Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ισορροπίες του παρελθόντος αλλά και του μέλλοντος

Το "Cacti" του Αλεξάντερ Έκμαν

Αντώνης Φωνιαδάκης και Αλεξάντερ Έκμαν σε ένα δίπτυχο χορού - "Εquilibre" και "Cacti" στην ΕΛΣ αύριο και στις 4, 5 και 6 Μαΐου

Δύο διακεκριμένοι χορογράφοι της ευρωπαϊκής σκηνής, ο Αντώνης Φωνιαδάκης και ο Σουηδός Αλεξάντερ Έκμαν, συνεργάζονται με το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και παρουσιάζουν αύριο, στις 4, 5 και 6 Μαΐου, ένα ιδιαίτερο δίπτυχο χορού για τις ισορροπίες παρελθόντος και μέλλοντος.

Μια χορογραφία για τη σιδηρά πειθαρχία και την ατσαλένια θέληση των χορευτών του κλασικού χορού, την αυστηρή του δομή και την ερμητική του ιεραρχία, το "Εquilibre" του Αντώνη Φωνιαδάκη είναι ένα ταξίδι στον ανεξερεύνητο πυρήνα του χορού, υπό τη συνοδεία της μουσικής του Φίλιπ Γκλας από το έργο Koyaanisqatsi. "Ο τίτλος 'Ισορροπία' απαντά στη δική μου ανάγκη και επιθυμία να κρατήσω μια γραμμική αίσθηση στο έργο, αλλά, ταυτόχρονα, να εμφυσήσω μέσα στους άξονες της κίνησης κάτι πολύ πιο ρευστό, πιο παιχνιδιάρικο από άποψη χώρου και χρόνου", σημειώνει ο χορογράφος. Για την επιλογή της μουσικής ο Α. Φωνιαδάκης αναφέρει πως “συναισθηματικά 'χτυπάει φλέβα' στο ευρύ κοινό. Είναι λυρική και επαναλαμβανόμενη, με αποτέλεσμα τα μουσικά της μοτίβα, θες δεν θες, να σε υπνωτίζουν και να σε συνεπαίρνουν. Ακούγοντάς την μου δημιούργησε μια αίσθηση επιβλητικότητας και ευλάβειας. Είναι τόσο μεγάλη χαρά να πάλλομαι στις δονήσεις αυτής της μουσικής, ώστε ό,τι δημιούργησα στο Εquilibre βγήκε μέσα από ένα συναίσθημα πέραν της τεχνικής και της αισθητικής".

Το έργο, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Summer Nostos Festival του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος τον περσινό Ιούνιο, "χτίστηκε από την αρχή και η επεξεργασία του γίνεται εκ νέου σε όλα τα επίπεδα με στόχο να δημιουργηθεί ένα καινούργιο έργο, ατόφιο και ισορροπημένο" αναφέρει ο χορογράφος.

Ένα σχόλιο για τη σχέση τέχνης και κριτικής το "Cacti"

Δώδεκα χορευτές στέκονται παγιδευμένοι σε υπερμεγέθη κουτάκια του σκραμπλ. Με συνοδεία κουαρτέτου εγχόρδων και απαγγελιών κειμένων, οι χορευτές τρέχουν, πέφτουν, σφαδάζουν προσπαθώντας να ξεφύγουν από τις αόρατες φυλακές τους.

Ο σημαντικός Σουηδός χορογράφος Αλεξάντερ Έκμαν, που συνεργάζεται πρώτη φορά με τη Λυρική, θεωρεί ότι η τέχνη είναι πολυδιάστατη και καθετί μπορεί να έχει πολλές διαφορετικές ερμηνείες. Όπως και οι κάκτοι που «πρωταγωνιστούν» ως σκηνικά αντικείμενα στο Cacti δίνοντας τη δυνατότητα για πολλές διαφορετικές μεταφορικές ερμηνείες. «Είναι ένα αλλόκοτο, ένα παράξενο φυτό. Είναι τρομακτικό αλλά ταυτόχρονα όμορφο. Υπάρχει ένα μυστήριο γύρω του», λέει ο χορογράφος, ο οποίος, όταν χορογραφεί, ενδιαφέρεται όχι τόσο για τον ρεαλισμό όσο για τη δημιουργία των δικών του μαγικών κόσμων. Το πολυβραβευμένο “Cacti” είναι ένα σχόλιο για τη σχέση τέχνης και κριτικής, όπου με λεπτό χιούμορ ο δημιουργός σχολιάζει την επιτηδευμένη διανόηση κάποιων «δήθεν» ειδικών, οι οποίοι ασκώντας από ασφαλή θέση και με υπερβάλλοντα ζήλο την κριτική τους οδηγούνται σε παράλογους προσδιορισμούς με μεγάλη δόση ναρκισσισμού.

 

Δείτε όλα τα σχόλια