Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Γιάννος Περλέγκας: "Επειδή, ακριβώς, η ζωή είναι καμπαρέ"

«Ωραία μου κυρία» στην Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής. Γιάννος Περλέγκας:

Σαν μια σκληρή, ταξική και ερωτική ιστορία «διαβάζει» τη διάσημη «Ωραία μου κυρία» ο Γιάννος Περλέγκας, που υπογράφει τη σκηνοθεσία στο θρυλικό μιούζικαλ, το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην ολοκληρωμένη μουσική μορφή του από την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στις 21 Νοεμβρίου.

Πρόκειται για τη ρομαντική ιστορία του Χένρυ Χίγκινς, διακεκριμένου καθηγητή Φωνολογίας στο Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα, ο οποίος προσπαθεί να μεταμορφώσει την Ελάιζα Ντούλιτλ, μια πλανόδια λουλουδού με βαριά, ακατάληπτη προφορά, σε κυρία της υψηλής κοινωνίας.

Η παράσταση επιχειρεί να αναβιώσει ένα ατμοσφαιρικό καμπαρέ βγαλμένο μέσα από τους πίνακες του Τουλούζ-Λοτρέκ, τα βαριετέ των ταινιών του Φελίνι και τα σκοτεινά καμπαρέ του Μπομπ Φόσι. «Επειδή, ακριβώς, η ζωή είναι καμπαρέ!», όπως επαναλαμβάνει με νόημα ο σκηνοθέτης, που δεν παραλείπει να επισημάνει πως η υπόθεση αυτού του δημοφιλούς μιούζικαλ τοποθετείται στο Λονδίνο του 1912, «έτσι όπως το γνωρίζουμε από τον Ντίκενς ή από τον Τσάπλιν: μια απάνθρωπη, ταξική μεγαλούπολη, στην οποία οι φτωχοί ζητιανεύουν, πεινούν και πεθαίνουν έξω από την Όπερα του Κόβεντ Γκάρντεν, όπου συνωστίζονται τα πλήθη των καλοραμμένων Λονδρέζων για να ακούσουν το 'Λυκόφως των θεών' του Βάγκνερ. Ο κόσμος του καμπαρέ, του βαριετέ, του μιούζικ χολ, των μικτών λαϊκών θεαμάτων, στα οποία συνυπάρχουν αρμονικά το τραγούδι, η πρόζα και ο χορός, μας φάνηκε ο καταλληλότερος κόσμος για να αναπαραστήσουμε εκ νέου αυτή τη σκληρή, ταξική και ερωτική ιστορία. Άλλωστε το είδος του μιούζικαλ, πριν το παραλάβει προσθέτοντάς του το γλάσο της γκλαμουριάς το Χόλιγουντ, είναι είδος που ευδοκίμησε στα 'χαμερπή' λαϊκά μουσικά καταγώγια, όπου φτωχοί και φτωχές καμπαρετζήδες και καμπαρετζούδες κοιτούσαν να βγάλουν τα προς το ζην».

Σε αυτό το μιούζικαλ για τον πόλεμο των φύλων και των τάξεων θα υπάρχουν δύο πιάνα, φωνές, σώματα, ξέφρενοι χοροί καν καν, αλλά και υπέροχα τραγούδια όπως το "I could have danced all night", που παραμένει μέχρι σήμερα από τα δημοφιλέστερα του είδους.

"Τέλειο μιούζικαλ"

Προσαρμοσμένο από το θεατρικό έργο του Τζορτζ Μπέρναρντ Σο και το κινηματογραφικό έργο του Γκάμπριελ Πασκάλ «Πυγμαλίων», το «τέλειο μιούζικαλ», όπως έχει χαρακτηρισθεί το «Ωραία μου κυρία» των Άλαν Τζέι Λέρνερ και Φρέντερικ Λόου, ένα από τα πιο επιτυχημένα και δημοφιλή στην ιστορία του Μπρόντγουεϊ, ανεβαίνει στην εγκεκριμένη εκδοχή για δύο πιάνα, σε μουσική διεύθυνση του Στάθη Σούλη και σε σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα, ο οποίος κρατάει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο του καθηγητή Χίγκινς.

Τα σκηνικά και κοστούμια της Λουκίας Χουλιάρα, με αλλεπάλληλες αναφορές από τον Τουλούζ-Λοτρέκ, τον Φελίνι και τον Μπομπ Φόσι, είναι ένας ισότιμος αφηγητής της ιστορίας. Η μετάφραση στίχων είναι του Δημήτρη Δημόπουλου και η μετάφραση πρόζας της Μαρίας Κυριαζή και του Γιάννου Περλέγκα. Συνεργάτιδα στη σκηνοθεσία και χορογράφος της παράστασης είναι η Δήμητρα Ευθυμιοπούλου. Οι φωτισμοί είναι του Νίκου Βλασόπουλου. Οι ανερχόμενες υψίφωνοι της ΕΛΣ Βάσια Ζαχαροπούλου και Χριστίνα Ασημακοπούλου ερμηνεύουν τον απαιτητικό ρόλο της Ελάιζας. Μαζί τους, ένα εξαιρετικό καστ μονωδών και ηθοποιών.

Ο σαγηνευτικός κόσμος τού «Ωραία μου κυρία», έτσι όπως τον έχουν φανταστεί ο Γιάννος Περλέγκας και οι συνεργάτες του, με τη μορφή ενός γοητευτικού καμπαρέ, θα παρουσιάζεται στην Εθνική Λυρική Σκηνή και στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος από τις 21 Νοεμβρίου έως και τις 31 Δεκεμβρίου.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Το μίσος τούς τραβάει στον πάτο

Αν η Ν.Δ. δεν είχε επενδύσει, ως αντιπολίτευση, τόσο μίσος στο προσφυγικό, αν δεν είχε αγκαλιάσει όλα τα έξαλλα ακροδεξιά στοιχεία, αν δεν είχε βγει στα κεραμίδια για τα ξέφραγα αμπέλια, δεν θα είχε προσαράξει τόσο δραματικά στο προσφυγικό.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις