Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ο χαράκτης της δραχμής...

Τραπεζογραμμάτιο 1.000 δραχμων σχεδιασμένο από τον Αλέξανδρο Κορογιαννάκη (φωτό δεξιά). Το 1939 ξεκίνησε η συνεργασία του με την Τράπεζα της Ελλάδος και από το 1947 έγινε μόνιμος συνεργάτης στο νεοσύστατο τότε Ίδρυμα Εκτυπώσεως Τραπεζογραμματίων και Αξιών της Τράπεζας φιλοτεχνώντας συνολικά έντεκα τραπεζογραμμάτια

Έκθεση έργων του Αλέξανδρου Κορογιαννάκη στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος

Εργάτες και τεχνίτες, αγρότες και αγρότισσες, πλύστρες και υφάντρες, θεριστές και ψαράδες, αλλά και τοπία της πόλης, της ηπειρωτικής και της νησιωτικής Ελλάδας, γυμνά και προσωπογραφίες, συνθέσεις θεατρικές και χορευτικές, αλλά και εξώφυλλα βιβλίων, χάρτινα νομίσματα και τραπεζογραμμάτια, που αναδεικνύουν την κοπιώδη και γοητευτική τέχνη της χαρακτικής, με σημασία στη λεπτομέρεια και το σχέδιο, θριαμβεύουν στη μικρή αλλά ουσιώδη και αντιπροσωπευτική έκθεση έργων του Αλέξανδρου Κορογιαννάκη, που εγκαινιάστηκε χθες βράδυ στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος επί της οδού Αμερικής 3.

Πρόκειται για τον καλλιτέχνη που έθεσε την προσωπική του σφραγίδα στο ελληνικό χαρτονόμισμα, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης Τύπου.

“Εκφραστή της εποχής του, του Μεσοπολέμου, του Β' Παγκοσμίου Πόλεμου, του εμφύλιου διχασμού, της φτώχειας αλλά και των πολιτικών αναταραχών” χαρακτήρισε τον Κορογιαννάκη η επιμελήτρια της έκθεσης Δήμητρα Νικολού προσθέτοντας πως “το έργο του είναι ανθρωποκεντρικό και συχνά φορέας κοινωνικού σχολίου”.

Ο Αλέξανδρος Κορογιαννάκης φοιτά σε ηλικία 16 ετών στην ΑΣΚΤ, εργάζεται ως σκιτσογράφος σε αθηναϊκές εφημερίδες και το 1930-35 δημοσιεύονται οι πρώτες ξυλογραφίες του στο περιοδικό “Πρωτοπόροι” με αποκλειστική θεματογραφία εργάτες και εικόνες του διαθέτουν στοιχεία κοινωνικής κριτικής που υπογραμμίζουν τον αριστερό προσανατολισμό του.

Το 1939 ξεκίνησε η συνεργασία του με την Τράπεζα της Ελλάδος και από το 1947 έγινε μόνιμος συνεργάτης στο νεοσύστατο τότε Ίδρυμα Εκτυπώσεως Τραπεζογραμματίων και Αξιών της Τράπεζας. Φιλοτέχνησε συνολικά έντεκα τραπεζογραμμάτια έχοντας αποκτήσει ειδίκευση στη χαλκογραφία από τις δύο μαθητείες του στη Βιέννη.

Η ιστορικός τέχνης Ειρήνη Οράτη σημειώνει στον κατάλογο της έκθεσης πως “το γεγονός ότι ο Κορογιαννάκης ήταν αυτοδίδακτος τον έκανε έναν συγκρατημένο πειραματιστή, που δημιούργησε όμως ένα προσωπικό στίγμα”.

Η έκθεση χωρίζεται σε πέντε ενότητες. Στην πρώτη παρουσιάζονται βιογραφικά στοιχεία με φωτογραφίες και αρχειακό υλικό, στη δεύτερη εκθέματα που αναδεικνύουν διάφορες μορφές της χαρακτικής, στην τρίτη προβάλλεται η σχέση του έργου του με την Τράπεζα της Ελλάδος μέσα από τα τραπεζογραμμάτια που σχεδίασε, προσχέδια των οποίων εκτίθενται για πρώτη φορά. Στην τέταρτη ενότητα παρουσιάζονται όλα τα βιβλία και τα λευκώματα που εικονογράφησε και στην τελευταία και μεγαλύτερη ενότητα τα πιο αντιπροσωπευτικά χαρακτικά έργα του - 38 τον αριθμό, προερχόμενα από τη συλλογή της Τράπεζας της Ελλάδος και από ιδιωτικές συλλογές.

Η έκθεση «Αλέξανδρος Κορογιαννάκης (1906-1966) - Χαρακτική» είναι ανοιχτή από σήμερα και θα είναι επισκέψιμη, με ελεύθερη είσοδο, κάθε Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή 9 π.μ. - 3 μ.μ. και Πέμπτη 9 π.μ. - 7 μ.μ.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια