Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Επίσκεψη Κονιόρδου στην Documenta με συμβολισμούς

Το έργο “Μνημείο στην Επανάσταση” της Κροάτισας Σ. Ιβέκοβιτς στην πλατεία Αυδή

Το έργο έχει άμεση σύνδεση με το μνημείο «για τη Νοεμβριανή Επανάσταση» το οποίο σχεδίασε ο Ludwig van de Rohe. Είχε στηθεί το 1926 αφιερωμένο στη Ρόζα Λούξεμπουργκ και τον Καρλ Λίμπκνεχτ και το κατέστρεψαν οι Ναζί το 1935. Το υλικό του προερχόταν από τούβλα σημαδεμένα από τις σφαίρες των προφασιστικών ομάδων των freicorps.

Από την πλατεία Αυδή, που φιλοξενεί το έργο της Κροάτισσας ακτιβίστριας καλλιτέχνιδας Sanja Iveković με τίτλο "Μνημείο στην Επανάσταση", επέλεξε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου να ξεκινήσει την επίσκεψή της στην Documenta. Ιδιαίτερου συμβολικού βάρους το έργο, αλλά και η επιλογή της υπουργού, αφού το "Μνημείο στην Επανάσταση" είναι μια κεντρική πλατφόρμα σε κεντρικό σημείο της πλατείας, η οποία είναι χτισμένη από τούβλα που προέρχονται από πρώην βιομηχανικά κτήρια και κατοικίες από εργατικές συνοικίες της Αθήνας και του Πειραιά.

Το έργο έχει άμεση σύνδεση με το μνημείο «για τη Νοεμβριανή Επανάσταση» το οποίο σχεδίασε ο Ludwig van de Rohe. Είχε στηθεί το 1926 αφιερωμένο στη Ρόζα Λούξεμπουργκ και τον Καρλ Λίμπκνεχτ και το κατέστρεψαν οι Ναζί το 1935. Το υλικό του προερχόταν από τούβλα σημαδεμένα από τις σφαίρες των προφασιστικών ομάδων των freicorps.

Η Κροάτισα εικαστικός μέσα από το έργο της επιχειρεί να ανακατασκευάσει το αρχικό μνημείο μετατρέποντάς το σε αφορμή για νέες μορφές πολιτικής δράσης με έρεισμα την πίστη στους ιστορικούς αγώνες, προσφέροντας ένα σκηνικό για μελλοντική χρήση. Στην Αθήνα βλέπουμε το πρώτο στάδιο του έργου. Στο Κάσσελ θα συγκεντρωθούν τα τούβλα για τα επόμενα επίπεδα του έργου, όπου θα εκτεθούν από τις 10 Ιουνίου έως τις 17 Σεπτεμβρίου, ενώ στις άλλες πόλεις του κόσμου που θα παρουσιαστεί θα συμπληρώνεται κάθε φορά με αντίστοιχο υλικό που θα αποτυπώνει τον συμβολισμό της κοινωνικής ιστορίας της πόλης.

Για τη "σύνδεση της Αθήνας με την Αθήνα που αντιστάθηκε στον ναζισμό και στη στέρηση της ελευθερίας και της ισότητας των δικαιωμάτων" μίλησε η Λυδία Κονιόρδου επισκεπτόμενη το έργο, ενώ για την Documenta 14 υπογράμμισε ότι «είναι μία σημαντική στιγμή για την πόλη. Συνδέει όχι μόνο με τα μεγάλα της μουσεία, αλλά και τις περιοχές. Έτσι ώστε να εντοπίσουμε αυτό που είναι σήμερα απαραίτητο στο να ξαναβρούμε τη Ευρώπη και την Ελλάδα".

Μετά την πλατεία Αυδή η υπουργός βρέθηκε στο Ωδείο Αθηνών, εξίσου συμβολικής σημασίας, όπου κεντρικό ρόλο ανάμεσα στις εγκαταστάσεις, τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τις περφόρμανς που φιλοξενούνται στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους κατέχει η ιδέα του Γιάννη Χρήστου για το "continoom".

"Βρισκόμαστε στον χώρο που φιλοξένησε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και τον έχει διαποτίσει η προσωπικότητα και το έργο του Γιάννη Χρήστου, του σπουδαίου συνθέτη με το πρωτοποριακό πνεύμα που επηρέασε δημιουργούς σε όλο τον κόσμο" τόνισε η Λ. Κονιόρδου, την οποία ξενάγησε στοn χώρο η Candice Hopkins σύμβουλος Επιμέλειας της Documenta 14.

 

Δείτε όλα τα σχόλια