Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
11.2°C17.6°C
1 BF 70%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
14 °C
11.2°C15.5°C
2 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
11.0°C14.9°C
0 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.8°C12.7°C
3 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.7°C11.3°C
0 BF 66%
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΡΑΣ / Δ.Καρράς: Ένας ανήσυχος τραγουδοποιός της νέας γενιάς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΡΑΣ / Δ.Καρράς: Ένας ανήσυχος τραγουδοποιός της νέας γενιάς

«Τα όνειρα και η επιθυμία για δημιουργία υπάρχουν, δεν υπάρχουν όμως πια άνθρωποι να επενδύσουν σ' αυτά. Έτσι πολλά αξιόλογα τραγούδια μένουν στο συρτάρι.»

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 κι από 15 ετών ασχολείται με τη μουσική. Έχει κυκλοφορήσει δίσκους ως μέλος συγκροτημάτων όπως οι Παζλ, Σύννεφα με Παντελόνια, Βωξ, αλλά η μέχρι τώρα πορεία του περιλαμβάνει κι άλλες, πολλές συνεργασίες.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ

* Πότε ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με τη μουσική;

Η μουσική για μένα ουσιαστικά ξεκίνησε το 1994, στην ηλικία των 15 ετών. Σε ένα ξενοδοχείο που δούλευε ένας φίλος νυχτοφύλακας, ο μετέπειτα συνεργάτης στους Παζλ Γιάννης Σπύρου, το φιλαράκι μου λοιπόν, μου έδειξε τις πρώτες συγχορδίες και άρχισε το γρατσούνισμα. Από εκεί και πέρα ήρθαν τα πρώτα τραγούδια, το συγκρότημα Παζλ και το πρώτο συμβόλαιο για cd με την Minos Emi το 2000.

* Είσαι πάρα πολύ ενεργός στο κομμάτι της μουσικής παραγωγής, από το πρώτο σου συγκρότημα, τους Παζλ, έως τους Βωξ και την κυκλοφορία μιας σειράς δίσκων 45 στροφών, με συχνότητα κάθε 4 μήνες, με γενικό τίτλο Γεροντοπείσματα. Επίσης φαίνεται να πιστεύεις πάρα πολύ στις συνεργασίες, στις ομάδες...

Από το ξεκίνημά μου έως σήμερα με έχουν τιμήσει γύρω στους 40 συναδέλφους με τη συνεργασία τους, υπάρχουν στην κυκλοφορία 160 τραγούδια μου και έχω 20 δισκογραφικές κυκλοφορίες, 6 με εταιρείες και οι άλλες ανεξάρτητες. Μου αρέσουν οι συνεργασίες που κρατούν πολύ, γιατί έτσι εμπιστεύεσαι έναν μουσικό και γενικότερα έναν άνθρωπο  γνωρίζοντάς τον καλά. Ειδικά όταν μιλάμε για καλλιτεχνική δημιουργία, η φιλική σχέση παίζει σημαντικό ρόλο. Είναι ωραίο να μεγαλώνεις και να ωριμάζεις με τους συνεργάτες σου.

* Υπάρχουν άλμπουμ που ξεχώρισες από την περσινή «σοδειά» αλλά και από τις πρώτες μέρες του 2016;

Πρώτα θα σου πω ότι έχω ξεχωρίσει συγκροτήματα και φωνές ανεξάρτητα από δισκογραφία, τους Ηλιοδρόμιο από τη Θεσσαλονίκη, τη Βιολέτα Ίκαρη, τους Υπεραστικούς από την Αθήνα, μου άρεσαν οι δίσκοι του Πέτρου Μάλαμα, των V.I.C,  των La Coka Nostra, και περιμένω το νέο cd από Ρόδες. Σίγουρα μου άρεσαν και σκόρπια τραγούδια όπως το «Οι Πρώτες λέξεις» του Ο. Ιωάννου και του Θ. Καραμουρατίδη με τη φωνή του Σωκράτη Μάλαμα, τα «Έξοδα» του Μ. Ελευθερίου και του Φώτη Ανδρικόπουλου με τη φωνή του δεύτερου αλλά και το τραγούδι «Η Πόρτα» του Π. Μανουιλίδη με τη φωνή της Μελίνας Κανά.

* Η σχέση σου με το Διαδίκτυο και τα social network ποια είναι; Είναι ξεκάθαρα ο νέος τρόπος προώθησης της μουσικής ή έχει μείνει ακόμα λίγος «χώρος» και για τις πατροπαράδοτες μορφές διακίνησης και επικοινωνίας (cd, βινύλια, έντυπα κ.ά.);

Πιστεύω ότι το Διαδίκτυο είναι περισσότερο ζημιά παρά βοήθεια. Σε γενικές γραμμές, μας έχει αποκλείσει την προσωπική επικοινωνία που είχαμε παλιότερα και αυτό είναι τουλάχιστον βάναυσο και, μαζί, μια καταστολή που μας επιβάλλουν. Προσωπικά χειρίζομαι πολύ τον υπολογιστή για τη δουλειά, δεν γίνεται αλλιώς, αλλά πιστεύω πως με βοηθάει πολύ στη διαχείριση αυτή το ότι η γενιά μου έχει μεγαλώσει και χωρίς τα pc. Πιστεύω ότι το φυσικό προϊόν έχει άλλη βαρύτητα και χάρη.

* Πού βλέπεις να οδηγούνται τα πράγματα στη μουσική βιομηχανία;

Αυτό που βλέπω να αλλάζει είναι ότι δεν υπάρχει ρευστότητα. Τα όνειρα και η επιθυμία για δημιουργία υπάρχουν αλλά δεν καταγράφονται, δεν υπάρχουν πια επενδυτές και αυτό σημαίνει ότι πολλά αξιόλογα τραγούδια μένουν στο συρτάρι. Ευτυχώς που υπάρχουν στέκια όπου μπορούν οι μουσικοί να εκφραστούν, αλλιώς θα επικρατούσε μια άτυπη φίμωση. Το καλό της υπόθεσης είναι το ότι ενδιαφερόμενοι πια έχουν αρχίσει να λειτουργούν μόνοι τους, έτσι ώστε να γνωρίζουν και άλλες πτυχές του επαγγέλματός μας, όπως το πόσο κοστίζουν τα εξώφυλλα, τα cd, η ΑΕΠΙ, γιατί σε παλιότερες εποχές όλα αυτά για κάποιους φαίνονταν βουνό. Πρέπει η τέχνη να επιβιώσει.

* Δεν διστάσατε πριν από κάποια χρόνια, με τους Βωξ, να αναμετρηθείτε με το έργο του Γιάννη Μαρκόπουλου, κυκλοφορώντας ανεξάρτητα τον δίσκο Οι Βωξ τραγουδούν Γιάννη Μαρκόπουλο. Πόσο μεγάλη πρόκληση ήταν αυτό για το γκρουπ;

Ο δίσκος ήταν το ντεμπούτο μου στην παραγωγή, η αφορμή να ξεκινήσω το label του Studio Pazl, αφού η τότε εταιρεία δεν δέχτηκε να το βγάλει - κάπου εκεί κατάλαβα τι είναι το να εξαρτάσαι από άλλους. Δύσκολη δουλειά, αλλά είμαι πολύ υπερήφανος γι' αυτήν. Να μην ξεχάσω ότι ο συνδετικός κρίκος ήταν ο Μάνος Ξυδούς, που μας έφερε σε επαφή με τον Μαρκόπουλο. Η αναμέτρηση με τα πρωτότυπα τραγούδια ήταν δύσκολη, υπήρξαν κάποια που δεν πέτυχαν και δεν μπήκαν στο cd. Ρίξαμε πολύ δουλειά σε αυτό τον δίσκο και πιστεύω ότι φαίνεται. Καταλυτική ήταν η συνεχής παρουσία του συνθέτη. Μας αγκάλιασε, μας εμπιστεύτηκε, μας βοήθησε πολύ η προσέγγισή του.

* Οι συνθήκες που ζούμε αποτελούν πρόβλημα για την καλλιτεχνική δημιουργία όσο και για την καθημερινότητα; Πόσο σε έχει επηρεάσει όλο αυτό;

Κάνω πολλά πράγματα για να τα βγάλω πέρα. Έχω το Studio Pazl που έχει πολλές απαιτήσεις, παίζω μουσική τα βράδια, προσπαθώ να είμαι συνεπής στη δισκογραφία μου, φαντάζομαι τραγούδια μου με άλλες φωνές και τις ψάχνω να τα τραγουδήσουν, συνεργάζομαι με τη Βάνα Δαφέρμου στην εκπομπή της «Παντός Καιρού» στο Δεύτερο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας όπου παρουσιάζουμε τραγούδια από νέους δημιουργούς, βοηθάω άλλους φίλους να κάνουν τις δουλειές τους και σε συνεργασία με το δισκοπωλείο «Music Corner» στην Πανεπιστημίου έχουμε στήσει ένα label για την προώθηση, τη διανομή και την κυκλοφορία νέων τραγουδιών.

* Την Παρασκευή 25 Μαρτίου κυκλοφορεί αποκλειστικά με την Κόκκινη Καρφίτσα και την εφημερίδα Αυγή μια ξεχωριστή συλλογή με επιλεγμένα τραγούδια σου. Πώς αισθάνεσαι που αυτή η κυκλοφορία θα βγει σε... φυσική μορφή, που όμως αυτή τη φορά θα συμπορευτεί με την κίνηση ενός μουσικού ένθετου που στηρίζει έμπρακτα τους νέους καλλιτέχνες;

Καταρχάς ευχαριστώ τους ιθύνοντες της εφημερίδας και του ενθέτου, ειδικά τον Σ. Παπαχατζή, αλλά και την ΑΕΠΙ. Είναι πολύ σημαντική αυτή η έκδοση για μένα, είναι σαν ένα δώρο για μένα από εσάς και από μένα στους αναγνώστες σας για τα 16 χρόνια παρουσίας μου στο ελληνικό τραγούδι. Άλλοι θεωρούν ότι ξεπουλάνε την δουλειά τους εάν βγει σε εφημερίδα... Εγώ διαφωνώ. Έχω διαλέξει έναν δύσκολο δρόμο, τον δρόμο της παραγωγής για τις δουλειές μου σε όλα τα επίπεδα. Εκτελέσεις με γνωστούς καλλιτέχνες που θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν με μια πολυεθνική και να έχουν καλή προώθηση, όμως δεν έχουν γιατί θέλω να μου ανήκουν οι εκτελέσεις αυτές και να έχω πλήρη έλεγχο της δουλειάς μου, οπότε μία τέτοια συνεργασία όπως αυτή με το μουσικό ένθετο Κόκκινη Καρφίτσα είναι για εμένα χρήσιμη και λειτουργική. Θεωρώ λοιπόν, πολύτιμη την υποστήριξη του ενθέτου για τους δημιουργούς γενικά νέους ή ανεξάρτητους και μακάρι να υπάρχει το «γερό στομάχι», που λέμε, και να αντέξετε πολλά χρόνια ακόμα, έτσι ώστε οι αναγνώστες να ακούν και κάποια μη «κατευθυνόμενα» πράγματα. Ευτυχώς, στα χρόνια που υπάρχω, έχουν βρεθεί άνθρωποι του ραδιοφώνου που με έχουν στηρίξει και τους ευχαριστώ, καθώς και άνθρωποι από ανεξάρτητες ελληνικές εταιρείες που επίσης έχουμε συνεργαστεί.

* Τα επόμενα σχέδιά σου; Να περιμένουμε συνέχεια στις ζωντανές εμφανίσεις;

Σίγουρα κάπου θα παίξουμε, πάντα κάπου παίζουμε... αυτή είναι η ζωή μας. Είμαι στη δημιουργία ενός καινούργιου cd που θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο, να είμαστε καλά πρώτα. Τέλος, θέλω πολύ να σε ευχαριστήσω, Αλέξανδρε, για την κουβέντα μας, να ευχηθώ σε όλο τον κόσμο καλή δύναμη, υγεία και ευτυχία. Επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στους πολύ δικούς μου ανθρώπους και συνεργάτες.

Official page: http://www.dimitriskarras.gr/

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL