Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Ερωτική επιστολή" σε ένα Χόλιγουντ που δεν υπάρχει πια

Μπραντ Πιτ, Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Κουέντιν Ταραντίνο και Μάργκοτ Ρόμπι στο «κόκκινο χαλί» των Καννών

Κουέντιν Ταραντίνο

 

ΚΑΝΝΕΣ: ΓΡΑΦΕΙ Ο ΚΩΣΤΑΣ ΤΕΡΖΗΣ

 

Ταραντίνο και «Κάποτε... στο Χόλιγουντ»: Η χρονιά είναι το 1969, με πλάγιες αναφορές στο Βιετνάμ, στα «παιδιά των λουλουδιών» και με μουσική επένδυση ένα εξαιρετικό σάουντρακ με μουσική της εποχής. Στο Χόλιγουντ, στην καρδιά της κινηματογραφικής βιομηχανίας, ένας ηθοποιός «δεύτερης κατηγορίας» (Λεονάρντο Ντι Κάπριο) συναντά τον ατζέντη του (Αλ Πατσίνο), ο οποίος του επισημαίνει πως η καριέρα του στο Χόλιγουντ έχει τελειώσει και η μοναδική διέξοδος που έχει είναι η Ιταλία και τα σπαγγέτι γουέστερν. Ο «κολλητός» του είναι ο κασκαντέρ που τον ντουμπλάρει στις δύσκολες σκηνές (Μπραντ Πιτ), αν και το χάσμα ανάμεσά τους είναι κραυγαλέο: Ο ηθοποιός ζει σε μια βίλα στο Μπέβερλι Χιλς με γείτονα τον πιο περιζήτητο σκηνοθέτη της εποχής, τον Ρόμαν Πολάνσκι και τη σύζυγό του, Σάρον Τέιτ, ενώ ο κασκαντέρ ζει σε ένα τροχόσπιτο έξω από την πόλη. Ο Ταραντίνο (που επιμένει στο «παραδοσιακό» φιλμ, κόντρα στην ψηφιακή τεχνολογία) εικονογραφεί την εποχή με απίστευτη εμμονή στη λεπτομέρεια, από τις προσόψεις των καταστημάτων, τις διαφημίσεις στους δρόμους, τη μουσική που ακούγεται από το ραδιόφωνο μέχρι τα αποσπάσματα τηλεοπτικών εκπομπών που «περνούν» βιαστικά από την οθόνη... Με αυτές τις «ψηφίδες» οργανώνει την ταινία του σαν μια ερωτική επιστολή στο παλιό Χόλιγουντ... Βέβαια, το ερώτημα που προκύπτει αβίαστα είναι εάν η ταινία του υπερβαίνει τη δηλωμένη κινηματογραφοφιλία του και «αντέχει» στον χρόνο, σαν κινηματογραφική πρόταση. Στην Ελλάδα πάντως θα την δούμε στα τέλη Αυγούστου.

Στη συνέντευξη Τύπου ο Ταραντίνο μίλησε για τη σφαγή της Σάρον Τέιτ από τη συμμορία Μάνσον, υπόθεση που θίγει έμμεσα η ταινία: «Ακόμα και σήμερα μάς φαίνεται αδιανόητο αυτό που συνέβη. Είναι μια υπόθεση που δεν μπορεί να αναλυθεί εύκολα. Έκανα μεγάλη έρευνα, είδα ό,τι υπήρχε από ταινίες, ντοκιμαντέρ, τηλεοπτικές εκπομπές, διάβασα όλα τα άρθρα που γράφτηκαν. Και όσο περισσότερο ερευνάς αυτή την ιστορία, όσο πιο πολύ διαβάζεις, τόσο λιγότερο την καταλαβαίνεις. Είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί ο νους του ανθρώπου να το συλλάβει». Και τι γνώμη έχει ο Ταραντίνο για τον Ρόμαν Πολάνσκι; Στην ταινία ακούγεται η φράση από έναν από τους χαρακτήρες, πως «είναι ο καλύτερος σκηνοθέτης της εποχής»... «Το έβαλα στην ταινία με την έννοια ότι ήταν ο πιο hot, ο πιο εμπορικός εκείνη τη στιγμή. Είχε τεράστια επιτυχία με 'Το μωρό της Ρόζμαρι', που είναι από τις πιο αγαπημένες ταινίες μου».

 

 

ΜΟΤΟ

«Κάποτε... στο Χόλιγουντ»: Ο Ταραντίνο εικονογραφεί την εποχή με απίστευτη εμμονή στη λεπτομέρεια, από τις προσόψεις των καταστημάτων, τις διαφημίσεις στους δρόμους, τη μουσική που ακούγεται από το ραδιόφωνο μέχρι τα αποσπάσματα τηλεοπτικών εκπομπών που «περνούν» βιαστικά από την οθόνη...

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Επιτελικό ξέπλυμα

Όσο θορυβώδης είναι η κυβέρνηση στην «πάταξη της ανομίας» και την κλιμακούμενη αποχαλίνωση της αστυνομικής αυθαιρεσίας, άλλο τόσο διακριτική είναι όταν τακτοποιεί τις δουλίτσες της και όταν εξυπηρετεί τους κολλητούς της. Και πάντα έχει και μια ηθική δικαιολογία να επικαλεστεί.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο