Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ένας θρύλος στο πόντιουμ της ΚΟΑ

Στο Μέγαρο Μουσικής την Παρασκευή ο έξι φορές βραβευμένος με Grammy μουσικός Bλαντιμίρ Ασκενάζυ *"Ανυπομονώ να επιστρέψω στην Ελλάδα, την οποία επισκέπτομαι συχνά ήδη από τη δεκαετία του '60. Μας ενώνουν τόσα πολλά ιστορικά και πνευματικά στοιχεία. Επίσης, κάθε φορά που διευθύνω την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ξέρω ότι η ερμηνεία των μουσικών στη συναυλία θα είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου" σημειώνει ο θρυλικός πιανίστας και αρχιμουσικός

Με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο, με τον θρυλικό πιανίστα και αρχιμουσικό Βλαντιμίρ Ασκενάζυ στο πόντιουμ, κλείνει τη φετινή χειμερινή καλλιτεχνική περίοδο η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Στη συναυλία της Παρασκευής στο Μέγαρο Μουσικής (9 μ.μ.), ο έξι φορές βραβευμένος με Grammy μουσικός θα διευθύνει την Όγδοη Συμφωνία του Μπετόβεν και την Πέμπτη Συμφωνία του Τσαϊκόφσκι.

"Ανυπομονώ να επιστρέψω στην Ελλάδα, την οποία επισκέπτομαι συχνά ήδη από τη δεκαετία του '60. Μας ενώνουν τόσα πολλά ιστορικά και πνευματικά στοιχεία. Επίσης, κάθε φορά που διευθύνω την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, ξέρω ότι η ερμηνεία των μουσικών στη συναυλία θα είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου" σημειώνει ο Βλαντιμίρ Ασκενάζυ με αφορμή τη νέα επίσκεψή του στη χώρα μας, την οποία πρωτογνώρισε το 1964, όταν εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, και η οποία στάθηκε αφορμή να αποκτήσει αργότερα ένα σπίτι στην Παλαιά Επίδαυρο. Δύο χρόνια αργότερα, το 1966, θα συναντηθεί για πρώτη φορά με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Ηρώδειο, όπου υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Παρίδη θα ερμηνεύσει το κονσέρτο για πιάνο του Σούμαν.

Εκείνη την περίοδο η μουσική ιδιοφυΐα του Ασκενάζυ έχει ήδη ξεδιπλωθεί συγκινώντας τη μουσική κοινότητα της πατρίδας του, που όμως τον ταλαιπωρεί με γραφειοκρατίες και διάφορων ειδών ενοχλήσεις, αλλά και τη διεθνή σκηνή, έχει παντρευτεί την ισλανδικής καταγωγής συμμαθήτριά του Þórunn Jóhannsdóttir και έχει κερδίσει τον Διεθνή Διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι στη Μόσχα (1962). Με πρόφαση την επίσκεψή του στους γονείς της συζύγου του, το ζεύγος Ασκενάζυ το 1963 εγκαταλείπει τη Σοβιετική Ένωση και εγκαθίσταται στο Λονδίνο. Το άστρο του Ασκενάζυ λάμπει σε όλο τον πλανήτη. Συναυλίες, ηχογραφήσεις και διακρίσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Η έξοχη τεχνική του και η διεσδυτική ματιά του στα έργα τον κάνει περιζήτητο πιανίστα διεθνώς. Η στιλιστική του θέση μάλιστα να αντικαταστήσει το φράκο με ένα λευκό ζιβάγκο προσθέτει στη γοητεία του εξαιρετικού πιανίστα.

Παρά τη σπουδαία πορεία του ως πιανίστας, διαδρομή που του χάρισε έξι βραβεία Grammy και τον έκανε ξεχωριστό ως δεξιοτέχνη στη δεκαετία του '70, όταν πρωτοσήκωσε την μπαγκέτα, τελικά στρέφεται στη μουσική διεύθυνση. "Συμμετείχα σε τόσες πολλές συναυλίες ως πιανίστας και ποτέ δεν πίστευα ότι θα διηύθυνα. Και μετά συνέβη. Ποτέ δεν πίεσα για κάτι στη ζωή μου. Πιστεύω ότι αν κάτι είναι να γίνει, θα γίνει» έχει πει για τη στροφή της καριέρας του. Μιας καριέρας που τον έχει φέρει στην καλλιτεχνική διεύθυνση μερικών από τις μεγαλύτερες συμφωνικές ορχήστρες του κόσμου, όπως η Czech Philharmonic (1998-2003) η NHK Symphony Orchestra στο Τόκιο (2004-7).

Από το 2009 έως το 2013 ήταν principal conductor και artistic advisor της Sydney Symphony Orchestra. Εξαιρετικά σημαντική είναι και η θέση του ως μουσικού διευθυντή της European Union Youth Orchestra, με την οποία περιοδεύει κάθε χρόνο. Κυρίως έχει κατακτήσει τον σεβασμό και τον θαυμασμό της διεθνούς μουσικής κοινότητας, μα πάνω απ' όλα του κοινού του.

Δείτε όλα τα σχόλια