Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.9°C18.7°C
2 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
11.3°C14.6°C
3 BF 51%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
12.0°C16.0°C
2 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
15.5°C17.7°C
2 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
11.6°C11.6°C
0 BF 63%
Η συνεύρεση της Ιστορίας με το μέλλον / Συλβί Γκιλέμ, Άκραμ Καν
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η συνεύρεση της Ιστορίας με το μέλλον / Συλβί Γκιλέμ, Άκραμ Καν

"Τα δύο πρόσωπα ενός ζωντανού θρύλου, το μοντέρνο της Συλβί και το κλασικό της Γκιλέμ, που συνθέτουν από κοινού το όνομα του γνωστότερου σύγχρονου σκηνικού μύθου, μας προσκαλούν και μας προκαλούν σε μια συγκλονιστική συνεύρεση του Μέλλοντος με την Ιστορία. Η μεγαλύτερη εν ζωή χορεύτρια του κόσμου, που σφράγισε ανεξίτηλα με τον προσωπικό της κινησιολογικό κώδικα τόσο το κλασικό μπαλέτο όσο και τον σύγχρονο χορό, δι-ερμηνεύει τα δύο διαφορετικά καλλιτεχνικά λεξιλόγια, σε μια υπερβατική απόδειξη για την εκφραστική ικανότητα του σώματος να μεταβαίνει αρμονικά από τον ένα σκηνικό πλανήτη στον άλλον". Ίσως αυτό το απόσπασμα από το έντυπο πρόγραμμα, να μοιάζει εμφατικό, αλλά καλύτερα αναμένετε για να λάβετε τις απαντήσεις στις παραστάσεις που δίνει η Γαλλίδα χορεύτρια από αύριο ώς τις 30 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής. Μαζί της στο "Ιερά Τέρατα" ο μοναδικός Άκραμ Καν, ενώ το "Μαργαρίτα και Αρμάνδος" παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το φημισμένο Tokyo Ballet, που συμμετέχει σε τρία από τα τέσσερα έργα, θα παρουσιάσει το εξαιρετικό Etudes.

"Θα ρωτήσετε, πώς συνδυάζεται μια ψηλή χορεύτρια σαν τη Συλβί με έναν κοντό χορευτή σαν εμένα;" αναρωτιόταν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Άκραμ Καν, για να απαντήσει αμέσως: "Μας συνδέουν τα ίδια ερωτήματα και οι ίδιες αναζητήσεις της καλλιτεχνικής αρτιότητας. Ποτέ μια παράσταση που παίζουμε μαζί εδώ και χρόνια δεν είναι απολύτως ίδια".

"Ο Άκραμ", προσέθεσε η Συλβί, "με την ταχύτητά του συμπληρώνει και δένει αυτό που ψάχνουμε. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τον χρόνο να κυλάει έτσι. Η έρευνά μας είναι διαρκής, οι αναζητήσεις της ανακάλυψης και της αποκάλυψης ακόρεστες, με σκοπό τη διαρκή ζωντανή εξέλιξη των παραστάσεών μας".

"Είναι μέγα λάθος", σημείωσε η μεγάλη Γαλλίδα χορεύτρια, "να διαχωρίζει κανείς τον χορό σε κλασικό και μοντέρνο. Η ελευθερία έκφρασης πρέπει να συγχρονίζονται με τις κλασικές βάσεις και αρχές. Χωρίς την κλασική παιδεία δεν μπορεί να υπάρξει η εξέλιξη της σύγχρονης χορευτικής έκφρασης. Η διάσταση του κλασικού χορού μπορεί να σε οδηγήσει σε τέλεια άκρα εικόνας και συναισθημάτων και να σε κάνει να κλαις επί σκηνής".

Τα μπαλέτα του Τόκιο, κατά τη Συλβί, είναι "ένα κράμα με μια εκλεπτυσμένη απόσταση από το κλασικό. Η ανατολίτικη πειθαρχία και ομαδικότητα αλλά και ο ομαδικός τρόπος που δημιουργούνται οι χορογραφίες τα κάνουν ξεχωριστά με την επιβράβευση του κοινού όπου και αν παρουσιάστηκαν".

Στις αθηναϊκές τους παραστάσεις θα παρουσιάσουν τα έργα "Ιερά Τέρατα", μια χορευτική συνομιλία της Συλβί Γκιλέμ με το Άκραμ Καν που το χορογράφησε, με ζωντανή ορχήστρα. Το "Μαργαρίτα και Αρμάνδος", δημιουργία του σερ Φρέντερικ Άστον σε μουσική Λιστ, ειδικά για τον Ρούντολφ Νουρέγιεφ και τη Μαργκό Φοντέιν. Χορεύουν η Συλβί Γκιλέμ, ο Μάσιμο Μούρου, ο Ολιβιέ Σανό με τη συμμετοχή του Μπαλέτου του Τόκιο. Και επίσης το "Etudes", σε χορογραφία του κορυφαίου Δανού χορευτή και χορογράφου Χέραλντ Λάντερ, στο οποίο χορεύει το μπαλέτο του Τόκιο, και την κλασική "Ωραία Κοιμωμένη" του Τσαϊκόφσκι σε μια παράσταση ειδικά διαμορφωμένη για τα παιδιά σε ανανεωμένη χορογραφία του Μουνετάκα Λίντα.

Δ. ΧΡΗΣΤΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL