Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ντεπαρντόν, Γκρίνφιλντ και Μιγιάν στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

"12 ημέρες" (2017) του Ρεϊμόν Ντεπαρντόν

Τρεις σπουδαίους σκηνοθέτες θα τιμήσει φέτος το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που διεξάγεται από τις 5 μέχρι και τις 15 Μαρτίου. Ο θρυλικός Γάλλος φωτογράφος του πρακτορείου Magnum Ρεϊμόν...

Τρεις σπουδαίους σκηνοθέτες θα τιμήσει φέτος το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που διεξάγεται από τις 5 μέχρι και τις 15 Μαρτίου. Ο θρυλικός Γάλλος φωτογράφος του πρακτορείου Magnum Ρεϊμόν Ντεπαρντόν, η Λόρεν Γκρίνφιλντ και η σκωπτική ματιά της πάνω στον υπέρμετρο πλούτο στις ΗΠΑ και η avant-garde Γαλλοκολομβιανή Λάουρα Ουέρτας Μιγιάν θα είναι τα τιμώμενα πρόσωπα της φετινής διοργάνωσης.

Ο Γάλλος δημιουργός Ρεϊμόν Ντεπαρντόν ξεκίνησε στα 18 του ως φωτογράφος και γρήγορα συνδύασε τη στατική φωτογραφία με την κινηματογράφηση. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το "Reporters", παρουσιάζει την καθημερινή ρουτίνα ενός φωτορεπόρτερ, όπως είναι ο ίδιος.

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θα φιλοξενήσει τα τρία τελευταία ντοκιμαντέρ του, "Ημερολόγιο από τη Γαλλία" (2012), "Γαλλία" (2016),  "12 ημέρες" (2017). Ο Ντεπαρντόν υπήρξε, παράλληλα, πηγή έμπνευσης για πολλούς δημιουργούς απ' όλο τον κόσμο. Ανάμεσά τους και ο Μάρκο Γκαστίν, σκηνοθέτης και μέλος της κριτικής επιτροπής του Διαγωνιστικού Τμήματος Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ του 22ου ΦΝΘ, ο οποίος αποφάσισε να ασχοληθεί με το ντοκιμαντέρ όταν είδε το "Faits divers" του Ντεπαρντόν.

Η φωτογράφος και σκηνοθέτις Λόρεν Γκρίνφιλντ καταγράφει στα ντοκιμαντέρ της τον ακραίο πλούτο, κυρίως στις ΗΠΑ. Η Γκρίνφιλντ ασχολείται τα τελευταία τριάντα χρόνια -από τότε που διάβασε το βιβλίο "Less Than Zero" του Μπρετ Ίστον Έλις- με την πλουτοκρατία και τους ανθρώπους που είναι ή θέλουν να ενταχθούν στις τάξεις της. Η υπερβολή της αφθονίας, η διασημότητα, η εξουσία, η εμπορευματοποίηση του σεξ και η εμμονή για το τέλειο σώμα είναι τα θέματα που απασχολούν την Γκρίνφιλντ.

Η Γαλλοκολομβιανή Λάουρα Ουέρτας Μιγιάν έχει δημιουργήσει μια συναρπαστική φιλμογραφία με ντοκιμαντέρ μικρού και μεσαίου μήκους που η ίδια έχει χαρακτηρίσει «εθνογραφική μυθοπλασία». Επιλέγοντας μια ανθρωπολογική προσέγγιση, η δημιουργός αλλάζει με τρόπο αναπάντεχο την παράδοση του εθνογραφικού ντοκιμαντέρ εξερευνώντας έννοιες όπως η ελευθερία και κινηματογραφώντας συχνά τη "συνάντηση" ανάμεσα στον ταξιδιώτη και τον αυτόχθονα.

Κ.Τ.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Πίσω από το παραπέτασμα της γελοιότητας

Είναι το λιγότερο αστεία και γραφικά τα κυβερνητικά στελέχη, όταν βγαίνουν στα κανάλια να εξηγήσουν ότι το πακέτο των 37 δισ. η Ελλάδα το κέρδισε με το σπαθί του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τις εξαιρετικές διαπραγματευτικές του δυνατότητες και με τις λαμπρές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο