Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Λαϊκό παραμύθι σε ρυθμό hip-hop

Παιδικό Θέατρο

Η ιστορία ενός ολοκληρωτικού βασιλιά, η επαναστατική έκφραση της αγροτιάς και το διαχρονικό αίτημα για εργασία, ισονομία και δημοκρατία, δύο αδέλφια που ευαγγελίζονται την αλλαγή, συνδυάζονται με ρυθμούς hip-hop χορό, διακείμενα με ιστορίες και σύγχρονες αναφορές στο πραγματικό. Η «Αυγή και ο Ανθός», στο Θέατρο 104, είναι μια παράσταση της ομάδας Hippo, σε κείμενο Θωμά Βελισσάρη.

Η Αυγή μεγαλώνει μακριά από τους αγρότες γονείς της και μακριά από τον δίδυμο αδελφό της, τον Ανθό, ως θετή κόρη του βασιλιά της περιοχής. Ο βασιλιάς, σε συνεργασία με την κακιά μάγισσα (η οποία είναι και ερωτευμένη μαζί του), ασκεί την εξουσία και καταδυναστεύει τον λαό του. Όλα όμως θα αλλάξουν όταν η Αυγή αποφασίσει να ακολουθήσει «της μοίρας το γραμμένο», να βρει τον αδερφό της και να εγκαινιάσουν μια νέα εποχή ευμάρειας και ευτυχίας για τον χειμαζόμενο αγροτικό πληθυσμό της χώρας τους.

Τρεις νέοι ηθοποιοί, Ιάσονας Άλυ, Ελένη Ζούμπου, Μαρία Ντίνου, ενσαρκώνουν τους ποικίλους ρόλους, τραγουδούν, χορεύουν και αλληλοδρούν με το κοινό. Προσωπεία, κατασκευές -με πιο εντυπωσιακή αυτή του Δράκου του Δάσους (εξάλλου ένας δράκος είθισται να κρύβεται στα παραμύθια)-, ενδυματολογικά σημαίνοντα, αναγκαία για τη σήμανση του κάθε ρόλου, επιστρατεύονται για τη διαδικασία της δραματοποίησης. Η παράσταση, ενώ εκκινεί από τα λαϊκά δρώμενα και την αφήγηση παραμυθιών, γρήγορα εμπλουτίζεται με αναφορές από την καθημερινότητα, νύξεις για την ορθή διακυβέρνηση, την παρωδία, τη μιμική, ενώ δεν διστάζει να ενσωματώσει στοιχεία από την opera buffa. Τα δύο πρωταγωνιστικά ζεύγη χαρακτήρων, δηλαδή τα αδέλφια και το ζεύγος βασιλιά-μάγισσας, πλαισιώνονται από δευτερεύοντες χαρακτήρες ανθρώπων αλλά και πλασμάτων παραμυθιακών.

Η παράσταση εκτυλίσσεται με γρήγορους ρυθμούς και με μεγάλη δόση ευφυούς χιούμορ, που, ενώ έχει εξεζητημένη εκφορά, αγγίζει ωστόσο τα παιδιά και ζωντανεύει την αφήγηση. Μουσικά στοιχεία από σύγχρονα μουσικά ιδιώματα (rnb, hip-hop, mainstream μουσική,) παντρεύονται με παραδοσιακούς ήχους, αλλά και την def poetry. Οι τρεις ηθοποιοί επιτελούν με ζωντάνια τους ποικίλους ρόλους και έχουν μεγάλη αμεσότητα με το κοινό των μικρών θεατών, που παρακολουθούν και συμμετέχουν με αμείωτο ενδιαφέρον.

Εξάλλου το τέλος της παράστασης στέφεται με δραστηριότητες εκπαιδευτικού δράματος, που εν είδει επιτελεστικού encore κρατούν σε εγρήγορση τα παιδιά.

Στο παραστασιακό παλίμψηστο που σκιαγραφείται, τον ρόλο του σκηνικού αναλαμβάνει ο ίδιος ο χώρος του μικρού θεάτρου. Ωστόσο, σε μια παράσταση που πολλά εννοούνται ή παρασταίνονται χωρίς να επιδεικνύονται στον χώρο, οι φωτισμοί θα έπρεπε να έχουν σημαντικό «χωροποιητικό», σκηνογραφικό ρόλο. Όμως η συντηρητική χρήση των φωτισμών σαν να περιορίζει τους ορίζοντες μιας πολύ ζωντανής παράστασης. Σε σημεία μάλιστα όπως η εμφάνιση του ξωτικού, της μάγισσας και του δράκου, οι φωτισμοί θα μπορούσαν να δημιουργήσουν υποβλητική ατμόσφαιρα, κάτι που ο απλός φωτισμός δωματίου στερείται δυνατότητας

Η Αυγή και ο Ανθός υπόσχονται μια ευχάριστη εμπειρία στα παιδιά-θεατές, χωρίς προβληματισμούς. Πρόκειται για ένα σκηνικό εγχείρημα με ενδιαφέρον και νεανική ματιά, αλλά χρειάζεται λίγη προσοχή στην εικαστική διαχείριση του χώρου.

 

Ελευθερία Ράπτου

Δείτε όλα τα σχόλια