Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.0°C25.2°C
3 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.8°C25.4°C
2 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.9°C21.6°C
4 BF 55%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.4°C20.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.9°C24.0°C
0 BF 33%
Ελένη Καραΐνδρου: "Στην καρδιά μου τα πολυφωνικά τραγούδια του χωριού μου..."
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ελένη Καραΐνδρου: "Στην καρδιά μου τα πολυφωνικά τραγούδια του χωριού μου..."

Αναμενόμενο πλέον στην παρουσίαση κάθε νέας δισκογραφικής δουλειάς της Ελένης Καραΐνδρου οι φίλοι της μουσικής της να δίνουν πληθωρικό το "παρών". Πλημμυρισμένο από κόσμο ήταν το πατάρι του πολυχώρου «Ιανός» την Τρίτη το βράδυ, ανάμεσά τους η Μαρία Φαραντούρη αλλά και αρκετοί συνεργάτες της συνθέτριας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορμή στάθηκε η μουσική που είχε γράψει για την παράσταση του Απλού Θεάτρου της τραγωδίας του Ευριπίδη «Μήδεια», που παίχτηκε στο Ελληνικό Φεστιβάλ το 2011 και η οποία τώρα κυκλοφορεί σε CD από την έγκριτη γερμανική δισκογραφική εταιρεία ECM με τον διεθνή τίτλο «Medea».

Τον λόγο πήρε πρώτος ο Παρασκευάς Καρασούλος, διευθυντής της εταιρείας Μικρή Άρκτος που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα την ECM, o οποίος είπε ότι κάθε νέο δισκογράφημα της Ελένης Καραΐνδρου «αποτελεί διπλή γιορτή, αφενός λόγω της ποιότητάς του και αφετέρου διότι διαμέσου της ECM δείχνει στον υπόλοιπο κόσμο ένα διαφορετικό, φωτεινό πρόσωπο της Ελλάδας σε μια περίοδο που η τελευταία δεν είναι στα καλύτερά της», καθώς, όπως τόνισε, η δημιουργός «είναι υπερήφανη για την ελληνικότητα της». Ο ιδρυτής του Απλού Θεάτρου και σκηνοθέτης της παράστασης Αντώνης Αντύπας είπε ότι αυτό που δεν σταματά να τον εντυπωσιάζει στις τόσες συνεργασίες του με την συνθέτιδα είναι «το πόσο βαθιά καταδύεται στο εκάστοτε κείμενο του έργου».

Η ίδια η Ελένη Καραΐνδρου, εξαιρετικά ευδιάθετη παρά το κρυολόγημα που την ταλαιπωρούσε, κατ' αρχήν ευχαρίστησε με ιδιαίτερη θέρμη τους μουσικούς που συμμετείχαν στην ηχογράφηση και ήταν παρόντες για να παίξουν ζωντανά κάποια αποσπάσματα του έργου. Όπως είπε: «Παρακολούθησα τις πρόβες και μετά βυθίστηκα στον κείμενο του Ευριπίδη αλλά και στην ποιητική απόδοση του από τον Γιώργο Χειμωνά» και στη συνέχεια αναφέρθηκε στα χορικά της τραγωδίας λέγοντας «χρησιμοποίησα μια πολυφωνική τεχνική, την ίδια με την οποία συχνά χειρίζομαι και τα έγχορδα στις ενορχηστρώσεις μου. Γιατί, όσο και αν αγαπώ τη βυζαντινή μουσική με τα ισοκρατήματά της, αυτό που πάντα είναι στην καρδιά μου είναι τα πολυφωνικά τραγούδια των γυναικών του χωριού μου καθώς καθάριζαν καλαμπόκια και τα οποία άκουγα τις νύχτες κάτω από τον έναστρο θόλο του ουρανού. Αργότερα, βέβαια, σπουδάζοντας εθνομουσικολογία στο Παρίσι, διαπίστωσα ότι αυτή η πολυφωνία συναντάται όχι μόνο στην Ήπειρο και σε άλλα σημεία του ελλαδικού χώρου, μα και στη Σικελία και την Κορσική, αποτελεί μια ευρύτερη μεσογειακή μουσική παράδοση».

Για τα υπόλοιπα και κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της βραδιάς άφησε να μιλήσει η ίδια η μουσική της, την οποία, έστω και με αυτή τη μία και μόνη ζωντανή ακρόαση της, θεωρούμε όχι απλά ισάξια αλλά και καλύτερή της για εμάς κορωνίδας του μέχρι στιγμής έργου της, εκείνης δηλαδή που είχε γράψει για την επίσης τραγωδία του Ευριπίδη «Τρωάδες», άποψη που, όπως πληροφορηθήκαμε από την ίδια μετά το πέρας της εκδήλωσης, συμμερίζεται και ο Manfred Eicher, ιδρυτής της ECM και παραγωγός του δίσκου. Σύντομα όμως και μετά από ενδελεχή ακρόασή του θα επανέλθουμε σε αυτό το θαυμάσιο νέο πόνημα της Ελένης Καραϊνδρου εκτενέστερα, διεξοδικότερα και κυρίως πιο εμπεριστατωμένα...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL