Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πολυδιάστατο και πολυφωνικό νέο ρεπερτόριο

Εναλλακτικής Σκηνής Εθνικής Λυρικής Σκηνής - Από "Το Αηδόνι του Αυτοκράτορα" της Λένας Πλάτωνος έως το δημοφιλές μιούζικαλ "Once"

Για “ορισμένες από τις πιο γνήσιες και πιο ανήσυχες καλλιτεχνικές φωνές του σύγχρονου πολιτιστικού τοπίου της χώρας μας”, που πρωταγωνιστούν στο νέο πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, μιλά ο καλλιτεχνικός της διευθυντής Αλέξανδρος Ευκλείδης, παρουσιάζοντας το νέο, εξαιρετικά ενδιαφέρον και πολυδιάστατο ρεπερτόριο της προσεχούς περιόδου που κάνει πρεμιέρα τον Οκτώβριο. Πριν αναφερθεί σε κάθε μια από αυτές, μας αποκαλύπτει πως η όπερα “Ζ”, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Βασίλη Βασιλικού, θα παρουσιαστεί τη νέα περίοδο στην όπερα του Μονάχου. Με προϋπολογισμό ενός εκατομμυρίου ευρώ, από τα οποία το 50% προσφέρει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το υπόλοιπο προέρχεται από ιδίους πόρους της ΕΛΣ, καθώς και το ΕΣΠΑ, το νέο ρεπερτόριο περιλαμβάνει από την όπερα για παιδιά της Λένας Πλάτωνος “Το αηδόνι του αυτοκράτορα”, στην πρώτη της σκηνική παρουσίαση, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Πετσατώδη, σε μια συνομιλία με το animation και σε συνεργασία με το φεστιβάλ Animasyros, έως το δημοφιλές μιούζικαλ “Once” με τη Μαρίνα Σάτι σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση, αλλά και εντυπωσιακές συνεργασίες όπως η Opera Chaotique και η διεθνής Ομάδα Κουκλοθεάτρου Merlin που θα παρουσιάσουν τους “Βατράχους”, ανοίγοντας τη νέα σαιζόν σε μια παραγωγή που αναμένεται με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Το έργο μεταφέρεται στη σημερινή εποχή ως μια αφηγηματική μουσική ιστορία όπου ο Διόνυσος μετά από 2.500 χρόνια παραμένει απογοητευμένος από το χαμηλό πνευματικό επίπεδο των ανθρώπων και αποφασίζει να στραφεί ξανά στους πεφωτισμένους νεκρούς του Κάτω Κόσμου.

Στο ταξίδι του συναντάει, εκτός από τον Ευριπίδη και τον Αισχύλο, τους Ρεμπώ, Μπουκόφσκι, Πόε, Εμπειρίκο και άλλα λαμπρά πνεύματα του παρελθόντος, σε μια αναζήτηση που στο τέλος έχει μια απρόσμενη ανατροπή. Πόλεμοι, προσφυγικό πρόβλημα, φτώχεια, τηλεόραση, θρησκοληψία, οδηγούν στην εξαθλίωση του μυαλού, του σώματος και της ψυχής. Άραγε οι άνθρωποι του πνεύματος μπορούν να σώσουν την ανθρωπότητα από την καταστροφή; Ή έστω να βοηθήσουν;

Μιλώντας για τη Λένα Πλάτωνος ο Αλέξανδρος Ευκλείδης αναφέρεται “σε μια συνθέτρια που έχει αφήσει ένα βαθύ στίγμα στο μουσικό μας φαντασιακό τις τελευταίες δεκαετίες. Η όπερά της για παιδιά ‘Το αηδόνι του αυτοκράτορα’, είναι ένα έργο σπάνιας ομορφιάς και ευαισθησίας, που θεματοποιεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα της σύγχρονης τέχνης: τη σχέση μεταξύ φυσικού και ψηφιακού, πραγματικού και εικονικού”.

Με αιχμή την “προσέλκυση κοινού διαφορετικών αισθητικών οριζόντων”, το πρόγραμμα απευθύνεται σε διαφορετικές ηλικιακές ομάδες, στοχεύοντας στη διεύρυνση του κοινού του μουσικού θεάτρου. “Η αποτύπωση της ανάγκης είναι οι διαφορετικές εκδοχές του, η στόχευση σε διαφορετικό κοινό από αυτό της Λυρικής, με διαφορετικές ευαισθησίες”, υποστηρίζει.

Η τόνωση της πρωτογενούς παραγωγής βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, όπως μας επαναλαμβάνει, σημειώνοντας πως την περιπέτεια του μουσικού θεάτρου μοιράζονται στην Εναλλακτική Σκηνή γνωστοί νέοι δημιουργοί από τον χώρο του θεάτρου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει νέες δημιουργίες, παραγγελίες καινούργιων έργων σε Έλληνες συνθέτες, συμπαραγωγές με ομάδες μουσικού θεάτρου της περιφέρειας, όπως το Συνεργείο Μουσικού Θεάτρου της Λάρισας, με εμψυχωτή τον σκηνοθέτη Κώστα Λαμπρούλη και το έργο “Παραμυφικό”, όπερες σύγχρονου ρεπερτορίου, μιούζικαλ, φεστιβάλ, συναυλίες και όπερα για νέους. Για πρώτη φορά θα παρουσιαστούν έργα όπως το εμβληματικό έργο “Λευκό ρόδο”του σπουδαίου Γερμανού συνθέτη Ούντο Τσίμμερμαν σε σκηνοθεσία Θέμελη Γλυνάτση, ενώ στις παραγγελίες νέων έργων συναντάμε το έργο του Χρηστομάνου “Η κερένια κούκλα” σε μουσική σύνθεση Τάσου Ρωσόπουλου και σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα, καθώς και την όπερα “Οράματα και θάματα” του Δημήτρη Μαραγκόπουλου, σε λιμπρέτο Αλέκου Λούντζη, βασισμένο στο ομώνυμο έργο του Ιωάννη Μακρυγιάννη και σκηνοθεσία Μαρίας Γυπαράκη.

Διακεκριμένοι και νεότεροι συνθέτες θα παρουσιάσουν για πρώτη φορά στη σκηνή τα νέα φιλόδοξα έργα τους: O Χαράλαμπος Γωγιός την όπερα “Ο θάνατος του Άντονυ”, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζά, μια πρωτότυπη, “ριζοσπαστική και άκρως ερεθιστική πρόταση”, που περιέχει από τη γλυκιά ανάμνηση της τηλεοπτικής σειράς κινουμένων σχεδίων Κάντυ Κάντυ έως τα γραπτά του Σλοβένου φιλοσόφου Σλάβοϊ Ζίζεκ.

Το μιούζικαλ για παιδιά “Μούζικα! Η μάχη των ήχων” παρουσιάζεται σε σύνθεση Θοδωρή Οικονόμου και σκηνοθεσία από την Ιώ Βουλγαράκη , ενώ ο Γιώργος Δούσης συνθέτει την “Έντα Γκάμπλερ” σε λιμπρέτο Έρης Κύργια και σκηνοθεσία Ράιας Τσακηρίδη.

Ο Κύκλος Μάνος Χατζιδάκις φέρνει την παρουσίαση του Μεγάλου Ερωτικού καθώς και τα τρία εμβληματικά έργα του, “Κοινός βίος”, “Παίδες επί Κολωνώ” και “Τα τραγούδια της αμαρτίας”, ενώ επανέρχονται οι κύκλοι Φεστιβάλ Πιάνου, Ημέρες Λατρευτικής Μουσικής και Ημέρες Μουσικού Θεάτρου.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια