Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Κινηματογραφικό κομψοτέχνημα ερωτικής επιθυμίας

"Τα αστέρια δεν πεθαίνουν στο Λίβερπουλ" του Πολ ΜακΓκίγκαν

"Να με φωνάζεις με τ' όνομά σου" (Call me by your name)

Σκηνοθεσία: Λούκα Γκουαντανίνο

Ερμηνεία: Άρμι Χάμερ, Τίμοθι Κάλαμετ, Μάικλ Στούλμπαργκ, Αμίρα Κασάρ, Εσθήρ Γκαρέλ

Η σεξουαλική αφύπνιση ενός 17χρονου, κάπου στην ιταλική Ριβιέρα, στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Ο Έλιο (Τίμοθι Κάλαμετ), νεαρός Ιταλοαμερικανός, περνάει τις διακοπές του στην οικογενειακή βίλα του 17ου αιώνα παίζοντας κλασική μουσική και φλερτάροντας με τη φίλη του Μάρσια (Εσθήρ Γκαρέλ).

Ο νεαρός έχει στενή σχέση με τον πατέρα του, καθηγητή ειδικευμένο στον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό. Αλλά στα αισθηματικά είναι εντελώς πρωτάρης, μέχρι τη μέρα που φτάνει στη βίλα ο Όλιβερ (Άρμι Χάμερ), ένας Αμερικανός που κάνει το διδακτορικό του υπό την επίβλεψη του καθηγητή πατέρα. Επτά χρόνια μεγαλύτερος, ο Όλιβερ "ξυπνά" την ερωτική επιθυμία στον νεαρό Έλιο και η σχέση τους εξελίσσεται σε μια παθιασμένη γνωριμία των σωμάτων...

Πολύ καλές οι ερμηνείες των ηθοποιών, ακόμη και στους δεύτερους ρόλους. Ο Γκουαντανίνο εκμεταλλεύεται την τοποθέτηση της ιστορίας του στις αρχές της δεκαετίας του 1980 προσδίδοντας μια εκλεπτυσμένη "αθωότητα" στη σκηνοθετική ματιά του. Επιπλέον χειρίζεται επιδέξια την χρήση τριών γλωσσών στην ταινία, των αγγλικών (κατά το μεγαλύτερο μέρος), αλλά και των ιταλικών και των γαλλικών.

"Τα αστέρια δεν πεθαίνουν στο Λίβερπουλ" (Film Stars Don’t Die In Liverpool)

Σκηνοθεσiα: Πολ ΜακΓκίγκαν

Ερμηνεία: Ανέτ Μπένινγκ, Τζέιμι Μπελ, Τζούλι Γουόλτερς, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Κένεθ Κράνχαμ, Στίβεν Γκράχαμ

Ταινία βασισμένη στη συγκινητική αυτοβιογραφία του Βρετανού ηθοποιού Πίτερ Τέρνερ, ο οποίος εξιστορεί την ερωτική σχέση του με την παλιά ντίβα του Χόλιγουντ Γκλόρια Γκράχαμ, που είχε εγκατασταθεί στην Αγγλία. Η Γκλόρια Γκράχαμ είχε καθιερωθεί στο σινεμά ως "μοιραία γυναίκα" μέσα από φιλμ νουάρ όπως το «Διασταυρούμενα πυρά» (1947) και «Η μεγάλη κάψα» (1953).

Παρά τη μεγάλη διαφορά ηλικίας που είχαν, η γνωριμία τους το 1978, στο Λίβερπουλ, εξελίχθηκε από μια δυνατή φιλία σε μεγάλο έρωτα, παρά τις αντιρρήσεις της οικογένειας του Τέρνερ (με την οποία για μεγάλο διάστημα συγκατοικούσαν). Πολύ καλή η Ανέτ Μπένινγκ στον δύσκολο ρόλο της Γκλόρια Γκράχαμ.

"Ανθρώπινη ροή" (Human Flow)

Σκηνοθεσία: Άι Γουέι Γουέι

Ντοκιμαντέρ, που υπογράφεται από τον Κινέζο εικαστικό και ακτιβιστή Άι Γουέι Γουέι. Περισσότεροι από 65 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους τα τελευταία χρόνια για να ξεφύγουν από τη φτώχεια, την πείνα, τις κλιματικές αλλαγές και τον πόλεμο, στο μεγαλύτερο ανθρώπινο ποτάμι μετακινήσεων από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το ντοκιμαντέρ περιγράφει τόσο τα κοινωνικά αποτελέσματα αυτού του τεράστιου ανθρώπινου κύματος όσο και την επίδραση σε προσωπικό επίπεδο. Το συνεργείο ταξίδεψε και κατέγραψε εικόνες που αναστατώνουν τη συνείδηση του θεατή σε 23 χώρες, από την Ελλάδα έως το Αφγανιστάν και από την Τουρκία έως το Μεξικό. "Δεν μπορείς να είσαι αντικειμενικός όταν έρχεσαι σε επαφή πρόσωπο με πρόσωπο με την παγκόσμια προσφυγική κρίση" λέει ο Άι Γουέι Γουέι.

"Η προσωπική εμπλοκή είναι περισσότερο απαραίτητη από ποτέ, γιατί δεν μπορούμε να εμπιστευτούμε τις κρατικές δομές ή τους πολιτικούς. Γι' αυτό έπρεπε να κάνω αυτό το προσωπικό ταξίδι προσπαθώντας μέσα από την καρδιά και το μυαλό ενός ατόμου να ανακαλύψω την αλήθεια. Αυτή είναι η μόνη δυνατότητα να σταθμίσουμε την κοινωνική δικαιοσύνη και να χρησιμοποιήσουμε τις γνώσεις μας για μια συνειδητή δράση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η ιδέα για να γυριστεί η ταινία ήρθε στο προσκήνιο την εποχή που βρισκόμουν ακόμα σε κατ' οίκον περιορισμό στην Κίνα. Στείλαμε τότε δύο από τους συναδέλφους μας στο στρατόπεδο προσφύγων Σαρίγια στο Ιράκ για την πρώτη μας έρευνα.

Ζητήσαμε από τους ανθρώπους που ήταν εκεί να μας διηγηθούν από πού είχαν έρθει και να μας μιλήσουν για τις ελπίδες τους για το μέλλον. Όταν πια οι κινεζικές αρχές μου επέστρεψαν το διαβατήριό μου και μπορούσα να ταξιδέψω, εγκαταστάθηκα αρχικά στο Βερολίνο.

Στα τέλη του 2015 ταξίδεψα με τον γιο μου και τη φίλη μου στη Μυτιλήνη. Εκεί, για πρώτη φορά, συνειδητοποίησα το μέγεθος του προβλήματος... Συζήτησα με τους πρόσφυγες, έμαθα ποιοι ακριβώς είναι, πώς είχαν φτάσει μέχρι εκεί και ποια αντιμετώπιση είχαν.

Για να οργανώσουμε την παραγωγή σε όλα τα προσφυγικά "μέτωπα" του πλανήτη, χρειάστηκε να συγκροτήσουμε δέκα ξεχωριστές κινηματογραφικές ομάδες. Σε ορισμένα στρατόπεδα προσφύγων είχαμε τη δυνατότητα να παραμείνουμε ακόμη και μήνες, ώστε να έχουμε την άνεση να αφηγηθούμε τις ιστορίες των ανθρώπων, ενώ σε άλλα μπορούσαμε να μείνουμε μονάχα για λίγες ημέρες".

"Οι δικοί μου άνθρωποι" (Tesnota)

Σκηνοθεσία: Καντεμίρ Μπαλάγκοφ

Ερμηνεία: Ατρέμ Σιπίν, Όλγα Ντραγκούνεβα, Βενιαμίν Κατς

Στα 1998, σε μια εβραϊκή κοινότητα του Καυκάσου: Η 24χρονη Ιλάνα εργάζεται στο γκαράζ του πατέρα της βοηθώντας την οικογένειά της. Ένα βράδυ η οικογένεια έχει καλέσει φίλους για να γιορτάσουν τον αρραβώνα του μικρότερου αδελφού της. Κατά τη διάρκεια της νύχτας, όμως, το νεαρό ζευγάρι που γιορτάζει τον αρραβώνα πέφτει θύμα απαγωγής και ένα μήνυμα για λύτρα φτάνει στην οικογένεια. Η Ιλάνα και οι γονείς της είναι υποχρεωμένοι να απευθυνθούν και στους άλλους Εβραίους της κοινότητας προκειμένου να συγκεντρώσουν τα χρήματα... Βραβείο FIPRESCI στο τμήμα "Ένα κάποιο βλέμμα" του Φεστιβάλ των Καννών πέρυσι.

"Ημερολόγιο φόνων" (The Limehouse Golem)

Σκηνοθεσία: Χουάν Κάρλος Μεδίνα

Ερμηνεία: Ολίβια Κουκ, Μπιλ Νάι, Ντάγκλας Μπουθ

Αλλεπάλληλοι φόνοι αναστατώνουν μια κοινότητα στο βικτωριανό Λονδίνο του 1880, σε σημείο που οι κάτοικοι πιστεύουν ότι ένα μυθικό πλάσμα που έρχεται από σκοτεινές εποχές, το Γκόλεμ, πρέπει να ευθύνεται για τους νεκρούς... Μέτριο βρετανικό θρίλερ, με τον επιθεωρητή Τζον Κιλντέαρ να καλείται να αντιμετωπίσει το Γκόλεμ...

"Πενήντα αποχρώσεις του γκρι: Απελευθέρωση" (Fifty Shades Freed)

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Φόλεϊ

Ερμηνεία: Ντακότα Τζόνσον, Τζέιμι Ντόρναν

Ο Κρίστιαν Γκρέι και η Αναστάζια Στιλ επιτέλους παντρεύονται, αλλά το happy end της δεύτερης ταινίας της σειράς ξαφνικά ανατρέπεται όταν άνθρωποι από το παρελθόν επανεμφανίζονται στο προσκήνιο και πολύ σύντομα το όνειρο γίνεται εφιάλτης... Ο πρώην εργοδότης της Αναστάζια διψάει για εκδίκηση και το παρελθόν του Γκρέι απειλεί την παθιασμένη σχέση τους.

Τελευταίο επεισόδιο των "Αποχρώσεων του γκρι", που βασίζεται στο εκδοτικό φαινόμενο των τελευταίων χρόνων. Χωρίς ιδιαίτερο κινηματογραφικό ενδιαφέρον.

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Το επόμενο βήμα

Θα ξημερώσει μια άλλη μέρα στις 21 Αυγούστου για την Ελλάδα; Για την καθημερινότητα του καθενός από μας η πρώτη απάντηση είναι όχι. Ούτε θα βρει κάθε άνεργος δουλειά, ούτε θα πάψουμε να μετράμε αν...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο