Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αλεξάντερ Πέιν: "Ο κόσμος γύρω μας γίνεται όλο και πιο χαμένος"

Ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης μίλησε για τη νέα του ταινία στο 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Για τη νέα του ταινία του "Μικρόκοσμος" που προβάλλεται στο 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, την πρώτη του εμπειρία με τα ειδικά εφέ, αλλά και τα σεξουαλικά σκάνδαλα που συγκλονίζουν το Χόλιγουντ, μίλησε χθες από τη συμπρωτεύουσα, ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός σκηνοθέτης, παραγωγός και σεναριογράφος Αλεξάντερ Πέιν.

Μιλώντας για την ταινία, ο δημοφιλής σκηνοθέτης υποστήριξε πως είναι μια κωμωδία, αλλά έχει και σκοτεινά στοιχεία. Όσο για το πόσο εύκολο είναι να συνδυάζει ένα φιλμ χιούμορ και ζόφο, παρατήρησε: "Κάθε φορά που τελειώνω μία ταινία με ρωτάνε για την ισορροπία ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα ή το πάθος. Αυτό απλά συμβαίνει. Έτσι κι αλλιώς, οι ταινίες μου που έχουν προκαλέσει τον μεγαλύτερο θαυμασμό έχουν αυτά τα στοιχεία, μαζί χιούμορ και πάθος, αυτό συμβαίνει ακόμη και σε ταινίες του Τσάπλιν".

Έχοντας δίπλα του τον στενό συνεργάτη του, διεθνούς φήμης διευθυντή φωτογραφίας, Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, ο Πέιν αναφέρθηκε στον πολύ χρόνο που χρειάστηκε να γραφτεί τόσο το σενάριο όσο και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.

Η ταινία Μικρόκοσμος είναι μία κοινωνική σάτιρα επιστημονικής φαντασίας με πολλά ειδικά εφέ, είδος με το οποίο ασχολήθηκε για πρώτη φορά ο γνωστός σκηνοθέτης, που εξήγησε: "Ήταν η πρώτη εμπειρία μου με τα ειδικά εφέ, τα οποία δεν στερούν τη σημασία της ιστορίας και της υποκριτικής στην ταινία. Είναι σαν να κάνεις μια τεχνική δουλειά στο σπίτι σου: ξεκινάει καλά, μετά τραβάει σε μάκρος, και έρχεται η στιγμή που λες στον μάστορα ‘ή θα τελειώσεις ή θα σε πληρώσω να τελειώνεις’".

Μιλώντας από την πλευρά του για την εμπειρία των γυρισμάτων της ταινίας, ο Φαίδων Παπαμιχαήλ επισήμανε: "Προσπαθήσαμε να κάνουμε γυρίσματα σε πραγματικές τοποθεσίες. Ένα μέρος των γυρισμάτων έγινε στο Τορόντο, στο μεγαλύτερο στούντιο της Βόρειας Αμερικής. Όπως λέει και ο Αλεξάντερ, μία ταινία με εφέ απαιτεί πολύ χρόνο. Πρέπει να είσαι σε συγκεκριμένη απόσταση, να χρησιμοποιείς συγκεκριμένους φακούς. Δεν ανησυχούσα ιδιαίτερα και εντέλει διαπίστωσα ότι διατηρήθηκε η ατμόσφαιρα στο πλατό και η χημεία ανάμεσα στους συντελεστές. Περιγράφοντας τη συνεργασία τους ανέφερε: "Συζητάμε για δεκαπέντε λεπτά για το πώς θα είναι η ταινία και μετά στρωνόμαστε στη δουλειά. Προσπαθούμε να κρατάμε τα πράγματα απλά. Κάνουμε ένα γύρισμα τη φορά, δεν κάνουμε storyboard, φέρνουμε τους ηθοποιούς στο πλατό, και μετά, αφού αυτοί φεύγουν, μιλάμε μεταξύ μας για τις λήψεις. Δεν είναι όλα προσχεδιασμένα".

Σκάνδαλα και υπόθεση Γουάινστιν

Ο Αλεξάντερ Πέιν προτιμά αντί για απαισιόδοξος να δηλώνει "ρεαλιστής" και παραδέχεται ότι, όπως ο ήρωας της ταινίας του, αισθάνεται επίσης χαμένος: "Νιώθω απολύτως και ανά πάσα στιγμή χαμένος. Κι ο κόσμος γύρω μας γίνεται όλο και πιο χαμένος".

Σοκαρισμένος από τα σκάνδαλα και την υπόθεση Γουάινστιν, που συγκλονίζουν το Χόλιγουντ, απάντησε σε σχετική ερώτηση, λέγοντας : "όλα αυτά συμβαίνουν παντού και συνέχεια, αλλά η έκταση της εγκληματικότητας με σόκαρε. Όλοι εκπλαγήκαμε από την έκταση του φαινομένου. Είναι κρίμα που έμειναν κρυφά τόσο διάστημα. Τώρα όμως βγήκαν στην επιφάνεια, οι γυναίκες μιλούν, δεν το ανέχονται άλλο κι αυτό είναι καλό. Δεν τον συμπαθούσα εξαρχής τον Γουάινστιν. Δεν ήθελα να συνεργαστώ ξανά μαζί του. Είναι πολύ αντιπαθητικός άνθρωπος και δεν ξέρω πώς τον προσεγγίζουν άλλοι".

Ο ελληνικής καταγωγής σκηνοθέτης εξέφρασε τη χαρά του που "παρά την κρίση και τις περικοπές στη χρηματοδότηση του Φεστιβάλ, η Θεσσαλονίκη διατηρεί ζωντανό τον κινηματογραφικό της πολιτισμό", όπως σχολίασε.

Δείτε όλα τα σχόλια