Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ψιχάλες
18 °C
16.3°C18.6°C
4 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
11.6°C15.9°C
3 BF 71%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
12.1°C15.4°C
2 BF 85%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.3°C20.8°C
3 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Ψιχάλες
13 °C
12.9°C14.6°C
3 BF 82%
Όταν η κινηματογραφική αφίσα ήταν τέχνη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Όταν η κινηματογραφική αφίσα ήταν τέχνη

Την εποχή που οι κινηματογραφικές αφίσες φιλοτεχνούνταν από καλλιτέχνες, μάστορες μιας τέχνης ξεχασμένης πλέον στην ψηφιακή εποχή, φέρνει στο προσκήνιο η έκθεση της συλλογής Hellaffi του Μουσείου Κινηματογράφου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης που ταξίδεψε στο Διεθνές Φεστιβάλ Cosmopolis στην Καβάλα, και φιλοξενείται στο Μνημείο Χαλίλ Μπέηλ (Παλιά Μουσική) ώς τις 22 Ιουλίου.

Χαρακτηρισμένη ως μνημείο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων και πολύτιμο τεκμήριο της ιστορίας του σινεμά στην Ελλάδα, η συλλογή αποτελείται από 274 έργα που χρονολογούνται την περίοδο 1950 -1970: πρωτότυπες γιγαντοαφίσες ελληνικών αλλά και ξένων ταινιών, οι οποίες κοσμούσαν τις προσόψεις των ελληνικών κινηματογράφων, ζωγραφισμένες στο χέρι από σημαντικούς καλλιτέχνες, καθώς και λιθόγραφες αφίσες και προσχέδια.

Στην έκθεση στο Χαλίλ Μπέηλ παρουσιάζονται αντίγραφα από τις ζωγραφισμένες στο χέρι γιγαντοαφίσες, λιθογραφίες και έργα με ακουαρέλα και μελάνι της συλλογής Hellaffi που φιλοτεχνήθηκαν ανάμεσα στο 1952 και το 1968, δίνοντας στο κοινό μια σαφή εικόνα από τα κινηματογραφικά είδη της εποχής όσον αφορά στο ελληνικό και το διεθνές σινεμά, καθώς και την τεχνοτροπία των δημιουργών που τις φιλοτέχνησαν.

Μεταξύ άλλων, στην έκθεση περιλαμβάνονται αφίσες από τις ταινίες Το μεροκάματο του τρόμου (1954), η Κάλπικη Λίρα (1955), Η Ανταρσία του Κέην (1955), ο Δράκος (1956), Ένας βλάκας με πατέντα (1963), Δουλειές του ποδαριού (1962), Το παληκάρι από το Ντοτζ Σίτυ (1967), που φέρουν την υπογραφή σπουδαίων καλλιτεχνών, όπως οι Γ. Βακιρτζής, Ν. Ανδρεάκος, Στεφ. Αλμαλιώτης, Φ. Κουζούνης, όπως και προσχέδια των αφισών, που δείχνουν τη διαδικασία της δημιουργίας τους αλλά και τις διαφορετικές εκδοχές αφισών για την ίδια ταινία.

Η συλλογή είναι στην κατοχή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, υπό συνθήκες παραχώρησης από τον ΟΠΕΠ (Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού), ο οποίος είναι και ο δικαιούχος της.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL