Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.1°C19.8°C
3 BF 56%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
14.7°C17.0°C
1 BF 75%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.8°C17.1°C
3 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
14.8°C17.5°C
1 BF 58%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
14 °C
13.9°C16.9°C
0 BF 62%
ΠΑΙΔΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ / Ο Σιμιγδαλένιος στο Εθνικό Θέατρο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΠΑΙΔΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ / Ο Σιμιγδαλένιος στο Εθνικό Θέατρο

Ο Σιμιγδαλένιος του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου είναι η φετινή θεατρική παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου για τα παιδιά, σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου. Η πορεία του Σιμιγδαλένιου στην ελληνική και τη διεθνή σκηνή είναι αξιόλογη. Η ιστορία, πολύ αγαπητή στο κοινό, αρδεύει από την ελληνική παράδοση και με τρόπο εκλεκτικιστικό συνδέει και αφομοιώνει στοιχεία από το παραδοσιακά παραμύθια της Ευρώπης από δοξασίες και θρύλους. Βασικός νοηματικός άξονας είναι η κατάκτηση της αληθινής αγάπης που βρίσκεται εκεί όπου ο εγωισμός συντρίβεται και ανακαλύπτεις πραγματικά και θυσιαστικά τον Άλλο.

Στον Σιμιγδαλένιο η βασιλοπούλα θέλει μια αγάπη κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της. Έτσι αποφασίζει να φτιάξει η ίδια, από σιμιγδάλι και με τρόπο μαγικό, το ταίρι της. Όταν το καταφέρνει, ο άντρας της, ο Σιμιγδαλένιος, είναι υπό τον έλεγχό της, χωρίς η ίδια να διακινδυνεύει τίποτα. Όμως κανείς δεν μπορεί να κερδίσει το παιχνίδι της αγάπης αν δεν εμπλακεί ειλικρινά και αυτοθυσιαστικά. Το πεπρωμένο είναι αδήριτο. Τον Σιμιγδαλένιο ποθεί και μία άλλη βασιλοπούλα, η οποία πείθει τον βασιλιά πατέρα της να απαγάγει τον άντρα που ποθεί για να τον έχει εκείνη και μόνο εκείνη. Πράγματι, ο Σιμιγδαλένιος απάγεται και με το νερό της λήθης γίνεται υποχείριο της δεύτερης βασιλοπούλας. Τότε πια αρχίζει και το ταξίδι αυτογνωσίας και αυτοθυσίας της πρώτης πορφυρογεννημένης, που θα κινήσει γη και ουρανό, θα φτάσει μέχρι τον ήλιο και τη σελήνη για να ξαναβρεί τον αγαπημένο. Και όχι μόνο να τον ξαναβρεί, αλλά και να τον αγαπήσει πραγματικά.

Η Λυδία Κονιόρδου προσεγγίζει το παραμύθι με απλότητα, αλλά και ευρηματικότητα. Διαλέγει να αναπαραστήσει την ιστορία με υλικά από την ελληνική παράδοση, ενώ επιλύει ζητήματα σκηνικής πολυτοπικότητας καθώς αποφασίζει να εντάξει την ιστορία σε ένα εξαιρετικά λιτό περιβάλλον, όπου οι φωτισμοί (Α. Αναστασίου), τα κοστούμια (Ι. Παπαντωνίου) και η επιμέλεια (Σ. Παντουβάκη) και τα λίγα αντικείμενα αναλαμβάνουν να καθοδηγήσουν παραστασιακά τον θεατή. Φυσικά έχει ως «σύμμαχο» τη μεγάλη σε βάθος, ιταλικού τύπου, σκηνή του Εθνικού. Ωστόσο, υπάρχουν σημεία στην αφήγηση και την εναλλαγή των σκηνών που κάπως μπερδεύουν τους πιο μικρούς θεατές, με αποτέλεσμα να ζητούν επεξήγηση από τους μεγαλύτερους. Εντοπίζουμε επίσης με ενδιαφέρον τη σκηνοθετική συγγένεια με προηγούμενες παραγωγές του Εθνικού (π.χ. τα έργα «Του Κουτρούλη ο γάμος», σε σκηνοθεσία Β. Παπαβασιλείου, αλλά και «Γκόλφω», σε σκηνοθεσία Ν. Καραθάνου).

Ο πολυμελής θίασος λειτουργεί ομαδικά με τρόπο υποδειγματικό. Αξίζει να αναφερθούμε στις ερμηνείες των: Λ. Τζανουδάκη, Γ. Δενδρινού, Στ. Γκίκα, Γερ. Παύλου, Κ. Μαγκλάρα και Δ. Γκοτσόπουλου. Ο καθένας δίνει, με τον δικό του τρόπο, χαρακτήρα στην παράσταση, που διαθέτει ζωντάνια, συγκίνηση και χιούμορ. Καλή στον ρόλο της δεύτερης βασιλοπούλας η Κ. Λάττα, που όμως σε κάποιες στιγμές υπερβάλλει με τους συνεχείς υψηλούς τόνους στην εκφώνηση.

Κίνηση (Ειρ. Κυρμιζάκη) και μουσική (Τ. Φαραζής) συνεπικουρούν στο εγχείρημα, ενώ οι μάσκες της Τ. Παραλή είναι φτιαγμένες με αφαιρετικότητα και ευαισθησία.

Στέκομαι ιδιαίτερα στον φωτισμό της παράστασης που δημιουργεί ονειρικά σκηνικά τοπία, ενώ ακολουθώντας απλούς χρωματολογικούς κανόνες αναδεικνύει τα mix and match, ελληνικής παραδοσιακής μορφής κοστούμια. Εντυπωσιακή η σκηνή της συνάντησης με τον ήλιο, ενώ οι σκηνές συνάντησης με τη σελήνη και τα αστέρια θα μπορούσαν να δουλευτούν σκηνογραφικά με περισσότερη τόλμη και ευρηματικότητα.

Ο Σιμιγδαλένιος είναι μια προσεγμένη παράσταση που δεν θα αφήσει ανικανοποίητο τον θεατή (μικρό ή μεγάλο).

Ελευθερία Ράπτου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL