Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.
18/02/17

Η ΑΕΠΙ, το νομοσχέδιο και οι αποκαλύψεις

Ξεκινώντας μετά τις εκλογές του 2015 η νέα κυβέρνηση να οργανώσει το χάος, βρέθηκε μπροστά σε ένα σταυρόλεξο για απίστευτα δυνατούς λύτες. Όσοι ασχοληθήκαμε με τη σύνταξη του «Νομοσχεδίου για τα Πνευματικά και συγγενικά Δικαιώματα» (υπουργοί, βουλευτές, νομικοί κ.λπ.), συζητήσαμε με τους πάντες.

11/02/17

ΓΙΟ ΧΟ ΧΟ

Τη μεταπολιτευτική εποχή των μεγάλων συναυλιών υπήρχε η ανάγκη από την κατατρεγμένη Αριστερά να δίνει έναν επίσημο, «θεσμικό» πια χαρακτήρα, σε αυτές τις εκδηλώσεις. Με σημαίες, με πανό ενίοτε, με προλόγους δημάρχων, βουλευτών, αγωνιστών, αντιστασιακών. Θέλαμε τότε να βροντοφωνάξουμε ότι τέλειωσαν οι ανώμαλες καταστάσεις και πως ελεύθεροι μπορούμε να τραγουδήσουμε, να γελάσουμε, να χαρούμε. Νομίζω ότι είναι απόλυτα κατανοητό και δικαιολογημένο όλο αυτό το τοπίο.

04/02/17

Οξφόρδη και όχι μόνον...

Αξίζει εδώ να μελετήσει κανείς, πως ένα σπουδαίο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα μπορεί να αλλάξει τον ίδιο τον χάρτη μιας χώρας. Και κυρίως, πως μπορεί να γεννήσει όχι μόνο επιστημονικά και ερευνητικά αγαθά, αλλά πως μπορεί να επηρεάσει την τέχνη και την κουλτούρα της πόλης, της χώρας, της οικουμένης.

28/01/17

Αποχαιρετώντας έναν ευπατρίδη

Ο Ευαγγελάτος αγαπούσε τους συνεργάτες του. Δεν έδινε παραγγέλματα για το πώς θέλει κάποιον ρόλο, ένα σκηνικό ή για το πώς θα είναι ακριβώς η μουσική και η χορογραφία. Έλεγε πως ο σκηνοθέτης πρέπει να γοητεύεται και να γοητεύει

21/01/17

Ο Βασίλης Ζιώγας είναι πάντα εδώ

Ο Βασίλης Ζιώγας «έφυγε» το 2001. Ήταν ένας μοναχικός, ιπποτικός και εξαιρετικά ευγενής άνθρωπος. Ήταν διαρκώς απασχολημένος με τις ιδέες και τις σκέψεις του. Ήταν ένας άνθρωπος τίμιος, ηθικός και πάνω απ' όλα ελεύθερος. Πίστευε πως ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι ελεύθερος, ώστε να έχει και αδέσμευτη σκέψη

14/01/17

Έτος Ελλάδας - Κίνας

Ο ελληνικός και ο κινεζικός πολιτισμός γεννήθηκαν και αναπτύχθηκαν παράλληλα, από την αρχαιότητα έως τους νεώτερους χρόνους. Και οι δύο πολιτισμοί επηρέασαν την ευρύτερη περιοχή τους: ο κινεζικός πολιτισμός την κουλτούρα της Ασίας και ο ελληνικός τον πολιτισμό και την κουλτούρα της Ευρώπης, αλλά και του ευρύτερου λεγόμενου δυτικού κόσμου

30/12/16

Εν όψει του 2017

Ο Πολιτισμός αγκαλιάζει αυτή τη γνώση και την κάνει χρήσιμη. Μεταδίδει ευχαρίστηση και όμορφα αισθήματα. Κάνει τον άνθρωπο Άνθρωπο. Μέρες σαν αυτές τις γιορτινές που διανύουμε, συνυπάρχουν και η χαρά αλλά και η περισυλλογή του νου και της ματιάς μας πίσω. Στον χρόνο δηλαδή που φεύγει. Τι άφησε; Και τι μας «φορτώνει» στον επόμενο;

23/12/16

Νεοφιλελεύθεροι καλικάντζαροι

Τα Ραγκουτσάρια, με καταγωγή από τα αρχαία Χειμερινά Διονύσια, τα συναντάμε κυρίως στη Μακεδονία αλλά και τη Θεσσαλία, όπου παρέες μεταμφιεσμένων με προβιές και αυτοσχέδιες μάσκες, ξορκίζουν τα κακά πνεύματα που δρουν ανεξέλεγκτα στον επάνω κόσμο με τη γέννηση του Χριστού και εξαφανίζονται με τα Θεοφάνια, όταν αγιαστούν ξανά τα νερά.

17/12/16

Quem quaeritis in presepe?

Το θέμα των Μάγων δίνει την ευκαιρία για εντυπωσιακές χορογραφικές πομπές και την ανάλογη ενδυματολογική φροντίδα. Το θέμα του Ηρώδη δίνει την ευκαιρία για απεικόνιση βίαιων συμπεριφορών του ίδιου αλλά και της οπλοφορούσης συνοδείας του, με πρώτον ανάμεσά τους τον αδίστακτο γιο του, Αρχέλαο

10/12/16
03/12/16

Ο κάβος και οι αξίες

Στη μακραίωνη πορεία τους οι λαοί και, ο δικός μας ιδιαίτερα, εμπνεύσθηκαν και αντιμετώπισαν τις δύσκολες φάσεις της διαδρομής τους από εκείνο το έντεχνο απόσταγμα σοφίας και ομορφιάς, ντύνοντας το με τα χρώματα της ψυχής τους, απέναντι σε επώδυνες περιστάσεις και καταστάσεις

26/11/16

Τέχνης συνεταιρισμοί

Τον ασύντακτο και πρόχειρο συνεταιρισμό κάποιων θεατρίνων για περιοδείες στην επαρχία που επιδοτείτο από το «Ταμείο Εργασίας» του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, διαδέχθηκε το 1918 η οργανωμένη αντιμετώπιση αυτής της ανάγκης μέσω ενός πρώτου κανονισμού λειτουργίας συνεταιρικών θιάσων

19/11/16

Το εβραϊκό θέατρο Γίντις

Παντού στην Ευρώπη όπου υπήρχε το εβραϊκό στοιχείο άρχισε να ανθίζει το θέατρο Γίντις επηρεαζόμενο από τις κατά τόπους εθνικές θεατρικές παραδόσεις. Ως αυτοτελής θεατρικός οργανισμός εμφανίζεται στα 1876, όταν ο Αβραάμ Γκολντφέιντεν μετατρέπει σε θεατρική αίθουσα μια ταβέρνα

05/11/16
22/10/16

Buon viaggio Dario Fo...

Το σημείο έκρηξης ήταν εκείνη την εποχή για σένα η απονομή στο πρόσωπό σου του βραβείου της Ακαδημαϊκής Επιτροπής για το κλασικό θέατρο. «Ντράπηκα» λες «και αρνήθηκα». Αρνήθηκες, εκτός των άλλων, και οχτώ εκατομμύρια λιρέτες. Και τότε, διέλυσες τον θίασό σου και τον επανίδρυσες με μορφή ανεξάρτητου συνεταιρισμού.

15/10/16

Πολιτισμός και πρώτη φορά Αριστερά

Με όλες τις πιέσεις και τα εμπόδια που μπαίνουν από τους νοσταλγούς του μεγάλου φαγοποτιού του παρελθόντος, συνεχίζουμε με άποψη, πείσμα και όραμα, που πρέπει να καταγραφεί και στο 2ο Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ που διεξάγεται αυτές τις ημέρες

08/10/16
01/10/16

Ν.Δ.: Το χούι της λογοκρισίας

Η λογοκρισία που (σχεδόν) οι πάντες καταδικάζουν, πηγάζει κατά κύριο λόγο από τους κυβερνώντες που θέλουν να ασκούν έλεγχο στην κοινωνία. Αλλά ασκείται (εμμέσως) και από μη κυβερνητικές δυνάμεις που διαθέτουν όμως τους μηχανισμούς χειραγώγησης απόψεων μέσω των ΜΜΕ, δημιουργώντας κλίμα εκφοβισμού και ενοχής

24/09/16

Πνευματικά και συγγενικά δικαιώματα

Κάποιος όμως θα πρέπει να ασχοληθεί με τη συγκέντρωση και απόδοση των χρημάτων. Να χαρτογραφήσει τους χώρους που κάνουν χρήση των έργων τέχνης. Να οργανώσει κάποιο τιμολόγιο. Να ελέγξει τους παραβάτες. Να εφαρμόσει κάποιον νόμο. Ποιος θα το κάνει αυτό; Το Δημόσιο;

10/09/16

Δηλαδή αν η Ν.Δ. ήταν η κυβέρνηση...

Δηλαδή, αν η Ν.Δ. ήταν κυβέρνηση, θα είχε θεσμοθετήσει υπηρεσία λογοκρισίας που θα ενέκρινε ή όχι τα έργα που ανεβαίνουν στις κρατικές σκηνές; Αυτό συμπεραίνουμε από τον τρόπο που αντέδρασε για παράσταση του Εθνικού Θεάτρου στην οποία υπήρχε μικρό απόσπασμα από βιβλίο (που κυκλοφορεί στην αγορά, αν δεν κάνω λάθος), καταδικασμένου τρομοκράτη.


Ραδιόφωνο