Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.1°C24.7°C
2 BF 40%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
18.6°C23.8°C
3 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C23.2°C
2 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.6°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.9°C22.4°C
2 BF 52%
ΕΦΕΤ: / ΕΦΕΤ: 85,1% των καταγγελιών πολιτών το 2018 αφορούσε τα τρόφιμα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΕΦΕΤ: / ΕΦΕΤ: 85,1% των καταγγελιών πολιτών το 2018 αφορούσε τα τρόφιμα

Περισσότερες από 8 στις 10 καταγγελίες πολιτών αφορούσαν προβλήματα που διαπιστώθηκαν σε τρόφιμα και κυρίως στον χαρακτηρισμό τους ως μη ασφαλών τη χρονιά που πέρασε.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα από το Κέντρο Λήψης Αναφορών και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ), που δημοσιοποίησε χθες ο Φορέας, υποβλήθηκαν συνολικά 1.138 καταγγελίες πολιτών κατά το έτος 2018.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΕΦΕΤ, στοχεύοντας στη συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες, το 2012 προχώρησε στη λειτουργία της γραμμής επικοινωνίας 11717, παράλληλα με το Κέντρο Λήψης Αναφορών, το οποίο λειτουργεί από το 2011 και η μέχρι τώρα πορεία του δείχνει ότι αποτελεί ακόμα ένα ισχυρό εργαλείο στη διάθεση των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 58,1% των καταγγελιών ήταν επώνυμες και το 41,9% ανώνυμες, ενώ το 85,1% αφορούσε καταγγελίες για τρόφιμα και το υπόλοιπο 14,9% αφορούσε επιχειρήσεις.

Μόλις στο 10,8% των καταγγελιών έγινε με προσκόμιση δείγματος, ενώ το 89,2% έγινε χωρίς την προσκόμιση δείγματος. Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημανθεί η σημασία της προσκόμισης δείγματος, καθώς διευκολύνει σημαντικά τη διερεύνηση της καταγγελίας.

Σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν χωρίζονται στις εξής κατηγορίες:

- Μη ασφαλή τρόφιμα: 37,5%.

- Παρουσία ξένου σώματος: 15,6%.

- Υπέρβαση της ημερομηνίας ελάχιστης διατηρησιμότητας: 4%.

- Μη τήρηση κανόνων υγιεινής: 9,8%.

- Επισήμανση - παρουσίαση: 12,1%.

- Εκδήλωση διαταραχών: 7,6%.

Όπως τονίζει, η ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των καταναλωτών αποτελεί βασική προτεραιότητα του Φορέα και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ενώ επισημαίνει ότι με τη συμβολή και των ίδιων των καταναλωτών, η οποία ενθαρρύνεται και επιζητείται, ενισχύεται η σκληρή και υπεύθυνη δουλειά του προσωπικού του ΕΦΕΤ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL