓκρέιςΙωσηφίδη ΡάνιαΚαρούση ΔέσποιναΚορρές ΓεράσιμοςΠάμπλο Ιγκλέσιας

Ζήρας Αλέξης

Τα τεκμήρια της πατριωτικής ηθικής και το εαμικό αφήγημα

Μαζί με χρονολόγια, καταλόγους, ευρετήρια, ακόμα και γλωσσικές παρατηρήσεις, λαμβανομένης υπ’ όψιν της ακαταστασίας και της πολυμορφίας των εγγραφών, αφού ο Μπρουζιώτης, με μόλις επαρκή στοιχειώδη παιδεία, συχνά μπέρδευε την επίσημη καθαρεύουσα με την ομιλουμένη αλλά και την ιδιωματική της ιδιαίτερης πατρίδας του.

Η γενναιότητα της ρομαντικής ήττας

Μονήρης και ιδιότροπη, όπως αυτοχαρακτηρίστηκε, φέρνοντας ολοένα και πιο μέσα τις γραμμές άμυνάς της απέναντι στη βαρβαρότητα του κοινωνικού, του πολιτικού ή του λογοτεχνικού πεδίου, ήταν αδύνατο πλέον να ζήσει αλλιώς. Είχε πλήρη συναίσθηση ότι ξοδεύεται δονκιχωτικά, αλλά, όπως ο ιππότης της Μάντσα, έτσι εκείνη το ξόδεμα το αντιμετώπιζε ως αντίτιμο της μόνης (ίσως) ευχαρίστησής της.

Ελληνικές «άκρες» στα Βαλκάνια

Τα Βαλκάνια δεν έμειναν ποτέ ανεπηρέαστα από τις μαζικές μετακινήσεις πληθυσμών, ιδίως λόγω της γειτνίασής τους με την εγγύς Ανατολή. Από τον 15ο αιώνα και με την κυριαρχία των Οθωμανών, μπορεί να έμειναν στο περιθώριο της εξέλιξης που είχε η Δύση βγαίνοντας από τον Μεσαίωνα,...

Ανάμεσα στο χοϊκό και στο αέρινο

Από την εποχή που ο Δημήτρης Χουλιαράκης δημοσίευσε τα Μαύρα μέταλα του πόθου (1985) και τη Σουπέργκα περιμένει (1987) άρχισε να σχηματίζεται στην ποίησή του ένα είδος τελετουργικής αλληγορίας, πυρήνας της οποίας ήταν και είναι το μοιραίο και το τετελεσμένο, ιδωμένα...

Το πάθος και η στωική του αναπαράσταση

Το ποίημα «Η φούγκα», ένα σπονδυλωτό, με διαδοχικά μέρη ποίημα του Στάθη Κουτσούνη (γ. 1959) που υποτίθεται ότι ακολουθεί την τυπική διαδοχή των μελών της σχετικής μουσικής σύνθεσης (πρελούδιο, επεισόδια και τέλος), ανοίγει με τις εξής εικόνες, οι οποίες θα έλεγα πως ακινητοποιούν...

Εποχή και τόπος σ' ένα νησί του Ιονίου

Από τον τίτλο ακόμα αυτού του βιβλίου του ιστορικού της οικονομίας, Θανάση Καλαφάτη (γ. το 1941 στο Σπανοχώρι Λευκάδας, από όπου καταγόταν και ο καλός πεζογράφος Γεράσιμος Γρηγόρης, 1907-1985), προβάλλει κυριαρχικά η εποχή, δηλαδή ο γενικός, συλλογικός ορίζοντας πάνω...

Μικρό εξόδιο για τον Γιάννη Κοντό: Ο ποιητής, οι χρόνοι και οι φόβοι του

Στο ποίημα αυτό από τη συλλογή Οστά, του 1982, ο Γιάννης Κοντός έχει ήδη μπροστά του ανοιγμένο ορθάνοιχτα το πεδίο της ποιητικής ωριμότητας. Αναφέρεται, για όσους μπορούν να αναγνωρίσουν το βιωματικό αποτύπωμα της αφήγησής του, στον μεγάλο του φίλο, τον ποιητή Τάκη Σινόπουλο, τον γιατρό...

Μια "δημοκρατική" ανθολογία

Είναι γνωστή νομίζω, τουλάχιστον σε κάποιους φιλέρευνους, η φράση που χρησιμοποίησε ο Τέλλος Άγρας, εναντιωνόμενος στη γενικά ισχύουσα άποψη, ότι στο πεδίο των γραμμάτων οι «δεύτεροι τη τάξει» ποιητές, οι λεγόμενοι ελάσσονες, είναι εκτός παιδιάς...

Για τον Τάκη Μενδράκο

Επιστρέφοντας από τον Βύρωνα, όπου πήγαμε μερικοί φίλοι του λογοτεχνικού σιναφιού να αποχαιρετίσουμε τον Τάκη Μενδράκο, σκεπτόμουν ότι κάποιους ανθρώπους η μνήμη μας τους επαναφέρει ξεσκαλώνοντας κι αφήνοντας πίσω τις εξαρτήσεις από το έργο τους...

Επιστροφή στο αρχέγονο

ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΣΑΛΙΔΑΣ, Όφις οικουρός. Σχέδια: Βασιλική Γεροκώστα. Εκδόσεις του Φοίνικα, σελ. 319   Ο Νίκος Κατσαλίδας είναι ποιητής της «πατρίδας», του φυσικού τοπίου, των στοιχείων και...

Ένας δίπτυχος διάλογος

Τα Δράματα εξουσίας μέσα σε ιστορικά ποιήματα του Καβάφη είναι το αποτέλεσμα ενός δίπτυχου διαλόγου της Άννας Φιλίνη με ένα μεγάλο κύκλο των ποιημάτων Καβάφη, των ιστορικών του, που θεωρούνται από πολλούς αναγνώστες και σχολιαστές του ποιήματα της πλήρους ωριμότητάς του...

Ο Βύρων Λεοντάρης και η ενοχή της αθωότητας

Η ποίηση του Βύρωνα Λεοντάρη, σε αρκετά σημεία της συμπορευόμενη με την ποίηση του Μανόλη Αναγνωστάκη αλλά και με την όψιμη, μετά το 1970, ποίηση του Τάσου Λειβαδίτη, μας συνιστά μια από τις πιο εμβληματικές λυρικές φωνές στο δεύτερο μισό του 20ού αιώνα...

Ένα προκαταρκτικό σχόλιο για το Πάλι

Όταν πρωτοβγήκε το Πάλι ήμουν δεν ήμουν δεκαοχτώ ετών, αλλά εντούτοις παρά την ηλικία μου μπορώ να πω ότι ήμουν «φτιαγμένος» για περιοδικά εκείνης της εποχής, αφού μετρούσα τις μέρες για το πότε θα κατέβαινα στο κέντρο, ένα μεσημέρι του Σαββάτου, για να πάρω κάποιο από τα δυο ευρέως αποδεκτά...

Αντιρρητική κριτική

Δεν είχα την απαιτούμενη άνεση χρόνου για να ανατρέξω σε παλαιότερα κείμενά μου για την ποίηση του Νίκου Λάζαρη, που, σημειωτέον, την παρακολούθησα από την πρώτη της εμφάνιση το 1975, με την ομόθυμα αποδεκτή συλλογή του, Ο Βυθός της γκαζόζας...

Σημειώσεις για την ποιητική τελετουργία της Ρούλας Αλαβέρα

Πολλές φορές, από τα πρώτα της ποιήματα, η Ρούλα Αλαβέρα πειραματίστηκε συνδυαστικά, συγκριτικά ή διακειμενικά με μορφές καλλιτεχνικής ή γνωσιακής έκφρασης που βρίσκονται πέραν της ποιήσεως, έτσι όπως την ξέρουμε. Την προσέλκυε και την προσελκύει συχνότατα...

21 Απριλίου 1967

Έχοντας ολοκληρώσει με χίλια βάσανα τη στρατιωτική μου θητεία, μόλις δυο μήνες πριν από τον Απρίλιο του '67, υπηρετώντας πρόσθετα και ποινές, πήρα την απόφαση να έρθω και πάλι στη Θεσσαλονίκη και να ξαναπιάσω την κομμένη από το '65 γραμμή των σπουδών μου...