Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Με ενδιαφέρει να μην είναι ακυβέρνητο το Εθνικό Θέατρο"

Απολογισμό της θητείας του εκανε χθες ο Στάθης Λιβαθινός

 

«Δεν μπορώ να πω ότι ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα και η δουλειά που έκανα. Ολοκληρώθηκε η θητεία. Επιδίωξή μου ήταν ίσως να παραμείνω, εάν βεβαίως το ήθελε και η πολιτεία, για να ολοκληρώσω αυτή τη δουλειά» ομολογούσε χθες το μεσημέρι ο Στάθης Λιβαθινός, γνωστοποιώντας σε όλους όσοι παραβρέθηκαν στην απολογιστική συνέντευξη Τύπου του Εθνικού Θεάτρου, την επιθυμία του να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα στον διαγωνισμό στελέχωσης της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή που είχε εξαγγείλει η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά, η οποία όπως είπε, του τηλεφώνησε για να τον ενημερώσει πως ο διαγωνισμός δεν θα γίνει λόγω των πολιτικών εξελίξεων.

"Μου πρότεινε εάν ήθελα να παρατείνει τη θητεία και είπα όχι, ώστε η επόμενη ηγεσία, όποια κι αν είναι, να σκεφτεί και να αποφασίσει τι θα κάνει με το Εθνικό Θέατρο. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να μην μπει το Εθνικό σε περιπέτειες, να μην είναι ακυβέρνητο. Σε περίπτωση που μου προταθεί να συνεχίσω, θα συνεχίσω" υποστήριξε, προσθέτοντας πως είναι "ύψιστη τιμή να υπηρετείς το θέατρο της χώρας σου και να προσπαθείς να το αλλάξεις για να το κάνεις καλύτερο. Φυσικά με πολλά λάθη, αστοχίες, προβλήματα" παραδέχτηκε κι έκανε λόγο για ένα "υγιές, υγιέστατο θέατρο, που δεν χρωστάει πουθενά, κάτι που οφείλεται στους εργαζομένους, τους προηγούμενους καλλιτεχνικούς διευθυντές και την πολιτεία που σε δύσκολες εποχές επιχορηγεί το Εθνικό με έξι εκατομμύρια αλλά και με έκτακτη επιχορήγηση καταφέρνοντας να υπάρχουμε χωρίς να βλέπουμε τον θεατή ως πελάτη".

"Ορέστεια" και "Ικέτιδες"

"Ένα άγνωστο αριστούργημα, ύμνο για τη γυναικεία δύναμη, αντοχή και φύση, που μιλάει για τον αξιοπρεπή και μεγαλειώδη θάνατο, τον ηρωισμό και την ακριβή, πολύτιμη ενηλικίωση του ανθρώπου που πρέπει να υποφέρει για να γνωρίσει τον πόνο του άλλου" χαρακτήρισε τις "Ικέτιδες" του Ευριπίδη, που σκηνοθετεί στην Επίδαυρο, ο Σ. Λιβαθινός, σε νέα μετάφραση του Γιώργου Κοροπούλη.

Για την "Ορέστεια", που θα σκηνοθετηθεί σε μια κοινή τετράωρη παράσταση από τρεις νέες γυναίκες σκηνοθέτες και τη συμμετοχή 41 ηθοποιών, μίλησαν η Ιώ Βουλγαράκη, η Λίλλυ Μελεμέ και η Γεωργία Μαυραγάνη. Η Ιώ, που σκηνοθετεί τον "Αγαμέμνονα", είπε πως "η αξία αυτού του έργου απαιτεί τεράστια αποθέματα πίστης και αλληλεγγύης. Ένα έργο όπου κέντρο της ιστορίας και αιμοδότης της παράστασης είναι η Ιφιγένεια, ένα παιδί που θυσιάζεται για έναν πόλεμο". Η Λίλλυ Μελεμέ αναφερόμενη στις "Χοηφόρες" είπε πως "εδώ ένα παιδί καλείται να πάει την ιστορία και τον κόσμο παρακάτω, αναλαμβάνοντας το βάρος της ευθύνης να φέρει εις πέρας μια πολύ άγρια αποστολή, να ενηλικιωθεί και να οδηγήσει το κράτος του ενός στο κράτος των πολλών". Η Γεωργία Μαυραγάνη, σκηνοθέτις των "Ευμενίδων", έκανε λόγο για τις καινοτομίες που θα προκύψουν από την τριπλή συνάντηση και σκηνοθεσία αλλά και τις καινοτομίες του έργου που μιλάει για τη γενιά, καθώς ο Ορέστης προσπαθεί να καθαρθεί, κάτι για το οποίο θα χρειαστεί μια πόλη. "Κάτι που εύχομαι να συμβεί κάποια στιγμή και στη χώρα μας" σχολίασε.

Ενταγμένο στον απολογισμό του Εθνικού, το έργο τους παρουσίασαν και οι υπεύθυνοι τμημάτων και δράσεων, όπως η Σοφία Βγενοπούλου του Μικρού Εθνικού, ο Στάθης Γράψας και ο Στρατής Πανούριος για το πρόγραμμα στις φυλακές, ο Ηλίας Κουνέλας για τα νοσοκομεία, ο Δημήτρης Προύσαλης για τα παραμύθια, ο Τάσος Πυργιέρης για το Θέατρο Express. "Πρόκειται για το κοινωνικό πρόσωπο, όλες εκείνες οι δράσεις που γενναιόδωρα προσφέρει το Εθνικό στην Ελλάδα", όπως είπε ο Στάθης Λιβαθινός, που ανακοίνωσε και το σχέδιό του να μετατραπεί η πρώτη κρατική σκηνή σε ένα θέατρο ρεπερτορίου, "έναν άμεσο στόχο ώστε οι παραστάσεις να μη χάνονται", ενώ αποκάλυψε πως είναι έτοιμο και το πρόγραμμα του επόμενου χρόνου.

 

Μάνια Ζούση

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Κυβέρνηση συνοπτικών διαδικασιών

Η Ν.Δ. ή είναι μεθυσμένη από την επάνοδο στην εξουσία και λαφυραγωγεί ασύστολα ή έχει καβαλήσει το καλάμι και νομίζει ότι το κράτος τής ανήκει, οπότε δεν αισθάνεται την ανάγκη να δικαιολογήσει τις αποφάσεις της ή να τηρήσει κάποια προσχήματα.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο