Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.1°C20.7°C
2 BF 52%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
18 °C
16.5°C18.5°C
2 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.8°C16.6°C
3 BF 70%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
15.4°C18.0°C
4 BF 52%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.9°C19.9°C
3 BF 40%
Ο αρχιτέκτονας Β. Κονιόρδος για τα αρχαία στη Βενιζέλου: / Σταμάτησαν τα έργα όταν όλα τα ερωτήματα είχαν απαντηθεί
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ο αρχιτέκτονας Β. Κονιόρδος για τα αρχαία στη Βενιζέλου: / Σταμάτησαν τα έργα όταν όλα τα ερωτήματα είχαν απαντηθεί

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Μαρούλα Πλήκα

Θεσσαλονίκη. «Το έργο της κατασκευής του μετρό στον σταθμό Βενιζέλου σταμάτησε όταν όλα τα ερωτήματα είχαν απαντηθεί» τόνισε χθες, μιλώντας στον ραδιοσταθμό Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης, ο αρχιτέκτονας και μέλος της Κίνησης για τη Διάσωση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς Βασίλης Κονιόρδος. Κι αυτό ακριβώς αποδεικνύεται και από τη μελέτη που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που έγινε στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ για την υπόθεση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΤΜ ΑΤΕ Παναγιώτη Βέττα.

Σύμφωνα με αυτή τη μελέτη, όταν η σημερινή διοίκηση της Αττικό Μετρό ζήτησε να μην ολοκληρωθεί η οριστική μελέτη για τη δημιουργία του σταθμού του μετρό με την επιτόπου παραμονή των αρχαιοτήτων, ήδη είχαν απαντηθεί όλα τα ερωτήματα για το πώς μπορεί να κατασκευαστεί ο σταθμός χωρίς να απομακρυνθεί και άρα να καταστραφεί η βυζαντινή Μέση Οδός. Ο Β. Κονιόρδος διευκρίνισε ακόμη ότι η παρουσίαση της μελέτης έγινε μετά από πρόσκληση του καθ’ ύλην αρμόδιου επιστημονικού φορέα, του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Θεσσαλονίκης. «Το συγκεκριμένο τμήμα με τη συγκεκριμένη ειδικότητα έχει αρμοδιότητα επίλυσης του ζητήματος του σταθμού της Βενιζέλου. Ο φορέας αυτός προσκάλεσε τον μελετητή που έχει πολύ μεγάλη γνώση στο αντικείμενο» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «πρόκειται για πολυσύνθετη μελέτη, η οποία δεν άφησε τίποτα απέξω, με μία επιστημονική προσέγγιση και όχι τελείως επιφανειακή όπως αυτή που ακούσαμε στο ΚΑΣ». «Η μελέτη έδινε στον φορέα τη δυνατότητα να επιλέξει τη λύση του κάθε προβλήματος» τόνισε και εξήγησε ότι σε κάθε μελέτη πάντοτε γίνονται κάποιες μικροπαρατηρήσεις και σε κάθε φάση δίνονται διευκρινίσεις σε όποια ερωτήματα έχει ο φορέας υλοποίησης ενός έργου, ενώ αν υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις γίνονται οι διάφορες αλλαγές και η μελέτη προχωράει.

Τεκμηριωμένη απάντηση

«Αφού έγινε η ΟΜ1 πληρώθηκε ο μελετητής και ο εργολάβος, συντάχθηκε η ΟΜ2 και παραδόθηκε στον εργολάβο του έργου, η Αττικό Μετρό έκανε κάποια σχόλια και ο μελετητής σε ελάχιστο χρονικό διάστημα τα κατέθεσε στον εργολάβο του έργου που τελικά ειδοποιήθηκε για την απόφαση της Αττικό Μετρό ότι σταματάει το έργο. Το έργο σταμάτησε, ενώ τα ερωτήματα είχαν ήδη απαντηθεί» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο Β. Κονιόρδος. «Η άρτια επιστημονικά και τεχνικά και λεπτομερής παρουσίαση της τεχνικής λύσης που είχε εγκριθεί από το ΚΑΣ το 2017 είχε μελετηθεί σε βάθος από το γραφείο Βέττα και εφαρμόζονταν στον σταθμό Βενιζέλου μέχρι να ζητηθεί από την Αττικό Μετρό Α.Ε. η διακοπή της, το καλοκαίρι του 2019, και η οποία επέτρεπε την κατασκευή του υπόγειου σταθμού με παραμονή των αρχαίων στη θέση τους, είναι η τεκμηριωμένη επιστημονική απάντηση στην ανεύθυνη και με πολιτική ιδιοτέλεια κυβερνητική προπαγάνδα που, προσπαθώντας να την εξαφανίσει, την αμφισβητεί και την απαξιώνει» σχολίασε ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος. Να σημειωθεί, τέλος, ότι η Κίνηση Πολιτών για τη Διάσωση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς πρόκειται να απευθυνθεί και στην UNESCO, που έχει ήδη ενσκύψει στο συγκεκριμένο θέμα και ζήτησε επιμέρους μελέτες και προτάσεις.

Γεμάτο το μεγάλο αμφιθέατρο

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλο αμφιθέατρο της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ γέμισε από πολίτες, φοιτητές και διδάσκοντες, ενώ τη λύση της in situ παραμονής των αρχαιοτήτων υποστήριξαν οι καθηγητές Μάκης Στυλιανίδης, Χρήστος Αναγνωστόπουλος και Γιάννης Μυλόπουλος, ενώ το «παρών» έδωσαν ο κοσμήτορας της σχολής, καθηγητής Κώστας Κατσιφαράκης, ο πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών, καθηγητής Παναγιώτης Πρίνου, η δημοτική σύμβουλος της παράταξης «Θεσσαλονίκης Μαζί» Ρία Καλφακάκου και ο πρώην δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Ο τελευταίος στην παρέμβασή του δήλωσε δικαιωμένος από την επιστημονική τεκμηρίωση και την αποδοχή από τους επιστήμονες του ΑΠΘ της τεχνικής λύσης που επιτρέπει στα αρχαία να παραμείνουν στη θέση τους, ενώ αναφέρθηκε και στους αγώνες που έδωσε από τη θέση του δημάρχου προκειμένου να μην αποσπαστούν οι αρχαιότητες, αλλά, αντίθετα, να αποτελέσουν ένα σημαντικό μνημείο και ένα νέο τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL