Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πειραιάς: Κίνδυνος εξαφάνισης της ναυπηγοεπισκευής από τα σχέδια της COSCO

Επεκτατικό το master plan του κινέζικου κολοσσού - Σήμερα στις 9 π.μ. κινητοποίηση στο υπουργείο Ναυτιλίας για "μπλόκο" στην έγκριση του σχεδίου από την ΕΣΑΛ

Αναστάτωση στον εμπορικό κόσμο του Πειραιά έχει προκαλέσει η αποικιοκρατικού τύπου επέκταση της COSCO στο λιμάνι με ταυτόχρονη εξαφάνιση της ναυπηγοεπισκευής στη ζώνη Κερατσινίου και Περάματος. Αυτό περιλαμβάνεται στο master plan, που πρόκειται να συζητηθεί σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τους τοπικούς φορείς και τις δημοτικές αρχές Κερατσινίου - Δραπετσώνας και Περάματος να καλούν σε παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στις 9 π.μ. στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Η σημερινή συνεδρίαση έρχεται σε συνέχεια της έγκρισης που έδωσε, για την κατασκευή νοτίου προβλήτα κρουαζιέρας στην ακτή Θεμιστοκλέους, όπου εκεί θα δημιουργηθούν δυο θέσεις για κρουαζιερόπλοια και ένα υπερμεγέθες mall, μεγαλύτερο κατά 50% από αυτό που διαθέτει το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” στα Σπάτα, όπως κατήγγειλε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Πειραιάς για όλους” Νίκος Μπελαβίλας. “Δεν πρόκειται για μια χερσαία ζώνη 133 στρεμμάτων που θα λειτουργεί ως λιμενική ζώνη, αλλά για real estate”, τόνισε. Εξήγησε, μάλιστα, ότι ενώ το 2018 το σχέδιο που είχε παρουσιαστεί αφορούσε την κατασκευή κτηρίου duty free με συνολική ανάπτυξη σε 22.000 τ.μ., στο σχέδιο του Οκτωβρίου 2019 η μακέτα περιλαμβάνει κτήριο τύπου mall 193.000 τ.μ.!

Υπερμεγέθες mall 193.000 τ.μ.

Ο Ν. Μπελαβίλας υπογράμμισε ότι αυτό το σχέδιο για το mall αντίκειται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας και στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Πειραιά, δεν διαθέτει έγκριση από την Αρχαιολογική Υπηρεσία δεν περιλαμβάνει τις παρεμβάσεις που προκύπτουν από την κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ η περιβαλλοντική μελέτη αποκρύπτει τα ποσοστά ρύπων που θα προκύψουν από την αύξηση της κίνησης οχημάτων από και προς τον προβλήτα κρουαζιέρας και το mall των 193.000 τ.μ. Δίνοντας έμφαση στον κυκλοφοριακό φόρτο που θα προκύψει, ο Ν. Μπελαβίλας εξήγησε ότι σε τυπική καθημερινή βάση τα οχήματα που θα καταφθάνουν στο mall θα ανέρχονται σε 8.099 με 12.000-20.000 επισκέπτες, ενώ το Σάββατο τα οχήματα θα ανέρχονται σε 11.570 με 17.000 έως 29.000 επισκέπτες. Κατηγόρησε, μάλιστα, τη διοίκηση του ΟΛΠ, όπου το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών έχει η COSCO, για “απόκρυψη στοιχείων σχετικά με την περιβαλλοντική επιβάρυνση”. “Από την περιβαλλοντική μελέτη λείπουν οι πίνακες των μετρήσεων ρύπων”, εξήγησε ο Ν. Μπελαβίλας, προσθέτοντας ότι “απουσιάζει παντελώς η εκτίμηση επιβάρυνσης των αέριων ρύπων από 10% έως 70% επιβάρυνση της κυκλοφορίας της πόλης”. Επικαλούμενος την έλλειψη νομικής αρτιότητας του εγκεκριμένου master plan, ο Ν. Μπελαβίλας ανακοίνωσε την πρόθεσή του για άσκηση ένδικων μέσων κατά της έγκρισης από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων.

Κίνδυνος υποβάθμισης

Με αυτό το προηγούμενο, την έντονη ανησυχία τους εξέφρασαν χθες οι δήμαρχοι Κερατσινίου - Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος και Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, καθώς το δεύτερο τμήμα του master plan της COSCO αφορά στην επέκταση προς τη θάλασσα σε δυο τμήματα (μώλος της Δραπετσώνας και μώλος της ΔΕΗ) για την επέκταση των terminal για οχήματα και κοντέινερ. “Με μοναδικό κριτήριο την ικανοποίηση των δικών της αναγκών, η COSCO αναπτύσσει ένα επιθετικό master plan, που υποβαθμίζει τις γειτονιές μας και την αξία των περιουσιών μας”, τόνισε ο Χρ. Βρεττάκος. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι με το μπάζωμα 360 στρεμμάτων μέσα στη θάλασσα για την επέκταση των terminal, με σκοπό τη διακίνηση ενός εκατομμυρίου οχημάτων ετησίως, θα οδηγηθεί σε μαρασμό τόσο η Ιχθυόσκαλα όσο και η ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

“Είμαστε μπροστά σε σοβαρό κίνδυνο να γίνουν τερατουργήματα στις πόλεις μας”, τόνισε ο δήμαρχος Περάματος, Γιάννης Λαγουδάκης, αφού στα σχέδια της COSCO είναι η ανέγερση κτηρίων 22 – 26 μέτρων που θα λειτουργούν ως αποθήκες. “Θα είμαστε η μόνη πόλη που δεν θα έχουμε ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα”, υπογράμμισε ο Γ. Λαγουδάκης διαμαρτυρόμενος για την επικείμενη αύξηση της ηχορύπανσης και της φωτορύπανσης λόγω της συνεχούς λειτουργίας του terminal. Παράλληλα, εξέφρασε έντονη ανησυχία για την πορεία της ναυπηγοεπισκευής, καθώς η επέκταση των δραστηριοτήτων της COSCO στη χερσαία ζώνη μειώνει τον χώρο για άλλες δραστηριότητες.

Αγωνία για την επόμενη μέρα

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας Βασίλης Κανακάκης, “ενώ το 2016 οι θέσεις για τη ναυπηγοεπισκευή ήταν 120, σήμερα έχουν μείνει 80 θέσεις, ενώ με το νέο master plan μειώνονται στις 14. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει πλέον ναυπηγοεπισκευή στον Πειραιά”. “Στη ναυπηγοεπισκευή είμαστε 450 επιχειρήσεις και άλλες 1.500 δορυφορικές. Σε όλες αυτές τις επιχειρήσεις απασχολούνται 8 έως 10 εργαζόμενοι, που αθροιστικά φτάνουν τους 15.000 έως 20.000 εργαζόμενους”, σημείωσε υπογραμμίζοντας: “Με την εφαρμογή του master plan, αυτοί οι άνθρωποι θα βρεθούν στην ανεργία. Η κυβέρνηση πρέπει να το καταλάβει γιατί ο Πειραιάς δεν αντέχει να υποδεχθεί άλλους 20.000 άνεργους”.

“Θα προασπιστούμε τα συμφέροντά μας”, είπε κατηγορηματικά ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης υπογραμμίζοντας: “Δεν συμφωνούμε με την επέκταση του terminal στον μώλο της ΔΕΗ και στον νέο μώλο της Δραπετσώνας, γιατί αυτό πλήττει τη ναυπηγοεπισκευή και εξαφανίζει τις 80 θέσεις για τη ναυπηγοεπισκευή και τον ελλιμενισμό, που τον χειμώνα κάνουν περιοδικές επισκευές και επιθεωρήσεις”. “Εάν χαθούν αυτές οι θέσεις, τα καράβια θα φεύγουν για ναυπηγοεπισκευή στην Τουρκία και τη Μάλτα”, υπογράμμισε ο Β. Κορκίδης, επικαλούμενος τη διαβεβαίωση που έλαβε από τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη ότι οι θέσεις ναυπηγοεπισκευής θα διατηρηθούν.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η ψήφος των αποδήμων

Από τις μεγαλόστομες διακηρύξεις του Τ. Θεοδωρικάκου για «το δικαίωμα της ψήφου των Ελλήνων σε όλη τη Γη» και τους πύρινους λόγους του Μητσοτάκη στην Αστόρια («το 2023 θα ψηφίσετε από τον τόπο διαμονής σας») μέχρι τις συνεχείς αναδιπλώσεις,

Δειτε ολοκληρο το αρθρο