Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ξανασαλπάρει το καραβάκι για την Επίδαυρο

Από τη χθεσινή παρουσίαση του προγράμματος της Επιδαύρου

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανακοίνωσε το πρόγραμμα της Επιδαύρου

Με πρωταγωνιστές τον κύκλο της “Ορέστειας”, τρία έργα του Αριστοφάνη και τον “Οιδίποδα επί Κολωνώ” σκηνοθετημένο από τον Γιάννη Κόκκο παρουσιάστηκε χθες από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο το πρόγραμμα της Επιδαύρου.

Χαρακτηριστικό του, ο συνδυασμός της παλιάς καλής γενιάς του θεάτρου, με κυρίαρχο τον Κώστα Τσιάνο, που σκηνοθετεί τους “Αχαρνής” και δεν έκρυψε τη συγκίνηση και τον ενθουσιασμό του για την επιστροφή του, και των νέων και ταλαντούχων.

Ακόμη ένα χαρακτηριστικό του φεστιβάλ είναι η συνεργασία με τέσσερα ΔΗΠΕΘΕ (Καβάλας, Ιωαννίνων, Κρήτης και Αγρινίου) σε επίπεδο συμπαραγωγών. Ο ποιητής Γιώργος Μπλάνας αναδεικνύεται σε σταρ των φετινών μεταφράσεων, καθώς υπογράφει αυτές του “Αγαμέμνωνα” σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις, του “Ορέστη” από τον Γιάννη Αναστασάκη και των “Βατράχων” από τον Κώστα Φιλίππογλου.

Με επιδίωξη την προσέλκυση περισσότερων ξένων θεατών, το φεστιβάλ θα συνεργαστεί με ελληνικούς και διεθνείς οργανισμούς και γραφεία που δραστηριοποιούνται στον πολιτιστικό τουρισμό και σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζεται μια νέα σύνδεση με ακτοπλοϊκά δρομολόγια μέσω της Υδραϊκής Ναυτικής Εταιρείας.

Στον χορό θα εστιάσει το Λύκειο της Επιδαύρου με δύο κύκλους σπουδών (2-16.7 και 18.7-1.8) και καλλιτεχνική επιμέλεια των παραστάσεων από τους Πατρίσια Απέργη, Ομάδα Griffon - Ιωάννα Πορτόλου, Γιάννη Νικολαΐδη και Σεσίλ Μικρούτσικου.

Το φεστιβάλ ξεκινά φέτος και μια εκδοτική συνεργασία με το Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τραπέζης.

Το πρόγραμμα

Η “Ορέστεια” θα παρουσιαστεί σε τρεις διαφορετικούς χώρους: Στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου ο Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί τον “Αγαμέμνονα” (6-7 Ιουλίου), στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου η Αργυρώ Χιώτη με την ομάδα της Vasistas σκηνοθετεί τις “Χοηφόρες” (6-7 Iουλίου) και στο Αρχαίο Στάδιο της Επιδαύρου η Στεφανία Γουλιώτη σκηνοθετεί και ερμηνεύει τις “Ευμενίδες”, παραγωγή του 2015 που επαναλαμβάνεται ξαναδουλεμένη (13-14 Ιουλίου).

Στο πλαίσιο του κύκλου των Ατρειδών θα παρουσιαστεί η “Ηλέκτρα" του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του Θάνου Παπακωνσταντίνου από το Εθνικό Θέατρο (20-21 Ιουλίου), αλλά και ο “Ορέστης” του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Γιάννη Αναστασάκη από το ΚΘΒΕ (3-4 Αυγούστου). Στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου, η “Αντιγόνη” του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Ντέλλα (20-21 Ιουλίου), και ο “Προμηθέας Δεσμώτης” του Αισχύλου σε σκηνοθεσία της Μάρθας Φριντζήλα (3-4 Αυγούστου). Το πρόγραμμα θα κλείσει με τον “Οιδίποδα επί Κολωνώ” σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου (17-18 Αυγούστου), που σηματοδοτεί το ξεκίνημα της συνεργασίας με το Ινστιτούτο Αρχαίου Δράματος του Φεστιβάλ Συρακουσών.

Στο πρόγραμμα του θεάτρου της Επιδαύρου προνομιακή θέση έχει η αριστοφανική κωμωδία, με τέσσερις παραγωγές: Οι “Αχαρνής”, σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου (29-30 Ιουνίου), ο “Πλούτος” σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγεβιτς από το Εθνικό Θέατρο (13-14 Ιουλίου), οι “Θεσμοφοριάζουσες” σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου (27-28 Ιουλίου) και οι “Βάτραχοι”, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου (10-11 Αυγούστου).

Η απάντηση στον Γ. Κιμούλη

Στη χθεσινή δήλωσή του στην “Αυγή” παρέπεμψε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σχετικά με όσα δήλωσε ο ηθοποιός Γιώργος Κιμούλης σε συνέντευξή του στην “Αυγή” της Κυριακής: “Ο κ. Κιμούλης όπως και ο κ. Κραουνάκης γνωρίζουν από καιρό ότι η πρότασή τους για τους “Βατράχους” στην Επίδαυρο το 2018 δεν έγινε δεκτή. Τον ενημέρωσα και ο ίδιος τηλεφωνικά προ 20ημέρου, ενώ πρόσφατα έλαβε και σχετική επιστολή από το Φεστιβάλ, όπως έλαβαν όλοι οι θίασοι θεάτρου και χορού των οποίων οι προτάσεις δεν θα περιληφθούν στο φετινό πρόγραμμα. Ο λόγος για τον οποίο η πρόταση του κ. Κιμούλη δεν μπορούσε να γίνει δεκτή είναι ότι το ίδιο έργο, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου, που είχε περιληφθεί στο περσινό πρόγραμμα, αλλά το ανέβασμά του αναβλήθηκε για λόγους ανωτέρας βίας, εντάχθηκε στο φετινό πρόγραμμα. Πράγματα βεβαίως γνωστά στον κ. Κιμούλη όταν παραχώρησε τις δύο συνεντεύξεις στο spirto και στην “Αυγή”. Ο κ. Κιμούλης διεκδικεί προνομιακή σχέση με το φεστιβάλ. Το 2016 σκηνοθέτησε και έπαιξε στον “Πλούτο” του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο, άσχετα αν ξεχνάει να το αναφέρει. Αντίθετα, του αρέσει να αναφέρει ότι πέρσι κόπηκε η πρότασή του, ενώ ήταν γνωστό από την πρόσκληση ενδιαφέροντος ότι δεν γίνονται δεκτές προτάσεις από σκηνοθέτες που συμμετείχαν στο φεστιβάλ την προηγούμενη χρονιά. Φέτος, κατ’ ουσίαν θα ήθελε να αφαιρεθούν οι “Βάτραχοι” του Φιλίππογλου για να περιληφθούν οι δικοί του. Λυπάμαι, αλλά δεν γίνεται.

Όσον αφορά τώρα το ανέβασμα των “Θεσμοφοριαζουσών” από εμένα το καλοκαίρι: Το πρόγραμμα της Επιδαύρου έχει ανακοινωθεί στο Δ.Σ. του φεστιβάλ και έχει εγκριθεί, μαζί φυσικά και η πρόταση να σκηνοθετήσω τις “Θεσμοφοριάζουσες”, όπως φαίνεται και από τα πρακτικά. Η παράσταση αυτή εξήγησα πως θα περιληφθεί στην κατηγορία των συμπαραγωγών που θα πραγματοποιήσει το φεστιβάλ με ΔΗΠΕΘΕ, όπως και κάποιες ακόμα παραστάσεις της Επιδαύρου, της Μικρής Επιδαύρου αλλά και της Αθήνας, κάτι που είναι προς όφελος όχι μόνο των συμπαραγωγών αλλά και του φεστιβάλ. Εδώ πρέπει να διευκρινίσω ότι το Θέατρο του Νέου Κόσμου, το οποίο ως γνωστόν δεν διευθύνω στην παρούσα φάση, δεν έχει καμία εμπλοκή σ’ αυτή την παραγωγή. Όσα αναφέρει ο κ. Κιμούλης είναι προϊόντα της δημιουργικής φαντασίας του.

Το να σκηνοθετεί ο καλλιτεχνικός διευθυντής ενός δημόσιου οργανισμού είναι συνήθης πρακτική και ίσχυε ανέκαθεν σε κρατικούς ή δημοτικούς καλλιτεχνικούς οργανισμούς. Το ίδιο έκανε, αν θυμάμαι καλά, και ο κ. Κιμούλης όταν ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Πρόσφερε τις καλλιτεχνικές του υπηρεσίες και ως σκηνοθέτης, και ως ηθοποιός, και ως μεταφραστής. Να θυμίσω εδώ ότι η πρακτική αυτή δεν ισχύει μόνο στην Ελλάδα. Πέρσι παρουσιάστηκε στη Μικρή Επίδαυρο μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αβινιόν σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του φεστιβάλ Ολιβιέ Πι”.

 

Δείτε όλα τα σχόλια