Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ο Τζέραλντ Πράιορ επιδιώκει να συνομιλήσει με την αρχαιοελληνική κληρονομιά

"Η σπουδαιότητα του ανθρώπινου σώματος είναι ο κύριος άξονας στην αρχαία ελληνική τέχνη, όπως φαίνεται και από τα αγάλματα των Κούρων αλλά και μεταγενέστερα γλυπτά", δηλώνει ο Αμερικανός καλλιτέχνης...

"Η σπουδαιότητα του ανθρώπινου σώματος είναι ο κύριος άξονας στην αρχαία ελληνική τέχνη, όπως φαίνεται και από τα αγάλματα των Κούρων αλλά και μεταγενέστερα γλυπτά", δηλώνει ο Αμερικανός καλλιτέχνης και καθηγητής φωτογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης Τζέραλντ Πράιορ, έργα του οποίου εκτίθενται από σήμερα έως τις 30 Σεπτεμβρίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης. Τα έργα, που συνδυάζουν ζωγραφική και φωτογραφία ως ένα ενιαίο εκφραστικό μέσο, αποτελούν την έκθεση με τίτλο "Greek Body Overlays". Η έκθεση περιλαμβάνει δώδεκα έργα τα οποία ο καλλιτέχνης δημιουργεί μέσα από φωτογραφίες που έβγαλε στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2016, αναζητώντας να βρει αυτή που θα αποτελέσει τη βάση για το έργο του σε σχέση με την αρχαία τέχνη.

Εκκινεί από αποτυπώματα του ανθρώπινου σώματος πάνω σε φύλλα αλουμινίου: απλώνει χρώμα τέμπερας στο ίδιο του το σώμα και αρχίζει να κυλιέται, να μετακινείται, να στέκεται, να γονατίζει και οι κινήσεις αυτές, καταγεγραμμένες πάνω στα διαφορετικά στρώματα χρωμάτων, εντυπώνονται στη ζωγραφική επιφάνεια σε μια προσπάθεια να της προσδώσουν ζωή. Μόλις ολοκληρωθεί το ζωγραφικό μέρος, φωτογραφίζεται σε σχεδόν απόλυτο σκοτάδι με φλας.

Ο Πράιορ επιτρέπει έτσι στην τυχαία φωτεινότητα του φλας να είναι αυτή που θα καθορίσει το τελικό εικαστικό αποτέλεσμα. Επιχειρεί να διερευνήσει τη δυναμική ενός ζωγραφικού έργου στο σκοτάδι μέσω της φωτογραφικής του αναπαράστασης.

Ο καλλιτέχνης αξιοποιεί συνήθη διακοσμητικά μοτίβα των αρχαίων ελληνικών ψηφιδωτών. Με την ψηφιακή επεξεργασία αυτών των φωτογραφικών απεικονίσεων, με τις χρωματικές επικαλύψεις, τη δημιουργία διπτύχων και την αδιαφάνεια, επιχειρείται μια διαρκής σωματική διάδραση του καλλιτέχνη με την αρχαία Ελλάδα. Οι τελικές φωτογραφίες εκτυπώνονται σε μεγάλα φύλλα χαρτιού, σε εκτυπωτή ψεκασμού μελάνης. Με αυτή τη “σωματοποιημένη” φωτογραφική αλληλουχία, μέσα από το φλας της φωτογραφικής κάμερας, ο Τζέραλντ Πράιορ επιδιώκει να συνομιλήσει με την αρχαιοελληνική κληρονομιά. Την έκθεση επιμελείται η δρ Θάλεια Βραχοπούλου, καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Τέχνης, με έδρα τη Νέα Υόρκη.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Μέρα γιορτής

Έπειτα από σχεδόν έξι μήνες αφέθηκαν τελικά ελεύθεροι οι δύο Έλληνες στρατιωτικοί που κρατούνταν στις φυλακές της Αδριανούπολης επειδή είχαν περάσει κατά λάθος λίγα μέτρα μέσα σε τουρκικό έδαφος. Για...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο