Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.1°C21.3°C
2 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.5°C19.4°C
2 BF 70%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.0°C16.6°C
3 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.6°C18.6°C
1 BF 70%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.8°C17.9°C
2 BF 52%
Τραγουδιστής γίνεσαι μόνο με δικό σου πρωτότυπο ρεπερτόριο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τραγουδιστής γίνεσαι μόνο με δικό σου πρωτότυπο ρεπερτόριο

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Η Κορίνα Λεγάκη είναι μία νέα ερμηνεύτρια η οποία σεμνά, σχεδόν αθόρυβα, κάνει όλο και πιο αισθητή την παρουσία της τα τελευταία χρόνια χάρη στον αλάθητο συνδυασμό μιας εξαίρετης φωνής και πολύ προσεκτικών επιλογών συνεργασιών αλλά και ρεπερτορίου. Ο τέταρτος προσωπικός δίσκος της «Mosaic», μια σειρά εμπνευσμένων διασκευών πολύ καλών ελληνικών αλλά και μη τραγουδιών σε ενορχηστρώσεις του Γιώργου Ανδρέου, που κυκλοφόρησε στα τέλη του '15 άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Καθώς ετοιμάζει τον επόμενο (με πρωτότυπο υλικό αυτή τη φορά) και με την ευκαιρία των εμφανίσεων της στο Half Note Jazz Club από χθες μέχρι και αύριο, Κυριακή 14 Απριλίου, συνομιλήσαμε μαζί της για την απλή αλλά ταυτόχρονα και τόσο υψηλή τέχνη του τραγουδιού.

Συνέντευξη στον Θάνο Μαντζάνα

* Ας μιλήσουμε καταρχήν για τον επερχόμενο δίσκο. Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι ηχογραφήσεις, πόσα τραγούδια, δηλαδή, έχουν ηχογραφηθεί και πότε περίπου προβλέπεται η κυκλοφορία του;

Βρισκόμαστε σχεδόν στην ολοκλήρωση της ηχογράφησης της μουσικής. Επόμενο μας βήμα οι ηχογραφήσεις των φωνών. Πρόθεσή μας είναι να τον κυκλοφορήσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι βιαζόμαστε ή ότι δεν θα ολοκληρώσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύνολο της ηχογράφησης.

* Η κεντρική ιδέα στον προηγούμενο δίσκο σου, το «Mosaic», ήταν αυτό ακριβώς που έλεγε ο τίτλος, πρωτότυπα δηλαδή και παλαιότερα τραγούδια με προέλευση από διαφορετικές χώρες και ιδιώματα. Υπάρχει κάποια ανάλογη και σε αυτόν ή απλώς πρόκειται για νέα τραγούδια των Γιώργου Ανδρέου και Νίκου Ξυδάκη γραμμένα ειδικά για εσένα;

Το υλικό είναι καινούργιο και πρωτότυπο, πρόκειται για τραγούδια σε μουσική του Νίκου Ξυδάκη και του Γιώργου Ανδρέου και στίχους του Μάνου Ελευθερίου, της Κικής Δημουλά, του Διονύση Καψάλη και του Θοδωρή Γκόνη.

* Πώς θα χαρακτήριζες αυτά τα νέα τραγούδια, πρώτα του ενός δημιουργού και μετά του άλλου, δεδομένου και ότι συνεργάστηκαν με αρκετούς διαφορετικούς στιχουργούς;

Τόσο ο Ξυδάκης όσο και ο Ανδρέου έχουν τον δικό τους προσωπικό τρόπο και ήχο. Την ενορχηστρωτική ευθύνη έχει ο Γιώργος Ανδρέου, αλλά είναι γνωστό ότι έχει συνεργαστεί σε πολλές δισκογραφικές εργασίες του Νίκου Ξυδάκη ως ενορχηστρωτής και συμπαραγωγός. Επίσης, ο δεύτερος έχει υπογράψει ως παραγωγός δισκογραφικές εργασίες του πρώτου. Είναι σημαντικό πως για πρώτη φορά αμφότεροι συνυπάρχουν με τη συνθετική τους ιδιότητα στον ίδιο δίσκο.

* Τι θα είχες να πεις η ίδια για τον εαυτό σου, συγκρίνοντάς τον πρώτα φωνητικά και μετά γενικότερα ερμηνευτικά, με αυτόν τον δίσκο και τον προηγούμενο;

Στο «Mosaic» ερμήνευσα τραγούδια που είχαν πριν από εμένα τραγουδήσει σημαντικοί/ές ερμηνευτές/ιες. Προσπάθησα λοιπόν να αυτονομηθώ από τη δική τους προσέγγιση με σεβασμό πάντα στην ουσία των τραγουδιών και την ερμηνεία τους. Τραγουδιστής/ια ωστόσο γίνεσαι πρώτα και κύρια με καινούριο ρεπερτόριο στο οποίο δεν έχεις «καθοδήγηση» ούτε κάποιο προηγούμενο πρότυπο για τον τρόπο που θα ερμηνεύσεις το τραγούδι. Αυτό γίνεται τόσο πιο απαιτητικό όσο πιο σημαντικοί είναι οι δημιουργοί των τραγουδιών που καλείσαι να ερμηνεύσεις.

* Ίσως όχι ουσιαστικά αλλά τυπικά, το σχήμα με το οποίο πραγματοποιείς τις συναυλίες σου τον τελευταίο καιρό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κλασικό jazz πιάνο τρίο. Ήταν επιδίωξή σου και σημαίνει κάτι για την κατεύθυνση στην οποία προσανατολίζεσαι στη συνέχεια, στο καινούριο album και όχι μόνον ή απλώς έτσι προέκυψε και εξυπηρετούσε και θα μπορούσε πολύ ωραία η σύνθεση του σχήματος να είναι διαφορετική σε αριθμό και είδος οργάνων;

Το τρίο με πιάνο, κοντραμπάσο και τύμπανα κατάγεται εξίσου από την jazz όσο και από την ευρωπαϊκή μουσική του μεσοπολέμου. Είναι ένα σχήμα πλήρες, μια εξαιρετικά λειτουργική βάση την οποία μπορείς, αν θέλεις, να εμπλουτίζεις με επιπλέον όργανα, ανάλογα με την περίσταση. Οι μουσικοί του τρίο που συνεργάζομαι (Θωμάς Κοντογεώργης, Στέργιος Μητρούσης και Βαγγέλης Καλαμαράς αντίστοιχα) είναι εξαιρετικοί και με μεγάλη εμπειρία. Τους ευχαριστώ για τη συνεργασία και τη -με κάθε τρόπο- συμπαράσταση.

* Το σχήμα των ζωντανών εμφανίσεών σου είναι περίπου το ίδιο με το βασικό που σε συνοδεύει στον δίσκο; Αν όχι, ποιες είναι οι διαφορές του;

Στον δίσκο υπάρχει η βάση του τρίο που προανέφερα, αλλά επίσης συμμετέχουν σημαντικοί Έλληνες εκτελεστές άλλων οργάνων. Συμπράττουν όμως και αρκετοί ξένοι μουσικοί, Πορτογάλοι, Ολλανδοί, Αμερικανοί και Σουηδοί.

* Ως παραγωγός και ενορχηστρωτής τόσο του προηγούμενου όσο και του καινούριου δίσκου σου και συνθέτης τουλάχιστον κατά το ήμισυ του δεύτερου, δεν θα ήταν πιο λογικό να έπαιζε μόνιμα πιάνο στην live μπάντα σου ο Γιώργος Ανδρέου και όχι να συμμετέχει έκτακτα ως προσκεκλημένος;

Θα ήταν εξαιρετικά κολακευτικό για εμένα να συμβαίνει κάτι τέτοιο, αλλά ο Γιώργος Ανδρέου έχει πολλές και διαφορετικές μουσικές δραστηριότητες και δεν είναι δυνατόν να τις περιορίσει έτσι ώστε να είναι «συνεπής» στον ρόλο του μουσικού ζωντανών εμφανίσεων. Όποτε του δίνεται η ευκαιρία ωστόσο παίζει μαζί μας και του αρέσει πολύ!

* Υπάρχει κάτι το διαφορετικό ή το ιδιαίτερο σε αυτές τις εμφανίσεις στο Half Note Jazz Club σε σχέση με αυτές που έχεις ήδη πραγματοποιήσει και εκείνες οι οποίες θα ακολουθήσουν;

Η παρουσίαση νέων τραγουδιών και η συμμετοχή σημαντικών ερμηνευτριών, χθες η Γιοβάννα, σήμερα η Αναστασία Μουτσάτσου και αύριο η Ελένη Τσαλιγοπούλου, νέοι συνεργάτες μουσικοί και ένας χώρος από τους καλύτερους στην Αθήνα για τη φιλοξενία μουσικών παραστάσεων. Επίσης την καλλιτεχνική επιμέλεια έχει κάνει η ραδιοφωνική παραγωγός, στιχουργός και επιμελήτρια μουσικών προγραμμάτων πολλών αγαπημένων δημιουργών και δημιουργών και ερμηνευτών Μαργαρίτα Μυτιληναίου.

* Το να εμφανίζεσαι σε έναν χώρο, ο οποίος, όπως δείχνει και το όνομά του, έχει ταυτιστεί κυρίως με εμφανίσεις jazz ονομάτων, σημαίνει κάτι για εσένα ή τον αντιμετωπίζεις όπως και οποιονδήποτε άλλον;

Το Ηalf Note Jazz Club είναι ένας χώρος έτσι και αλλιώς πολυσυλλεκτικός και όπως λέει ο λαός μας «όλοι οι καλοί χωράνε»!

* Αν η συμμετοχή του Γ. Ανδρέου είναι θα έλεγα αυτονόητη, και με την Ελένη Τσαλιγοπούλου έχετε συμπράξει συναυλιακά πολλές φορές, οι άλλες δύο προκαλούν μια μικρή έκπληξη. Τι σε έκανε να επιλέξεις ως προσκεκλημένες δύο εξαίρετες μεν ερμηνεύτριες, την αειθαλή Γιοβάννα και την Αναστασία Μουτσάτσου, που αμφότερες όμως είναι τόσο διαφορετικές όσον αφορά κάθε παράμετρο από εσένα, όπως άλλωστε και μεταξύ τους;

Αυτή ακριβώς η διαφορετικότητα είναι που με συγκινεί και με κινητοποιεί. Και οι τρεις ερμηνεύτριες που φιλοξενούνται τιμητικά στις παραστάσεις έχουν πολυσυλλεκτική διαδρομή με σημαντικούς σταθμούς. Είναι για εμένα (και δεν θα φοβηθώ να πω τη λέξη) πρότυπα δημιουργικότητας και συνέπειας στην τέχνη μας.

* Υπάρχει αλήθεια κάποιο τραγούδι, ελληνικό και μη, που θέλεις πάρα πολύ, ίσως ακόμα και ονειρεύεσαι, να το ερμηνεύσεις κάποια στιγμή, έστω και μόνο στη σκηνή, αλλά δεν το έχεις κάνει ακόμα;

Θα ήταν πολύ απλό αν επιθυμούσα να ερμηνεύσω ένα μόνο τραγούδι. «Δυστυχώς» για εμένα, πολλά περισσότερα, ελληνικά και ξένα.

* Και η συνέχεια, έπειτα από αυτές τις εμφανίσεις και μέχρι την κυκλοφορία του δίσκου;

Θα συνεχίσω με την ίδια ομάδα αυτών των εμφανίσεων σε άλλα μέρη της Ελλάδας. Παράλληλα, το καλοκαίρι θα περιοδεύσουμε μαζί με τον Γιώργο Ανδρέου παρουσιάζοντας το έργο του «Ναυς μαγική, η Ναυς των ονείρων» ενώ στις 10 Ιουλίου θα έχω τη μεγάλη τιμή να συμμετέχω, στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, στην συναυλία της Μαρίας Φαραντούρη στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.

Η Κορίνα Λεγάκη είναι από τους ελάχιστους και ελάχιστες που είναι αληθινά ερωτευμένοι/ες με την τέχνη του τραγουδιού (ενώ αντίθετα σχεδόν απεχθάνονται τα... συμπαρομαρτούντα!) και γι' αυτό η διαδρομή της όχι μόνο θα συνεχιστεί απρόσκοπτη αλλά και προβλέπουμε ότι θα γίνεται όλο και σημαντικότερη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL