Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η "κρίσιμη" τέχνη τεσσάρων εικαστικών

Τέσσερις σημαντικοί Έλληνες εικαστικοί, που αντιπροσωπεύουν τέσσερις διαφορετικές γενιές καλλιτεχνών, συναντούνται μέσα από το έργο τους στην ομαδική έκθεση με τίτλο Κρίσιμη Τέχνη - Τέχνη στην Κρίση, που εγκαινιάζεται σήμερα στις 7.30 μ.μ. στη Δημοτική Πινακοθήκη της Αθήνας, στο Μεταξουργείο.

Τέσσερις σημαντικοί Έλληνες εικαστικοί, που αντιπροσωπεύουν τέσσερις διαφορετικές γενιές καλλιτεχνών, συναντούνται μέσα από το έργο τους στην ομαδική έκθεση με τίτλο Κρίσιμη Τέχνη - Τέχνη στην Κρίση, που εγκαινιάζεται σήμερα στις 7.30 μ.μ. στη Δημοτική Πινακοθήκη της Αθήνας, στο Μεταξουργείο.

Αυτό που ενώνει καλλιτέχνες με τόσο διαφορετικές ιστορικές εμπειρίες, όπως είναι η Άννα Κινδύνη (1914-2003) και ο Βλάσσης Κανιάρης (1928-2011), ο Γιάννης Ψυχοπαίδης (γεν. 1945) και ο Δημήτρης Κατσούδας (γεν.1970), είναι η άμεση, κατά μέτωπο απεικόνιση της σχέσης τέχνης και κοινωνίας, ιδεολογίας, πολιτικής και ιστορίας, μέσα από τη διαφορετική εικαστική ματιά τους.

Κατοχή, εμφύλιος, μετανάστευση, δικτατορία, μεταπολίτευση αλλά και η σημερινή κοινωνική και πολιτική πραγματικότητα, όπως αποτυπώνεται δραματικά στην κρίση, στη νέα μετανάστευση, στην ανεργία και τους αστέγους, αποτελούν τον ιστορικό ορίζοντα τον οποίο η σύγχρονη τέχνη καταγράφει με ριζοσπαστικές φόρμες, ενώ ταυτόχρονα αναστοχάζεται πάνω στην κρισιμότητα και χρησιμότητα της έκφρασής της.

Αυτόν τον «κρίσιμο» ρόλο του δημιουργού, στη χάραξη νέων τρόπων επικοινωνίας με τον ενεργό θεατή, αλλά και τον αυτοπροσδιορισμό του καλλιτέχνη ως ενεργού πολίτη, ιδιαίτερα στις σημερινές κοινωνικές συνθήκες, επιχειρεί να αποτυπώσει η έκθεση, η οποία διοργανώνεται από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου, σε συνεργασία με την Πρωτοβουλία για την Υπεράσπιση της Κοινωνίας και της Δημοκρατίας και θα διαρκέσει έως τις 7 Μαρτίου.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Επιτελικό ξέπλυμα

Όσο θορυβώδης είναι η κυβέρνηση στην «πάταξη της ανομίας» και την κλιμακούμενη αποχαλίνωση της αστυνομικής αυθαιρεσίας, άλλο τόσο διακριτική είναι όταν τακτοποιεί τις δουλίτσες της και όταν εξυπηρετεί τους κολλητούς της. Και πάντα έχει και μια ηθική δικαιολογία να επικαλεστεί.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο