Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Επιστήμονες αποκωδικοποίησαν το DNA του τριαντάφυλλου

Eurokinissi

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η ανάγνωση του DNA του εν λόγω φυτού έδειξε ότι είναι πιο συγγενικό με της φράουλας από ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι επιστήμονες

Το πλήρες γονιδίωμα του τριαντάφυλλου αποκωδικοποίησε διεθνής επιστημονική ομάδα για πρώτη φορά.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η ανάγνωση του DNA του εν λόγω φυτού μπορεί να οδηγήσει -με τις κατάλληλες γενετικές τροποποιήσεις- στο να έχει ακόμη πιο όμορφο άρωμα στο μέλλον, αλλά και μεγαλύτερη ποικιλία χρωμάτων.

Επίσης μπορεί οι καλλιεργητές να επιταχύνουν διαδικασίες που έως τώρα χρειάζονταν αιώνες στη φύση, και έτσι να αναπτύξουν ποικιλίες οι οποίες θα διαρκούν περισσότερο στο βάζο, καθώς επίσης στις ασθένειες και στις αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Οι ερευνητές «διάβασαν» το γονιδίωμα του κινεζικού είδους τριαντάφυλλου (Rosa chinensis). Ένα από τα γενετικά μυστικά του φυτού που ήλθαν στο φως, είναι ότι το DNA του είναι πιο συγγενικό με της φράουλας από ό,τι νόμιζαν έως τώρα οι επιστήμονες.

Ο γενετικός «χάρτης» χρειάσθηκε οκτώ χρόνια για να συμπληρωθεί και αποκάλυψε ότι το ρόδο διαθέτει 36.377 γονίδια, σχεδόν τα διπλάσια από τον άνθρωπο. Ανάμεσα στα γονίδια που εντοπίσθηκαν, είναι αυτά που ρυθμίζουν το άρωμα, το χρώμα και τη διάρκεια ζωής του.

Οι 46 ερευνητές από τη Γαλλία, Γερμανία, Βρετανία και Κίνα, με επικεφαλής τον βιολόγο Μοχαμάντ Μπενταμάν της Ecole Normale Superieure της Λιόν, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γενετικής "Nature Genetics".

Πηγή: ΑΜΠΕ