Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η ουσία του ελάχιστου

Οπτικές

 

Της Λήδας Καζαντζάκη

 

Η ουσία βρίσκεται στο ελάχιστο. Του λόγου που δεν αναλώνεται όπως στις μέρες μας σε αναθεωρητικές, κενές περιεχομένου, κραυγαλέες πομφόλυγες, απαξιωτικές για τους θεωρούμενους από την υπουργό Παιδείας «εθελοντές» της αντίστασης της ΕΠΟΝ και του ΕΑΜ εναντίον των ναζί κατακτητών, τους σωρηδόν αποκαλούμενους από την παρούσα κυβέρνηση «λαθρομετανάστες» ή τους «μπάχαλους» σπουδαστές των δημοσίων πανεπιστημίων που υπερασπίζονται το κατακτημένο από τους ελεύθερους αγωνιζόμενους φοιτητές του 1973 άσυλο της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και των οραμάτων. Και της εικόνας που δεν συρρικνώνεται στα αλεσμένα στον μύλο της εννοιολογικής τέχνης, απισχνασμένα πλέον -μέσα στη θεωρία- προϊόντα της.

Ο Απόστολος Πλαχούρης παρουσιάζει, στην τελευταία του ατομική έκθεση, στην γκαλερί "Χρυσόθεμις" στο Χαλάνδρι, με μια συνέπεια που διέπει και τις προηγούμενες, την άποψή του για τον κόσμο και την τέχνη και την ταυτόχρονη κατανόησή τους. Δείχνει μικρών διαστάσεων έργα, πλασμένα πάνω σε κομμάτια παπύρου ή κερωμένου χαρτιού με λεπτομερή περιγράμματα και χαρακτηριστικά. Οδηγεί τον θεατή του τόσο με τα διαφορετικά υλικά, ακρυλικά, σμάλτο ή σινική μελάνη, που χρησιμοποιεί, όσο και με τις φιγούρες που γράφει με περισσή επιμέλεια, στις διαφορετικές περιόδους της ιστορίας της τέχνης που τον ενέπνευσαν, από τις βραχογραφίες, τις αιγυπτιακές σχηματοποιημένες απεικονίσεις των νεκρών και τα αρχαϊκά κτερίσματα μέχρι τις σημερινές γελοιογραφίες και τα γκράφιτι.

Αποτυπώνει γραμμικά κοστουμαρισμένες μορφές, καλυμμένες με πτηνόμορφες μάσκες που κάθονται στο ίδιο τραπέζι χωρίς να επικοινωνούν, έτοιμες να σπαράξουν η μία την άλλη, νέες χαριτωμένες γοργόνες που επιχειρούν την τραγική αυτοπροβολή τους όπως στα ριάλιτι σόου, γυμνές μορφές που παλεύουν όρθιες πάνω σε μια σχεδία ή κυρτωμένες πάνω από ένα μουσικό όργανο για την επιβίωσή τους. Βαδίζει πάνω στα αχνάρια του Ανατολικογερμανού νεοπριμιτιβιστή ζωγράφου, χαράκτη, γλύπτη Α.Ρ. Πενκ.

Μιλά με παρρησία και με ένα αναγνωρίσιμο στο έργο του ειρωνικό ή θλιμμένο υπομειδίαμα και με τα αέναα και αρχέγονα σύμβολα επικοινωνίας για την υποκρισία, την αγριότητα αλλά και τη μοναχικότητα της σύγχρονης ανθρώπινης συνθήκης αλλά και για μια νέα συνθετική των λαών κοινωνία με βάση την κοινή μας καταγωγή.

 

Info

Απόστολος Πλαχούρης, γκαλερί "Χρυσόθεμις", Καλογρέζης 14, Χαλάνδρι. Διάρκεια έκθεσης: 8 Νοεμβρίου - 30 Νοεμβρίου 2019. Ώρες λειτουργίας: Τρ./Πεμ./Παρ. 11.00-14.00 & 18.30-21.00, Σαβ. 11.00-14.30.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Λεηλατούν τους αδύναμους για να στηρίξουν τους πλούσιους

Η Νέα Δημοκρατία ήρθε στην κυβέρνηση υποσχόμενη να μας απαλλάξει από τον νόμο Κατρούγκαλου και να φτιάξει ένα ασφαλιστικό σύστημα που θα έχει χαμηλότερες εισφορές και υψηλότερες συντάξεις. Τα ΜΜΕ που την υποστηρίζουν, μάλιστα, επιμένουν ακόμα και σήμερα.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις