Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
12.0°C16.8°C
1 BF 60%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
9.8°C13.6°C
3 BF 54%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
9.0°C16.0°C
2 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.8°C17.1°C
3 BF 86%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
9 °C
8.9°C11.3°C
0 BF 81%
«Αντίο» στη μειωμένη τιμή στα εισιτήρια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

«Αντίο» στη μειωμένη τιμή στα εισιτήρια

Ένα πεντάμηνο. Τόσο φαίνεται ότι θα κρατήσει η μειωμένη τιμή του 1.20 στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, καθώς ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής συσχέτισε τη συνέχιση του μειωμένου κομίστρου μετά τις 31 Οκτωβρίου με τα έσοδα του ΟΑΣΑ.

Τα εν λόγω έσοδα βρίσκονται σε πτώση λόγω της μειωμένης επιβατικής κίνησης, που συνδέεται, φυσικά, με την πολύμηνη πανδημία και την αποφυγή -και υπό τις κρατικές οδηγίες- της χρήσης των ΜΜΜ από τους πολίτες, εφόσον υπάρχουν εναλλακτικά μέσα. Έτσι, η μείωση του ενιαίου εισιτηρίου από το 1.40 στο 1.20, που ξεκίνησε την 1η Ιουνίου ως αποτέλεσμα της μείωσης των συντελεστών ΦΠΑ, αναμένεται να κρατήσει μόλις πέντε μήνες και να μην συνεχιστεί μετά τις 31/10.

Όπως απάντησε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών, στον ΣΚΑΪ, στην ερώτηση εάν η μειωμένη τιμή θα ισχύσει και μετά τις 31/10, «θα δούμε πώς θα πάνε τα έσοδα αυτή την περίοδο και αν πάνε καλά, είναι κάτι το οποίο θα το εξετάσουμε. Όμως δεν μπορώ να πω μεγάλες κουβέντες, ούτε θέλω να υποσχεθώ κάτι το οποίο δεν μπορούμε να κάνουμε. Θα το δούμε αυτό στην πορεία στις 31 Οκτωβρίου».

Πώς ακριβώς όμως θα πάνε καλά τα έσοδα με συνθήκες πανδημίας και ελευσόμενης ύφεσης μετά το καλοκαίρι, δεν το εξήγησε ο υπουργός. Αν και ομολογουμένως φάνηκε, με τη στάση του και τα ειλικρινή μισόλογα περί εσόδων, πως το μέτρο δεν πρόκειται να συνεχιστεί και πιθανώς το εισιτήριο να επανέλθει στην πρότερη τιμή του(ή και να αυξηθεί;).

Όσον αφορά στην εισιτηριοδιαφυγή, ο κ. Καραμανλής επισήμανε στα Παραπολιτικά FM ότι τους τελευταίους μήνες έχει γίνει συντονισμένη προσπάθεια να αντιμετωπιστεί. Όμως εκείνο που παρουσίασε ως μέτρο για τη συρρίκνωση αυτής, ότι δηλαδή έχει μικρύνει ο χρόνος που ανοίγει και κλείνει η μπάρα, είχε αρχίσει να εφαρμόζεται ήδη από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ στο πρώτο εξάμηνο του 2019 και όχι επί της δικής του ηγεσίας στον υπουργικό θώκο.

Νίκος Μορφονιός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL