Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Η εποχή της Μελισσάνθης" ανοίγει το αφιέρωμα στον Χατζιδάκι

Ο Μάνος Χατζιδάκις (αριστερά) την περίοδο της Κατοχής (Αρχείο Μ. Χατζιδάκι)

Φόρος τιμής στον Γιάννη Κουνέλλη με το έργο του Sipario - Uscite

Με ένα πολιτικό έργο ποιητικής διάστασης, όπως “Η εποχή της Μελισσάνθης”, μουσική αυτοβιογραφία βασισμένη σε ποιήματα του Μάνου Χατζιδάκι, γίνεται στις 4 και 5 Νοεμβρίου στην Εθνική Λυρική Σκηνή, η έναρξη του τριετή κύκλου αφιερωμένη στον συνθέτη.

Πρόκειται για μια νέα ανάγνωση του έργου σε μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού και με σολίστ τη μεσόφωνο Θεοδώρα Μπάκα και τους ερμηνευτές Γιώργο Περρή και Σταύρο Νιφοράτο.

Ο Χατζιδάκις αφιέρωσε την Εποχή της Μελισσάνθης στη μνήμη της μητέρας του. Πρόκειται για μια καντάτα για ώριμη γυναικεία φωνή, δύο νεανικές ανδρικές, μεικτή και παιδική χορωδία, ορχήστρα δωματίου και στρατιωτική μπάντα, με βασικό μουσικό όργανο το μπουζούκι.

Κατά την παρουσίαση του έργου στη σκηνή της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος θα στηθεί το έργο Sipario - Uscite (Αυλαία - Έξοδοι) του διεθνώς αναγνωρισμένου Έλληνα εικαστικού Γιάννη Κουνέλλη, μέσω του οποίου, η Εθνική Λυρική Σκηνή αποτίει φόρο τιμής στον σπουδαίο Έλληνα εικαστικό της διασποράς, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Φεβρουάριο. Το έργο δημιουργήθηκε το 1981, λίγους μήνες μετά την πρώτη παρουσίαση της Εποχής της Μελισσάνθης, και συνδέει τον θεατή με την εύθραυστη μνήμη της "γυάλινης γυναίκας".

Το θέμα της Μελισσάνθης άρχισε να απασχολεί τον συνθέτη από το 1945. Ωστόσο, η πρώτη εικόνα του σχηματίζεται το 1965, όταν ο Χατζιδάκις γράφει το ποίημα "Η Εποχή της Μελισσάνθης", που περιλαμβάνεται στην ποιητική συλλογή "Μυθολογία". Τα κεντρικά μέρη του ποιήματος θα αποτελέσουν τον πυρήνα του μουσικού έργου, το οποίο ο συνθέτης ξεκίνησε να συνθέτει το 1970 στην Αμερική και τον απασχόλησε επί μία δεκαετία.

Στον επίλογο του σημειώματός του, ο Χατζιδάκις αναφέρει: "Η εποχή της Μελισσάνθης τέλειωσε. Σήμερα ζω για πάντα τον χαμό της. Κι ο κόσμος μας δεν πάει να γίνει καλύτερος. Με όλα όμως αυτά, δε θέλω να δώσω ιστορικές διαστάσεις στη Μελισσάνθη και στην εποχή της. Επιθυμώ να καταγράψω μόνο, την προσωπική μου περιπέτεια και συμμετοχή στην πρόσφατη ιστορία του κόσμου, έτσι καθώς την έζησα μέσ’ από το σπίτι μου και μέσα από την πόλη που εξακολουθώ να ζω".

 

Δείτε όλα τα σχόλια