Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τα "Τοπία" του Μ. Ματσάκη

Αναδρομική έκθεση στο Μέγαρο Εϋνάρδου

Συμμετείχε στη διακόσμηση του Ζαππείου Μεγάρου, αλλά και της Εθνικής Βιβλιοθήκης. Γνωστός για τα τοπία του, αλλά και για τις αγιογραφίες εκκλησιών, ο ζωγράφος Γιάννης Ματσάκης ταξίδεψε και αγάπησε τους τόπους που επισκέφθηκε, αποτυπώνοντας μοναδικά το φως στα ζωγραφικά του έργα, μέρος των οποίων παρουσιάζεται για πρώτη φορά από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης στην αναδρομική έκθεση που εγκαινιάζεται στο Μέγαρο Εϋνάρδου, Αγίου Κωνσταντίνου 20, το Σάββατο 27 Μαΐου, στις 8 μ.μ.

Αφορμή αποτέλεσε η δωρεά του αρχείου του ζωγράφου στο ΜΙΕΤ από τον γιο και την οικογένειά του.

Η έκθεση «Μίκης Ματσάκης 1900 - 1978» επιχειρεί να παρουσιάσει το σύνολο της δουλειάς του ζωγράφου από τα χρόνια των σπουδών του στο Μόναχο έως τη δεκαετία του 1970.

Γεννημένος στα Μύρα της Μικράς Ασίας το 1900, από γονείς δωδεκανησιακής καταγωγής, εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στην Αλεξάνδρεια, απ’ όπου έφυγε για σπουδές ζωγραφικής στο Παρίσι, στη φημισμένη Ακαδημία του Μονάχου. Επιστρέφοντας, μπαίνει στους καλλιτεχνικούς και λογοτεχνικούς κύκλους της πόλης, όπου γνωρίζει τον Κ.Π. Καβάφη και φιλοτεχνεί προσωπογραφίες επιφανών Αιγυπτιωτών. Το 1932 εγκαθίσταται με την οικογένειά του στην Αθήνα και παρουσιάζει έργα του στην αίθουσα του «Παρνασσού», με μεγάλη επιτυχία.

Το 1947, έχοντας αναλάβει να αγιογραφήσει τον μητροπολιτικό ναό της ελληνικής κοινότητας Αλεξάνδρειας, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, θα φύγει για την Αίγυπτο, όπου θα παραμείνει έως το 1956 αγιογραφώντας πλήθος εκκλησιών της ελληνικής κοινότητας. Επιστρέφει στην Ελλάδα και συνεχίζει την πλούσια εκθεσιακή και αγιογραφική του δράση. Πεθαίνει στην Αθήνα το 1978.

Την έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου, συνοδεύει κατάλογος με κείμενα γραμμένα ειδικά γι’ αυτήν και άλλα αδημοσίευτα του ζωγράφου, όπως επίσης και κριτικές των Οδ. Ελύτη, Δ. Πικιώνη, Ε. Βακαλό κ.ά. Θα είναι ανοιχτή Τρίτη - Παρασκευή 10 π.μ. - 6 μ.μ. και Σάββατο 11 πμ - 5 μ.μ.

Δείτε όλα τα σχόλια