Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.6°C22.4°C
4 BF 41%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.0°C19.3°C
3 BF 57%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
17 °C
16.5°C18.0°C
5 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.1°C
6 BF 59%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.7°C20.9°C
4 BF 35%
Χριστόφορος Κατσαδιώτης: / Χριστόφορος Κατσαδιώτης: Η χαρακτική αποτυπώνει μια κοπιώδη ατμόσφαιρα με έναν μαγικό τρόπο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Χριστόφορος Κατσαδιώτης: / Χριστόφορος Κατσαδιώτης: Η χαρακτική αποτυπώνει μια κοπιώδη ατμόσφαιρα με έναν μαγικό τρόπο

Μετά τις δύο τελευταίες εκθέσεις του στο Παρίσι , «Η εκδίκηση της Κοκκινοσκουφίτσας» στην Γκαλερί του Μουσείου Brut Art, Halle Saint Pierre, και το «Ρομαντικό Δείπνο» στην Γκαλερί De L΄Αngle, ο εικαστικός Χριστόφορος Κατσαδιώτης καταθέτει τα "Ποιητικά Περιστατικά" του στην γκαλερί Ζουμπουλάκη (πλατεία Κολωνακίου 20), με τα οποία επαναστοχάζεται πάνω σε σχέσεις και συμπεριφορές και παράλληλα καταθέτει την προσωπική του οπτική για τον κόσμο γύρω του.

Με απαλά χρώματα και διάφανες υφές χάραξης συνθέτει τον καμβά στον οποίο κατασταλάζουν τα "Ποιητικά Περιστατικά" του, και καταφεύγοντας στην απαιτητική τέχνη της χαρακτικής, τις παραδοσιακές τεχνικές της αλλά και σε δημιουργικές διαδικασίες δικής του εμπνεύσεως, δημιουργεί έργα ιδιαίτερης αισθητικής, με σαφή υπονοούμενα για μια κρυμμένη γλυκόπικρη αλήθεια που κρύβεται ανάμεσά τους. "Η χαρακτική τολμάει και αποτυπώνει μια κοπιώδη ατμόσφαιρα με έναν μαγικό τρόπο" λέει ο ίδιος την ώρα που τα έργα του αφήνουν τη φαντασία να "παίξει" με καλά κρυμμένες πτυχές του εαυτού και τη διάθεση του δημιουργού να πειραματιστεί με την τέχνη του και να μοιραστεί τη γοητεία της με τους θεατές της.

Συνέντευξη στην Πόλυ Κρημνιώτη

* Γιατί χρησιμοποιείτε το τίτλο «Ποιητικά Περιστατικά";

Μόνο όταν κάποιος επισκεφτεί την έκθεση μπορεί να καταλάβει το γιατί, βλέποντας τα έργα και διαβάζοντας τους τίτλους. Μερικοί από αυτούς είναι: «Απροσδιόριστη λανθάνουσα ανησυχία», «Διανυκτερεύουσες σκέψεις», «Διαπραγμάτευση αγγέλων και διαβόλων», «Όλα στο τέλος θα πάνε καλά», «Στον κήπο με τα χάρτινα λουλούδια», «Στιγμή έμπνευσης», «Ο άπιστος εραστής σε δείπνο». Επίσης περιέχει και ένα πολιτικό σχόλιο με έργα όπως το «Je suis Αρνί» και το «Place de la Republique». «Ποιητικά περιστατικά» λοιπόν, γιατί είναι συναισθήματα που έχουν πάρει μορφή. Νοητικές διεργασίες, που αφήνουν υπόνοιες.

* Τι σας ενέπνευσε να δουλέψετε πάνω σε αυτό το θέμα;

Μάλλον ο χαρακτήρας μου. Δεν εργάζομαι πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα, απλώς βρήκα τρόπο να βγάλω κάτι από μέσα μου. Στη συνέχεια έρχονται οι τίτλοι. Η διεργασία κρατάει χρόνια και ξεκίνησε από τότε που με θυμάμαι. Πλέον όμως είμαι ξεκάθαρος και δεν φοβάμαι τι θα βγάλω από το προσωπικό πηγάδι, βρήκα τρόπο να είμαι ο εαυτός μου. Διαδικασίες που, εκτός των χρονοβόρων τεχνικών της χαρακτικής, έχουν βγει μέσα από ψυχαναλυτικά φίλτρα και αφήνοντας τη φαντασία να αγγίξει θέματα που άλλους τους τρομάζουν ή τους είναι απεχθή. Δύσκολα θέματα των σκοτεινών πτυχών μας, που όλοι μας έχουμε, αλλά σε κάποιους είναι τόσο θαμμένα, που δεν υπάρχει περίπτωση να ανέλθουν στην επιφάνεια. Είναι θέμα «βαρύτητας» και πώς θα μπορέσεις στη συνέχεια, αυτήν τη «βαρύτητα» να την απαλύνεις ή να τη διαχειριστείς, για να μην σε πνίξει τελικά. Να είσαι εσύ ο καθοδηγητής των αισθήσεων σου. Όσο γίνεται τουλάχιστον.

* Χρησιμοποιείτε την τεχνική της οξυγραφίας, μπορείτε να μας εξηγήσετε τι ακριβώς είναι;

Η οξυγραφία είναι η γραφή με οξέα, επάνω στη μεταλλική μίτρα. Με διάφορες τεχνικές, δημιουργώ μια ποικιλία από ποιότητες υφών αλλά και τόνων, με σκοπό να δημιουργήσω τις φόρμες και τις μορφές που θέλω. Πειραματίζομαι με χρώματα και μελανώνω τη μίτρα. Στη συνέχεια τυπώνω κάποια αντίτυπα. Και μετά έρχεται η γέννηση μέσα από την καταστροφή... Τεμαχίζω τα αντίτυπα και τα ανασυνθέτω σε μια νέα αφήγηση της εικόνας. Ένα νέο παζλ δημιουργείται, βρίσκοντας πού ακριβώς θα μπει το κάθε κομμάτι και συντίθεται η νέα αφήγηση της ιστορίας της εικόνας. Και τα κομμάτια τα ράβω, κάθε κομματάκι με το αντίστοιχο χρώμα κλωστής, ώστε να μην είναι ορατό. Δεν χρησιμοποιώ κόλλες. Αυτό ξεκίνησε προσπαθώντας να βρω μια λύση για το πώς τα χαρτιά που έχουν το ίδιο πάχος στη χαρακτική χρησιμοποιούμε ειδικά χαρτιά τα οποία είναι ιδιαίτερης αντοχής είναι δυνατόν να «κολλήσουν» μόνιμα και να μη «σπάσει» η κόλλα με το πέρασμα του χρόνου. Πάντως δεν το ’χω ξαναδεί κάπου. Αν υπήρχε από πριν, τότε θα προσπαθούσα να βρω και πάλι μια δική μου λύση. Η χαρακτική είναι προσωπική υπόθεση!

* Πόσος χρόνος απαιτείται για να γίνει μια οξυγραφία;

Αρκεί να σας πω, πως αυτές οι τεχνικές είναι ιδιαίτερα χρονοβόρες, θέλει πολλές εργατοώρες... αλλά είναι και ανθυγιεινές. Είσαι συνεχώς περιτριγυρισμένος από οξέα, διάφορα είδη βερνικιών, νέφτι και μελάνια.

* Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τη χαρακτική;

Οι ζωγραφικές ποιότητες που μπορεί να σου δώσει και η αλχημιστική γνώση που χρειάζεται. Η χαρακτική έχει απέραντες δυνατότητες τις οποίες σπάνια βλέπουμε να εκτίθενται, αλλά είμαστε και πολλοί λίγοι όσοι ασχολούμαστε εντατικά και θέλουμε να πειραματιζόμαστε διαρκώς πάνω σε αυτό. Ο κόσμος πιστεύει πως η χαρακτική είναι κάτι μονόχνοτο, ξεπερασμένο με ασπρόμαυρα αντίτυπα. Έχω να πω πως η χαρακτική είναι ιδιαίτερα σύγχρονη, μπορεί να συνδυάσει τεχνικές και να εντυπωσιάσει τον θεατή με το απρόσμενο πολύχρωμο αέρινο αποτέλεσμα. Η χαρακτική τολμάει και αποτυπώνει μια κοπιώδη ατμόσφαιρα με έναν μαγικό τρόπο. Φανερώνοντας πως ο καλλιτέχνης έχει ταλαιπωρηθεί ψυχή τε και σώματι για να φέρει το έργο εις πέρας.

* Στην έκθεσή σας βλέπουμε και ένα έργο animation, το "Carousel". Πώς συνδυάζεται η χαρακτική με την κίνηση;

Ήρθε η ώρα, τα χαρακτικά μου να κινηθούν, δεν είναι πλέον στατικά. Πήραν ζωή! Κομματάκια από χαρακτικά χρόνων συνθέτουν ένα φανταστικό - πραγματικό Carousel. Άκουσα τις καλύτερες κριτικές και πραγματικά χάρηκα. Επίσης άκουσα πως ανήκει στην κατηγορία των "ελαφρών ναρκωτικών" ή ότι είναι το Carousel του τρόμου! Είναι σημαντικό να πούμε πως η εικόνα διαρκεί 2 λεπτά και 15 δευτερόλεπτα και βασίζεται σε μια ηχητική μείξη από διάφορους «απόκοσμους» ήχους όπως για παράδειγμα: από ηλεκτρικές συσκευές, ηχητικά παράσιτα, ήχους από φάλαινες και παγόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL