Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Επιστροφή στην πλατεία Κλαυθμώνος

Πάγιο αίτημα της Αριστεράς ήταν πάντα οι διαφανείς προσλήψεις εκ μέρους του Δημοσίου σε θέσεις εργασίας και πολύ περισσότερο σε θέσεις ευθύνης. Συμφωνεί άλλωστε με αυτή τη θέση και οποιοσδήποτε άλλος δημοκρατικός πολίτης

Ο φίλος τον φίλον εν πόνοις και κινδύνοις ου λείπει

Δεν είμαστε κριτικοί τέχνης και δεν κρίνουμε εδώ τους δημιουργούς ούτε το έργο τους. Απαντήσεις ζητούμε από το υπουργείο για την επιλογή του να κατευθύνει στοχευμένα το χρήμα σε συγκεκριμένους προορισμούς αφήνοντας «εκτός νυμφώνος» τους υπόλοιπους. Μη δίνοντάς τους δηλαδή την ευκαιρία να διεκδικήσουν στήριξη με το έργο, την προσωπικότητα και τις προτάσεις τους

Ασπασία Παπαθανασίου

Για τους ηθοποιούς της γενιάς μου η Ασπασία Παπαθανασίου ήταν ένας ζωντανός θρύλος. Για τους νεαρούς ηθοποιούς της περιόδου της χούντας ήταν μια σπουδαία τραγωδός, εντελώς διαφορετική από αυτούς που ξέραμε εντός Ελλάδος, εντός Εθνικού Θεάτρου και εντός Επιδαύρου. Η Ασπασία ήταν εξόριστη. Ήταν η ταγματάρχης του ΕΛΑΣ Αθήνας που δεν τη χρειαζόταν η πατρίδα της

Η τέχνη στην ψηφιακή εποχή

Αυτή την εποχή της οικειοθελούς αποξένωσης, κατέκλυσαν τα τηλεοπτικά κανάλια και το Διαδίκτυο μαγνητοσκοπημένες, ψηφιακά καταγεγραμμένες παραστάσεις, συναυλίες, πολιτιστικά δρώμενα. Αλήθεια, υπάρχει αμοιβή για τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα όλων των δημιουργών;

Βαδίζοντας πλάι στον Θύμιο Καρακατσάνη

Δεν έχω ακριβή στατιστικά στοιχεία, αλλά νομίζω ότι τα βιβλία της κατηγορίας «Βιογραφία» ή «Αυτοβιογραφία» που αφορούν ηθοποιούς είναι περισσότερα από κάθε άλλη κατηγορία βιογραφουμένων.

Η μουσική κωμωδία και ο Μπρεχτ

Κραταιό είδος ψυχαγωγικού θεάματος η «μουσική κωμωδία», συνδυάζει μουσικές σκηνές και διάλογο σε πρόζα με ασήμαντη συνήθως πλοκή και ρηχό περιεχόμενο. Ήταν πάντα όμως ένα είδος αγαπητό στο κοινό,...

Τα τραγούδια και οι μουσικές του Καραγκιόζη

Του Πάνου Σκουρολιάκου - Βασικό στοιχείο των παραστατικών τεχνών υπήρξε πάντα η μουσική. Χορογραφεί κανείς πάνω στη μουσική. «Ντύνει» την κινηματογραφική αφήγηση με μουσική. Πλουτίζει μια θεατρική παράσταση, την εξελίσσει και την αναδεικνύει με τη μουσική και τα τραγούδια.

Τα λοξά της Καθαροδευτέρας

Βρίσκαμε πάντα τον τρόπο να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα σ' αυτόν τον τόπο. Η περίοδος της Αποκριάς που κλείνει με την Καθαρή Δευτέρα, έδινε την ευκαιρία για παρεκκλίσεις, κρυφές διαμαρτυρίες, συμβολικές αντιστάσεις.

Των Ελλήνων οι κοινότητες

Παμπάλαια η ανάγκη να βρισκόμαστε. Να συζητούμε τρώγοντας, να διασκεδάζουμε και βέβαια να πίνουμε παρέα. Αυτό το «συν - πίνειν» γέννησε το συμπόσιο. Τη σύναξη φίλων, γειτόνων συντοπιτών, ομότεχνων, ομοϊδεατών, ανθρώπων που έχουν τις ίδιες αγωνίες, τις ίδιες αγάπες, τα ίδια πάθη.

Ένα ελικόπτερο στην ΕΡΤ

Γράφει ο «Περικλής», ο ήρωας του μυθιστορήματος «Το ελικόπτερο» του Βασίλη Βασιλικού: «Μένει το φρικτό πρόβλημα της εξουσίας. Μα αυτό ποτέ στ’ αλήθεια δεν τον απασχόλησε. Γιατί, όπως το λέει η ίδια η λέξη, είναι ‘εκτός ουσίας’»

Ομαδική θεατρική δημιουργία

Η ομαδική συνέργεια υπήρξε από τα βάθη της Ιστορίας θεμελιακό στοιχείο της εξέλιξης του ανθρώπινου είδους. Τα στοιχεία της φύσης μπορούσαν να αντιμετωπιστούν μόνο μέσα από την ομαδική προσπάθεια.

Τα σοφά λόγια του τρελού

Δεν μπορούσε ποτέ ο απλός λαός να εκφράσει προς στην εξουσία αυτό που ακριβώς ένιωθε. Τα αιτήματα, παράπονα και επισημάνσεις έπρεπε να εκτεθούν με διαφορετικό τρόπο και από ένα διαφορετικό πρόσωπο. Κάποιον που κινείται στην περιοχή του μη κανονικού.

Γυναικείοι ρόλοι από άνδρες

Και το θέατρο ως ανδρική υπόθεση ξεκίνησε. Από τα Ελευσίνια Μυστήρια έως τους αρχαίους τραγικούς ποιητές και από εκεί έως σήμερα. Οι ρόλοι που έγραψαν οι Αισχύλος, Σοφοκλής και Ευριπίδης, αλλά και ο μέγιστος κωμικός ποιητής Αριστοφάνης, ήταν γραμμένοι για άνδρες ηθοποιούς.

Λιγότερα για τον πολιτισμό

Ο προϋπολογισμός μιας κυβέρνησης είναι το σχέδιό της για το πόσα και πού θα ξοδέψει ώστε να πορευτεί το σκάφος ενός κράτους με οικονομική άνεση και σύνεση. Ζητούμενο είναι να υπάρχει επάρκεια προς όφελος των κοινωνικών ομάδων και να εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις μιας καλύτερης ζωής.


Ραδιόφωνο