Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ο Ίβο βαν Χόβε ανοίγει το Φεστιβάλ Αθηνών με έργα Μπέργκμαν

ΑΜΠΕ

Με την αριστοτεχνική ματιά του απογειώνει τα έργα του Μπέργκμαν, που προσεγγίζουν με βαθιά κατανόηση την ανθρώπινη συνθήκη και εξετάζουν πώς η τέχνη νοηματοδοτεί τη ζωή και την κοινωνία

Ο διεθνώς καταξιωμένος Βέλγος σκηνοθέτης Ίβο βαν Χόβε, διευθυντής του μεγαλύτερου θεάτρου ρεπερτορίου της Ολλανδίας «Toneelgroep», πολυβραβευμένος σκηνοθέτης και μετρ στις μεταφορές ταινιών από τη μεγάλη οθόνη στη σκηνή, καταφθάνει στο Φεστιβάλ Αθηνών από την 1η έως τις 3 Ιουνίου και ανεβάζει στο Μέγαρο Μουσικής, μία από τις πλέον φημισμένες παραστάσεις της καριέρας του. Πρόκειται για το δίπτυχο «Μετά την πρόβα - Περσόνα» τις δύο εμβληματικές ταινίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, διασκευασμένες για τη σκηνή σε μία παράσταση που καθηλώνει με τη δύναμη των εικόνων και των νοημάτων της.

Έχοντας μελετήσει σε βάθος την εργογραφία του μεγάλου Σουηδού και με διασκευές άλλων μπεργκμανικών έργων στο ενεργητικό του, ο Βαν Χόβε τοποθετεί τη δράση σε μια σχεδόν γυμνή σκηνή, που με τη βοήθεια κινηματογραφικών μέσων χρησιμεύει ως καμβάς για τη δημιουργία εντυπωσιακών σκηνικών εικόνων, με ιδιαίτερη ένταση και ακρίβεια. Με την αριστοτεχνική ματιά του απογειώνει τα έργα του Μπέργκμαν, που προσεγγίζουν με βαθιά κατανόηση την ανθρώπινη συνθήκη και εξετάζουν πώς η τέχνη νοηματοδοτεί τη ζωή και την κοινωνία.

Στο« Μετά την πρόβα», ο σκηνοθέτης Χέντρικ Φόγκλερ οργανώνει τη ζωή του με βάση τους περιορισμούς της πρόβας. Η δουλειά του τον απορροφά ολοκληρωτικά και έτσι, οι πρόβες μετατρέπονται σε ημερολογιακές καταγραφές. Η πραγματική ζωή όμως δεν μπορεί να μείνει απρόσβλητη από εξωτερικούς παράγοντες. Η αγάπη, η φθορά και ο θάνατος υπεισέρχονται στο φαινομενικά απόρθητο φρούριο των προβών με τη μορφή δύο γυναικών, της Ρέιτσελ και της 'Αννας. Στην «Περσόνα», μια ηθοποιός ενώ παίζει πάνω στη σκηνή, παύει ξαφνικά να μιλάει. Στο μυαλό της, οι ρόλοι που υποδύεται ταυτίζονται με τους ρόλους της καθημερινότητας. Για ακόμα μια φορά, η πραγματική ζωή επεμβαίνει βίαια και αποσπά τον άνθρωπο από το ελεγχόμενο, ασφαλές πεδίο του θεάτρου. Η σύγκρουση της ηθοποιού με τις προσδοκίες των άλλων θα οδηγήσει σε μια βαθιά ρήξη με το περιβάλλον της, συμπαρασύροντας τον γιατρό και τη νοσοκόμα που τη φροντίζουν.

Ο Ίβο βαν Χόβε είχε ανεβάσει -για πρώτη φορά την Ελλάδα- το 2011 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, μία άλλη «μπεργμανική» παραγωγή, τις συγκλονιστικές «Στιγμές από έναν γάμο».

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Ένα ιστορικό βήμα

Η πρόθεση του γειτονικού μας λαού, να τελειώσει η εθνικιστική αντιπαράθεση ανάμεσα στην Ελλάδα και την ΠΓΔΜ, είχε εκφραστεί από το δημοψήφισμα. Ο επιδέξιος χειρισμός της αποχής και των προβλημάτων...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο