Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Οι αριθμοί ευημερούν, οι προστριβές συνεχίζονται...

Ο Σωτήρης Χατζάκης δεν είναι προληπτικός. Γι' αυτό δεν δίστασε να κάτσει ανάμεσα σε άλλους δώδεκα συνεργάτες του των καλοκαιρινών παραγωγών του Εθνικού Θεάτρου, προκειμένου να παρουσιάσει στους δημοσιογράφους τις τέσσερις θερινές παραστάσεις, αλλά και την οικονομική κατάσταση του οργανισμού...

Ο Σωτήρης Χατζάκης δεν είναι προληπτικός. Γι' αυτό δεν δίστασε να κάτσει ανάμεσα σε άλλους δώδεκα συνεργάτες του των καλοκαιρινών παραγωγών του Εθνικού Θεάτρου, προκειμένου να παρουσιάσει στους δημοσιογράφους τις τέσσερις θερινές παραστάσεις, αλλά και την οικονομική κατάσταση του οργανισμού κατά το πρώτο πεντάμηνο της σεζόν.

Την παράθεση οικονομικών στοιχείων στο μέσο της σεζόν την απέδωσε στο καθεστώς ΔΕΚΟ στην οποία εντάχθηκε ο οργανισμός, μια "οριζόντια εφαρμογή που αντιστρατεύεται τους στόχους του Εθνικού, από την οποία κάνουμε αγώνα να απεξαρτηθούμε", τόνισε. Βέβαια, ο οργανισμός βρισκόταν σε αυτό το καθεστώς και υπό την προηγούμενη διοίκησή του...

Μολονότι, όπως σημείωσε, η παράθεση στοιχείων "δεν λειτουργεί ανταγωνιστικά προς την προηγούμενη διεύθυνση", από τα "ενδεικτικά", όπως τα χαρακτήρισε, στοιχεία προκύπτει ότι στο διάστημα Σεπτεμβρίου - Ιανουαρίου οι θεατές αυξήθηκαν κατά 48,5%, η τιμή των εισιτηρίων μειώθηκε κατά 26% μεσοσταθμικά, τα έξοδα μειώθηκαν 4,17% σε σχέση με τα προϋπολογισθέντα, ενώ τα έσοδα του Ιανουαρίου (ο μόνος μήνας για τον οποίο δόθηκαν "ενδεικτικά" στοιχεία) ήταν 391.170 ευρώ (283.423 αντίστοιχα για πέρσι)... "Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι, μόνο αυτοί δείχνουν αν πηγαίνει καλά ένα θέατρο" συμπλήρωσε ο Σ. Χατζάκης...

Εκτός των αμφιβόλου χρησιμότητος αριθμών που έδωσε στη δημοσιότητα, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου επανήλθε στο θέμα της "ανάπτυξης" του οργανισμού (που είναι αναγκασμένος να κινηθεί στο πλαίσιο του κουτσουρεμένου κατά 700.000 προϋπολογισμού των 6 εκατ.), αναγγέλλοντας την αναζήτηση στέγης για μόνιμη Θερινή Σκηνή, στέγαση της Δραματικής Σχολής σε επαρκή και αξιοπρεπή κτήρια, ακόμη και για αναζήτηση μίας ακόμη αίθουσας, προκειμένου να συνεχιστούν επιτυχημένες παραστάσεις. Κι όλα αυτά με χρήματα από τον (περικεκομμένο) προϋπολογισμό...

Αποχώρηση Βαφέα - Τζ. Μαστοράκη

Απαντώντας σε ερώτησή μας, αναφέρθηκε στις τελευταίες προστριβές που σημειώθηκαν στο Εθνικό, με την αποχώρηση του Βασίλη Βαφέα από τη σκηνοθεσία της Πρόβας νυφικού, την οποία απέδωσε σε "έλλειψη χημείας" με τον θίασο. Έδωσε μάλιστα στη δημοσιότητα επιστολή των ηθοποιών (της 28/1) με την οποία δηλώνουν ότι οι ίδιοι ζήτησαν παρέμβαση της διεύθυνσης, αφότου κάθε προσπάθεια συνεννόησης είχε εξαντληθεί.

Τέλος, ο αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής Αντώνης Κούφαλης, απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα που προέκυψε με την εμπλοκή του ονόματος της Τζένης Μαστοράκη στην παράσταση Οι απόψεις ενός κλόουν του Χ. Μπελ, σημείωσε ότι το κείμενο έχει διασκευαστεί ελεύθερα από τον Α. Ξάφη και το όνομα της μεταφράστριας του μυθιστορήματος αναφέρθηκε "από ηθική υποχρέωση" (αντιθέτως, η ίδια δηλώνει πως εκλήθη να υπογράψει συμβόλαιο, κάτι που δεν διαψεύστηκε...) και αφαιρέθηκε έπειτα από επιθυμία της. "Επικοινώνησα τηλεφωνικά μαζί της στις 17/1 και η διαφορά λύθηκε" σημείωσε, δηλώνοντας αιφνιδιασμένος για την τροπή που πήρε το θέμα.

Σε ό,τι αφορά την καλοκαιρινή παρουσία του Εθνικού, που φέτος "εκτάκτως" θα είναι τριπλή στην Επίδαυρο, περιλαμβάνει Ιππόλυτο (σκην. Λ. Κονιόρδου) με την Λήδα Πρωτοψάλτη, Βατράχους (Γ. Κακλέας) και Ερωτόκριτο (Σ. Χατζάκης), ενώ στη Θερινή Σκηνή ο Λ. Λαζόπουλος θα παρουσιάσει το έργο του Τω αγνώστω τραγωδώ. Υπενθυμίζεται ότι ο δημοφιλής ηθοποιός υπήρξε, μεταξύ άλλων, η πέτρα του σκανδάλου που οδήγησε τον Στ. Ξαρχάκο σε παραίτηση και το Δ.Σ. του Εθνικού να παραμένει ακέφαλο επί οκτώ μήνες και δύο υπουργούς Πολιτισμού...

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Η ψήφος των αποδήμων

Από τις μεγαλόστομες διακηρύξεις του Τ. Θεοδωρικάκου για «το δικαίωμα της ψήφου των Ελλήνων σε όλη τη Γη» και τους πύρινους λόγους του Μητσοτάκη στην Αστόρια («το 2023 θα ψηφίσετε από τον τόπο διαμονής σας») μέχρι τις συνεχείς αναδιπλώσεις,

Δειτε ολοκληρο το αρθρο