Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Εκστρατεύοντας στη σκηνή

Παιδικό θέατρο

Της Ελευθερίας Ράπτου

O μονοσάνδαλος, αρρενωπός και ευγενικός Ιάσων, η γοητευτική και πολυμήχανη Μήδεια, ο ναυπηγός Άργος, η Αργώ, η Αταλάντη, ο Κένταυρος Χείρων, οι θεοί του Ολύμπου και τα πάθη των θνητών βασιλέων, οι ήρωες σύντροφοι, το χρυσόμαλλο δέρας και... μια εκστρατεία που στέφθηκε με επιτυχία είναι το μυθολογικό υλικό το οποίο αποτελεί τον πυρήνα στην παράσταση "Αργοναυτική Εκστρατεία" στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Η "Αργοναυτική Εκστρατεία", σε σκηνοθεσία και σενάριο της Κάρμεν Ρουγγέρη, ξεκινά από τη γενεαλογία του μύθου και ειδικότερα από τον μύθο του Φρίξου και της Έλλης, ενώνοντας το νήμα με τη μακρινή Κολχίδα, ενώ η σκηνοθέτις επιλέγει να βγει αρχικά η ίδια στη σκηνή ώστε να αποσαφηνίσει στο κοινό την προέλευση του όρου «χρυσόμαλλο δέρας», καθώς και τη χρησιμότητά του στην εύρεση και συλλογή χρυσού.

Η δίωρη παράσταση καλύπτει μυθολογικά όλη τη διαδρομή που οδήγησε στην Αργοναυτική Εκστρατεία και καταλήγει με την επιστροφή του Ιάσονα και των συντρόφων του από την Κολχίδα και τα γεγονότα που επακολουθούν στην Ιωλκό της Μαγνησίας.

Το μυθολογικό, χαρακτηρολογικό και χωροχρονικό ψηφιδωτό ξεδιπλώνεται με σβελτάδα, με τον χαρακτηριστικό τρόπο σκηνοθεσίας της Ρουγγέρη, ο οποίος ενέχει τον γοργό ρυθμό, χωρίς όμως στη συγκεκριμένη παράσταση να παραμελούνται οι εννοιολογικοί πυρήνες της ιστορίας. Αντιθέτως, επιλέγεται εμπρόθετα η σπειροειδής κίνηση στην ανάπτυξη του θεατρικού γεγονότος, ώστε αφενός οι νοηματικοί κύκλοι να παρουσιάζονται με απλότητα στους μικρούς θεατές και αφετέρου να προχωρά το χωροχρονικό πλαίσιο επάλληλα και επαγωγικά μέχρι την κορύφωση και ακολούθως την τελείωση της παράστασης.

Η επιλογή της ποντιακής μουσικής, ως βασικής μουσικής μανιέρας στην παράσταση, οι καλά τοποθετημένες φωνές των ηθοποιών (με χαρακτηριστική τη φωνή της Αγάπης Διαγγελάκη), η αρμονική κίνηση των ηθοποιών στις χορογραφίες συνθέτουν ένα πεδίο πρόσφορο για την αύρα που χρειάζεται η παράσταση. Για μια ακόμα φορά, τα κοστούμια της Χριστίνας Κουλουμπή είναι προσεγμένα και ευφάνταστα, με ενδιαφέροντες χρωματικούς σχεδιασμούς, ενώ η ευέλικτη, μεταλλική Αργώ δίνει έναν τόνο νεομοντέρνας αισθητικής. Οι φωτισμοί λειτουργούν αρμονικά και ενισχυτικά. Οι προβολές του βίντεο λειτουργούν κατά βάση ως σκηνικό με τη λογική του intermedium. Αν και οι βιντεοπροβολές λειτουργούν καλά και αναδεικνύουν και το επίπεδο δράσης στον Όλυμπο, ωστόσο αποτυγχάνουν στην εξεικόνιση των Συμπληγάδων Πετρών, μια σκηνή για την οποία θα αναμέναμε μεγαλύτερη φαντασμαγορία.

Δίνονται έξυπνες λύσεις σε μια σειρά από σκηνές, όπως στις αναπαραστάσεις μαχών, καθώς και σε άλλες, όπως αυτές με τις Άρπυιες, τον Τάλο, τους άθλους του Ιάσονα στην Κολχίδα, τις νύμφες στη Μυσία και τον χαμό του Ύλα. Επίσης η οπερατική λογική, όπου το αφηγηματικό μέρος εναλλάσσεται με το τραγούδι και τον χορό, εμπλουτίζει και αναπτύσσει τη δυναμική του μυθικού ταξιδιού, ενώ το κείμενο είναι εκφραστικά και γλωσσικά προσεγμένο.

Το σπονδυλωτό, παριστώμενο εγχείρημα της Αργοναυτικής Εκστρατείας είναι μια από τις πιο καλοδουλεμένες παραστάσεις της φετινής περιόδου και έτσι αναμένουμε με ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις το επόμενο βήμα της Κάρμεν Ρουγγέρη την επόμενη χρονιά.

Δείτε όλα τα σχόλια