Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Δύσκολο ένα θέατρο ρεπερτορίου να κινείται χωρίς πόρους"

Μαριάννα Κάλμπαρη για το χειμερινό πρόγραμμα του Θεάτρου Τέχνης - "Eroica" και "Ανθρωποφύλακες", Πιραντέλο, Ιονέσκο και Ντάριο Φο

"Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε το παρελθόν για να προχωρήσουμε στο μέλλον”, έλεγε χθες το μεσημέρι η Μαριάννα Κάλμπαρη, καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, παρουσιάζοντας το χειμερινό ρεπερτόριο που διατρέχει θεματικά η φράση του Μάνου Ελευθερίου “Αχ, πόσα ακόμα μας επιφυλάσσει το παρελθόν”. “Το Θέατρο Τέχνης έχει βαθιά σύνδεση με το παρελθόν, λέξη που είναι εξαιρετικά παρούσα σε όλα τα έργα της σεζόν”, διευκρίνισε.

Η χρονιά στο ιστορικό θέατρο επιφυλάσσει ενδιαφέρουσες εκπλήξεις έργων και συντελεστών, με τον Βασίλη Παπαβασιλείου να συνεχίζει με νέο έργο τον βίο και την πολιτεία του Φωκίωνα Καπνίδη, τη συνεργασία του Γιάννη Χουβαρδά που σκηνοθετεί για πρώτη φορά στο Υπόγειο, τον Θόδωρο Γράμψα που επιστρέφει στο “σπίτι του” με τη “Δεσποινίδα Μαργαρίτα”, τον Νίκο Μαστοράκη, τον Γιάννο Περλέγκα, τον Δημήτρη Καραντζά και έργα όπως “Η φαλακρή τραγουδίστρια” αλλά και η “Eroica” και συγγραφείς όπως ο Σαίξπηρ, ο Πιραντέλο, ο Ίψεν, ο Μολιέρος, ο Πίντερ, ο Χόρβατ, ο Ντάριο Φο αλλά και ο Περικλής Κοροβέσης.

Το ρεπερτόριο με τις δώδεκα νέες παραγωγές και τις τέσσερις επαναλήψεις παρουσίασε εν είδη παρλάτας ο απόφοιτος της Σχολής Κων/νος Ευστρατίου.

Η Μαριάννα Κάλμπαρη δεν έκρυψε πως η περσινή χρονιά ήταν δύσκολη οικονομικά, σχολιάζοντας πως ένα θέατρο θεσμικό μένει χωρίς οικονομική στήριξη και χωρίς επιχορήγηση. “Υπάρχει θέμα φτώχειας , που αντιμετωπίζουμε με χαμόγελο. Αναζητάμε συνεχώς πόρους, καθώς ένα θέατρο ρεπερτορίου είναι δύσκολο να κινείται χωρίς πόρους. Προχωράμε σε συνεργασίες, συμπράξεις και συμπαραγωγές με το Εθνικό, το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και ευρύτερα με την περιφέρεια. Το άνοιγμα προς τα έξω είναι ο μόνος τρόπος για να συνεχίσουμε”, κατέληξε.

Συγκίνηση στο Υπόγειο

Με έναν θερμό εναγκαλισμό και συγκινητικό ασπασμό μεταξύ του Βασίλη Παπαβασιλείου και του Γιάννη Χουβαρδά, που ανέβηκαν στην σκηνή για να παρουσιάσουν ο καθένας το δικό του έργο, μάθαμε καταρχάς πως από 10 Νοεμβρίου ο Φωκίων Καπνίδης επιστρέφει με τους “Ζυγούς λύσατε” και αναρωτιέται: “Πολλά τα προβλήματα και τα διλήμματα, βγαίνουμε άραγε από το Μνημόνιο και το άσυλο, αλλά και ποιος είναι ο στόχος αυτών που ψεκάζουν; Ψεκάζουν τους Έλληνες ή την Ελλάδα;".

Αμέσως μετά τον Παπαβασιλείου ο Γιάννης Χουβαρδάς θύμισε πως οι δυο τους πριν 42 χρόνια μοιράζονταν κάποιες θέσεις στην αναβίωση των “Ορνίθων”, “κάνοντας κουτσομπολιό και αστεία”. Αποκάλυψε μάλιστα πως ο ίδιος έπαιξε ως ηθοποιός για έξι μήνες. “Αισθάνομαι μεγάλη προσωπική συγκίνηση που βρίσκομαι στο Υπόγειο”, υπογράμμισε, λέγοντας πως το “Παλιοί καιροί” του Πίντερ είναι "ένα πολύ δύσκολο και δυσνόητο έργο όπου θα διερευνήσουμε την ιδέα της μνήμης”. Κλείνοντας δεν άφησε ασχολίαστο το γεγονός της μη χρηματοδότησης λέγοντας πως “είναι θλιβερό το φαινόμενο ένα τέτοιο θέατρο να αντιμετωπίζει προβλήματα”. Ο Χάρης Φραγκούλης αναφέρθηκε στον “Οθέλλο” του Σαίξπηρ με την ομάδα Kursk λέγοντας: “Είναι ένα έργο στο οποίο με συγκινεί το θέμα της διαχείρισης της βούλησης”.

Ο Γιάννος Περλέγκας που θα σκηνοθετήσει το “Να ντύσουμε τους γυμνούς”, παραδέχτηκε πως έχει “ερωτευτεί” τον Πιραντέλο, θυμούμενος παράλληλα πως έχει ζήσει πολύ ευτυχισμένες θεατρικές στιγμές σε αυτό το θέατρο. Η Σοφία Μαραθάκη που θα σκηνοθετήσει τη “Φαλακρή τραγουδίστρια” του Ιονέσκο, σημείωσε πως πρόκειται για την “προσπάθεια να δημιουργήσουμε νόημα”! Ο Θόδωρος Γράμψας είπε πως η “Δεσποινίς Μαργαρίτα” διδάσκει αλήθειες, η Γιολάντα Μαρκοπούλου με την “Εroica” του Κοσμά Πολίτη σημείωσε πως “επιστρέψαμε στο παρελθόν για να δούμε πώς ενηλικιωθήκαμε” και ο Μάνος Βαβαδάκης τόνισε για τους “Ανθρωποφύλακες” πως “ο Περικλής Κοροβέσης ήταν ηθοποιός, ένας από εμάς, πριν συλληφθεί και βασανιστεί από τη Χούντα, κατά τη διάρκεια της οποίας αντιστάθηκε, βασανίστηκε και ξαναζωντάνεψε”. Στις 18 Οκτωβρίου κάνει πρεμιέρα το έργο του Μολιέρου “Ζωρζ Νταντέν: ο άναυδος σύζυγος” σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη και στις 3 Δεκεμβρίου το έργο των Ντάριο Φο-Φράνκα Ράμε “Όλο σπίτι, κρεβάτι και εκκλησία” σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη. Η παιδική σκηνή θα φιλοξενήσει τον “Αλλαντίν” σε επανάληψη και σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαΐτη.

Στις παράλληλες δράσεις του Θεάτρου Τέχνης, η Καλλή Κυπαρίσση παρουσίασε τη δεύτερη χρονιά του τριετούς προγράμματος «200 χρόνια από την επανάσταση: Ποια είναι η σύγχρονη Ελλάδα;» όπου μέχρι τον Μάρτιο του 2021 το Θέατρο Τέχνης θα συνεχίζει να μελετά, να εξερευνά και να γιορτάζει το 1821 με αφορμή την επικείμενη επέτειο των 200 χρόνων της Επανάστασης, που διαμόρφωσε τη σύγχρονη Ελλάδα. Το θέατρο θα πραγματοποιήσει και φέτος την προσφορά εισιτηρίων στα 3 ευρώ που θα γίνει στις 3 Οκτωβρίου, ημέρα έναρξης της "Επανένωσης της Βόρειας με τη Νότια Κορέα" στο Υπόγειο και της "Ελένης" στη Φρυνίχου.

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Ποιες Πρέσπες; Οι συντάξεις είναι το θέμα του

Απλή λογική: Αν ο Κ. Μητσοτάκης πιστεύει στα σοβαρά ότι η κυβέρνηση παζάρεψε το μακεδονικό με τις συντάξεις, προφανώς θεωρεί ότι οι Ευρωπαίοι θέλουν να λυθεί το μακεδονικό εις βάρος της Ελλάδας.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο