Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Το Μέγαρο Μουσικής φυτώριο νέων μουσικών που θα εκπαιδεύσουν τους Έλληνες στην κλασική μουσική

"Η βασίλισσα του χιονιού" του Άντερσεν από 17 έως 28 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο

Ο πρόεδρος του Μεγάρου Ν. Θεοχαράκης και η υπ. Πολιτισμού Λ. Κονιόρδου παρουσίασαν το νέο πρόγραμμα του οργανισμού

Με μια διαφορετική οπτική απ' αυτή που είχαμε συνηθίσει, μακριά από το γκλάμουρ, αλλά κοντά στη λάμψη της τέχνης που θεραπεύει, και υπό τη νέα συνθήκη της δημόσιας πλέον λειτουργίας του παρουσίασε χθες το πρόγραμμά του το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τους επικεφαλής του να υπογραμμίζουν τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων του σε όλο το φάσμα των τεχνών, το πλέγμα συνεργασιών με τους υπόλοιπους δημόσιους πολιτιστικούς φορείς της χώρας και μια δυναμική πολική ανοίγματος προς την κοινωνία και ιδιαίτερα στους νέους καλλιτέχνες αλλά και την υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου να υπερασπίζεται μέχρι κεραίας αυτή τη νέα σελίδα λειτουργίας του.

"Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το Μέγαρο θα αποτελέσει τον χώρο που θα φιλοξενήσει όχι μόνο τις πολύ σπουδαίες εκδηλώσεις, αλλά παράλληλα θα ανοίξει τις πόρτες του στους Έλληνες πολίτες, όχι μόνο σ' αυτούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα, αλλά και σε όσους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και δοκιμάζονται από την κρίση" επισήμανε η υπουργός, τονίζοντας ότι έχουν ξεκινήσει οι συνεννοήσεις προκειμένου "να ανοίξει φιλόξενα τις πόρτες του στους δοκιμαζόμενους καλλιτέχνες που αναζητούν εναγωνίως έναν χώρο όχι μόνο να παρουσιάσουν, αλλά και να ετοιμάζουν τη δουλειά τους". Το Μέγαρο, είπε, "μπορεί να δώσει ένα συμβολικό στίγμα για τους νέους και να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλους πολιτιστικούς φορείς. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό θα τονώσει την ελληνική δημιουργία και θα θεραπεύσει τον κίνδυνο να χάσουμε μια πολύτιμη γενιά δημιουργών λόγω της κρίσης". Κι όταν στη συνέχεια ρωτήθηκε αν η κυβέρνηση και η ίδια στηρίζουν το Μέγαρο Μουσικής, επισήμανε αφενός "το ότι έχει ενταχθεί στο Δημόσιο αποδεικνύει ότι η Πολιτεία ενδιαφέρεται για το Μέγαρο. Η παρουσία μου εδώ είναι μια δεύτερη απόδειξη ότι το Μέγαρο μέσα από το πρόγραμμα και τους στόχους του ανοίγει μια καινούργια σελίδα, είναι επίσης μια απόδειξη ότι υπάρχει μια κοινή πορεία ότι το Μέγαρο ανοίγει τις πόρτες του όχι μόνο στους μεγάλους δημιουργούς και καλλιτέχνες, αλλά στον άγνωστο καλλιτέχνη και μπορεί να μετατραπεί σταδιακά σε ένα νέο φυτώριο νέων καλλιτεχνών. Είναι πολύ σημαντικό στη σημερινή συγκυρία" είπε, τονίζοντας ότι έως τώρα το Μέγαρο "δεν έδινε την έμφαση σ' αυτό. Οι άνθρωποι που φιλοξενούνταν ήταν αναγνωρισμένοι. Εδώ μιλάμε για μια άλλη προοπτική, να γίνει το Μέγαρο φυτώριο".

Υπ' αριθμόν 1 φορέα της κλασικής μουσικής στην Ελλάδα χαρακτήρισε το Μέγαρο ο Ν. Θεοχαράκης επισημαίνοντας ότι "διατηρεί την ταυτότητά του, αλλά ακολουθεί τη γενική πολιτική του κράτους" σε μια δύκολη δημοσιονομική περίοδο. Έκανε λόγο για διεύρυνση συνεργασιών με την ΚΟΑ, τη Λυρική, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, της Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης κ.ά. λέγοντας χαρακτηριστικά ότι "υπηρετούμε το ίδιο αφεντικό, τον Έλληνα πολίτη". "Το Μέγαρο πρέπει να φιλοξενεί σπουδαία σχήματα όπως η Φιλαρμονική του Βερολίνου, αλλά πρέπει να έχει και σχέση με τις νέες γενιές που θα φτιάξουν την τέχνη του μέλλοντος. Πρέπει εμείς να χτίσουμε τη νέα γενιά μουσικών. Ρόλος μας είναι να εκπαιδεύσουμε μια γενιά Ελλήνων στην κλασική μουσική" τόνισε, ενώ εξήρε τον ρόλο των εργαζομένων του που υπέμεινε την κρίση του Μεγάρου.

Με έμφαση λοιπόν στην οικοδόμηση γεφυρών, με την κοινωνία, με τους νέους, με την ετερότητα, με άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς με άλλους πολιτισμούς αλλά και δυναμική παρουσία της ελληνικής μουσικής, παράλληλα "με μεγάλη ευαισθησία για το δημόσιο χρήμα, με διαφάνεια και ελέγχους", όπως επισήμανε ο Νίκος Θεοχαράκης, και με την προοπτική να αποτελέσει το Μέγαρο μια "πλατφόρμα συνεργειών πολιτιστικών φορέων", όπως τόνισε ο Μίλτος Λογιάδης, στοιχειοθετήθηκε το πρώτο πρόγραμμα του Μεγάρου ως δημόσιου φορέα. Σύμφωνα με τον Μίλτο Λογιάδη οι καθιερωμένοι κύκλοι των προηγούμενων ετών θα συνεχιστούν. Στις Μεγάλες Ορχήστρες - Μεγάλοι Μαέστροι- Μεγάλοι Ερευνητές θα δούμε τον Θεόδωρο Κουρεντζή να διευθύνει τη Music Aeterna (7/3), το Σύνολο Μπαλτάζαρ - Νόιμαν υπό τον Τόας Χενγκελμπροκ στα "Κατά Ιωάννην Πάθη" του Μπαχ. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο Μέγαρο των Παιδιών, με συναυλίες, διαδραστικά έργα, εργαστήρια και προγράμματα ενώ ο νέος κύκλος "+Αισθήσεις" προτείνει εκδηλώσεις που μέσω της μουσικής ενεργοποιούν τις αισθήσεις. Ο κύκλος "Γέφυρες" ως πολύχρωμη παλέτα ποικίλων μορφών τέχνης και ειδών μουσικής δίνει βήμα στους νέους, ενώ η σύγχρονη ελληνική δημιουργία "διαχέεται σε όλο το πρόγραμμα". Η αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος έχει τον ρόλο του "παραγωγικού εργαστηρίου" και "κεντρικού πυρήνα του φετινού προγράμματος" κατά τον Μίλτο Λογιάδη και φιλοξενεί ένα ευρύ φάσμα εκδηλώσεων από τη μοντέρνα και σύγχρονη δημιουργία, την τζαζ, την παλιά μουσική, την ανθρώπινη φωνή σε όλες τις εκφάνσεις της μέχρι τον Μπετόβεν και τον κύκλο "Από τη Ρωσία... με αγάπη" και το αφιέρωμα στον Νίκο Σκαλκώτα. Εδώ οι τιμές των εισιτηρίων διαμορφώνονται στα 10 και 15 ευρώ ανά ζώνη, με στόχο να γίνουν προσιτές οι εκδηλώσεις στο ευρύτατο κοινό.

Οι επετειακές εκδηλώσεις για τα 40 χρόνια από τον θάνατο της Μαρίας Κάλλας, αλλά και ο χορός με την Πλατφόρμα Σύγχρονου Χορού, συνεργασίες με την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης, οι μεταδόσεις από τη Μητροπολιτική Όπερα Νέας Υόρκης και το βρετανικό Εθνικό Θέατρο, η συνέχιση της συνεργασίας με τον θίασο του Κένεθ Μπράνα στο "Εntertainer" του Τζον Όσμπορν έχουν τη θέση τους και φέτος.

Μουσική και παιδιά έχουν την τιμητική τους στις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις του Μεγάρου, που ανοίγουν με την παράσταση χορού "Η βασίλισσσα του χιονιού" από το Μπαλέτο της Εθνικής Όπερας του Κιέβου (17-23 και 25-28/12). Ο "Μεσσίας" του Χέντελ παραδοσιακά έχει τη θέση του με δύο συναυλίες των μουσικών της Καμεράτα, στις 23 του μηνός και ανήμερα τα Χριστούγεννα, ενώ και φέτος το θέατρο σκιών έχει την θέση του με τον "Καραγκιόζη στο Εργαστήρι του Αϊ-Βασίλη" του Ηλία Καρελλά και ζωντανή μουσική επί σκηνής με τον Χρήστο Θηβαίο και τους String Demons (17-30/12), όπως και η Νεανική Χορωδία Rosarte με τη συναυλία "Κάθε ευχή και ένα τραγούδι" (12/12). Στα φετινά Χριστούγεννα του Μεγάρου ζωντανεύουν τα περίφημα μουσικά παραμύθια "Ο Πέτρος και ο Λύκος" του Σ. Προκόφιεφ και η "Πρώτη συναυλία του αρκούδου Πάντινγκτον" του Χ. Τσάππελ με αφηγητή τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και τους Μουσικούς της Καμεράτας (26-30/12). Η χριστουγεννιάτικη συναυλία εκκλησιαστικού οργάνου (26/12), το πρωτοχρονιάτικο γκαλά όπερας "Τutto Verdi" που εγκαινιάζει τις επετειακές εκδηλώσεις για τη Μαρία Κάλλας αλλά και το γκαλά ελληνικής οπερέτας (16/12) και η πρωτοχρονιάτικη συναυλία "Άρωμα Βιέννης" ολοκληρώνουν τις γιορτινές εκδηλώσεις.

Όσο για τα οικονομικά του Μεγάρου, εξακολουθεί να είναι δύσκολη η κατάσταση. Φορολογική ενημερότητα δεν μπορεί να πάρει ακόμα, αφού από τα 104 εκατ. ευρώ εγγεγραμμένα στη μερίδα του Μεγάρου, πληρώθηκαν τα 52 εκατ. ευρώ και απομένουν άλλα 52 εκατ. Χωρίς φορολογική ενημερότητα ούτε σε προγράμματα ΕΣΠΑ μπορεί να ενταχθεί. Σύμφωνα με τον κ. Θεοχαράκη, το σύνολο των εσόδων το 2016 ήταν 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ οι αμοιβές καλλιτεχνών και μισθοδοσία έφτασαν τα 6,5 εκατ. ευρώ. Η επιχορήγηση ήταν 2.700.000 ευρώ. Κατά τον πρόεδρο του Δ.Σ. του Μεγάρου, η επιχορήγησή του θα πρέπει να φτάσει τα 8 εκατομμύρια ευρώ. Μεγάλο πρόβλημα παραμένει η αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, καθώς με τα 14 εκατ. ευρώ που διέθεσε το Ελληνικό Δημόσιο πληρώθηκαν τα ληξιπρόθεσμα από το 2012 ως και το 2015. Ωστόσο τα ληξιπρόθεσμα του 2016 δεν έγιναν γνωστά. Η υπουργός Πολιτισμού είπε ότι σύντομα θα εκταμιευθεί η έκτακτη επιχορήγηση ενός εκατομμυρίου ευρώ, ενώ το υπουργείο έχει συντάξει αίτημα με το οποίο ζητά να μπει το Μέγαρο σε ρύθμιση για ειδική χρηματοδότηση για ληξιπρόθεσμες οφειλές στις 2/12/2016. Για τους μισθούς των εργαζομένων ο κ. Θεοχαράκης τόνισε ότι έχουν μειωθεί και λόγω ενιαίου μισθολογίου, κυρίως περικόπτονται οι μισθοί εκείνων που αμείβονται με ποσά άνω των 2.000 ευρώ.

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια