Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
19.7°C23.0°C
2 BF 66%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.6°C17.8°C
3 BF 84%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
20 °C
18.8°C21.5°C
5 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
25.5°C28.8°C
4 BF 30%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
15.9°C19.1°C
5 BF 88%
«Επιχείρηση» White Nights: Αναζητώντας εκδότη
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

«Επιχείρηση» White Nights: Αναζητώντας εκδότη

Επτά ελληνικές ομάδες game developers συμμετείχαν στο επιχειρηματικό συνέδριο White Nights στην Πράγα. Στόχος τους να έρθουν σ’ επαφή με εκδότες αφού είναι εκείνοι που θα επενδύσουν για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, θα αναλάβουν το ρίσκο διάθεσης ενός προϊόντος, θα ασχοληθούν με το μάρκετινγκ και την επικοινωνιακή του ταυτότητα και θα αναλάβουν την υλικοτεχνική υποστήριξη, όπου και όταν αυτό χρειαστεί.

Η Ελλάδα διαθέτει έναν περιορισμένο πυρήνα από game development studios, δηλαδή εταιρείες οι οποίες φτιάχνουν δικά τους video games και συνήθως αναλαμβάνουν την ανάπτυξη παιχνιδιών προς όφελος άλλων εταιρειών. Διαθέτει επίσης έναν αρκετά εκτεταμένο πυρήνα από μικρότερες ομάδες οι οποίες προσπαθούν, με τα όποια μέσα διαθέτουν, να βγάλουν στην αγορά τα παιχνίδια τους, να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού και των εκδοτών.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας του video game στην Ελλάδα είναι πολλά, τα περισσότερα από τα οποία είναι γνωστά σε όσους προσπαθούν να αναπτυχθούν επιχειρηματικά τα τελευταία δέκα χρόνια. Παράλληλα όμως, όπως συμβαίνει στον ευρύτερο κλάδο των οπτικοακουστικών προϊόντων, σημαντική παράμετρος στην επιτυχία ενός προϊόντος είναι το μάρκετινγκ ή, με άλλα λόγια, ο εκδότης.

Όταν για παράδειγμα στο Google Play Store, την ψηφιακή πλατφόρμα διανομής και διάθεσης application και παιχνιδιών που λειτουργούν με το σύστημα Android, μπορεί κανείς να βρει 2.600.000 εφαρμογές (στοιχεία: Δεκέμβριος 2016), ενώ υπολογίζεται ότι κάθε μέρα «ανεβαίνουν» περίπου 1.000 με 2.000 εφαρμογές, μπορεί και να καταλάβει πόσο δύσκολο είναι να ξεχωρίσει ένα παιχνίδι.

Οι εκδότες, λοιπόν, όπως συμβαίνει και στην αγορά του βιβλίου, είναι εκείνοι οι οποίοι θα επενδύσουν για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, θα υπολογίσουν και εν τέλει θα αναλάβουν το ρίσκο διάθεσης ενός προϊόντος, θα ασχοληθούν με το μάρκετινγκ και την επικοινωνιακή του ταυτότητα στοχεύοντας στη ανάδειξη του προϊόντος μέσα από ακριβές παραγωγές και προωθητικά υλικά και θα αναλάβουν την υλικοτεχνική υποστήριξη, όπου και όταν αυτό χρειαστεί.

Και πώς βρίσκει κάποιος έναν εκδότη;

Η διαδικασία είναι γνωστή. Ετοιμάζεις την παρουσίαση του προϊόντος σου και ένα επιχειρηματικό σχέδιο και προσεγγίζεις έναν εκδότη. Η προώθηση του παιχνιδιού μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κριτικές από έγκριτους δημοσιογράφους σε περιοδικά και μέσα ειδικού ενδιαφέροντος, αποτελούν μερικές από τις ενδεδειγμένες κινήσεις που όλοι οι game developers θα κάνουν στην προσπάθειά τους να προωθήσουν το προϊόν τους.

Η δεύτερη περίπτωση είναι η συμμετοχή σε επιχειρηματικά συνέδρια με σκοπό την προβολή του παιχνιδιού και την περαιτέρω δικτύωση του δημιουργού. Πρόκειται φυσικά για μια επιλογή η οποία είναι αρκετά δαπανηρή καθότι το κόστος συμμετοχής σε ένα τέτοιο συνέδριο -χωρίς να συνυπολογίζουμε τα έξοδα ταξιδιού- μπορεί να ξεπεράσει έναν ελληνικό μηνιαίο μισθό. Για του λόγου το ασφαλές, για να συμμετάσχει κανείς στο Game Developers Conference (GDC) στην Καλιφόρνια, ίσως το μεγαλύτερο και σημαντικότερο συνέδριο στον χώρο του game industry, το κόστος ενός ατομικού εισιτηρίου με πρόσβαση σε όλους τους χώρους και τα events του συνεδρίου κυμαίνεται από τα 1.899 δολάρια έως τα 2.399 δολάρια. Φυσικά σε άλλα συνέδρια το κόστος είναι χαμηλότερο, σε καμιά όμως περίπτωση αμελητέο.

White Nights: Η πρώτη ελληνική αποστολή στην Πράγα

Στο πλαίσιο ενίσχυσης του ελληνικού video game η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και το Γραφείο Τύπου Εξωτερικού της Μόσχας ήρθαν σε επαφή με το γνωστό επιχειρηματικό συνέδριο White Nights, που πρώτη φορά έλαβε χώρα φέτος στην Πράγα στις 13-14 Φεβρουαρίου 2017 και εξασφάλισε τη συμμετοχή επτά ελληνικών ομάδων.

Οι ελληνικές ομάδες είχαν την ευκαιρία να εκθέσουν τα παιχνίδια τους μαζί με εταιρείες game development από διάφορες χώρες όπως τη Ρωσία, την Τσεχία, τη Γερμανία, το Ισραήλ, την Κύπρο, σε έναν χώρο άψογα διαμορφωμένο για κατ’ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ δημιουργών περιεχομένου, εκδοτών, διαφημιστών και φορέων που δραστηριοποιούνται στον χώρο του gaming.

Άνθρωποι του χώρου παρέδιναν μισάωρα μαθήματα επαγγελματισμού σε τεχνικά ζητήματα που αφορούσαν τον σχεδιασμό και προγραμματισμό παιχνιδιών, παρουσίαζαν τα project τους και έδιναν συμβουλές για την παγκόσμια αγορά video games. Εκπρόσωποι γνωστών εταιρειών όπως η Valve (που έχει βγάλει παιχνίδια όπως το Dota και το Counter Strike), η Rovio (με τα Angry Birds), η King (με το Candy Crash), η Google, η Microsoft αλλά και εκπρόσωποι επενδυτικών εταιρειών και εταιρειών που ασχολούνται με το digital management, μίλησαν με τους developers, έπαιξαν τα παιχνίδια τους, τους έδωσαν συμβουλές για το πώς να κάνουν πιο ανταγωνιστικό το προϊόν τους και σε κάποιες περιπτώσεις έκλεισαν συμφωνίες οι οποίες ενδεχομένως να αλλάξουν και τη μετέπειτα πορεία των ομάδων αυτών.

Σύμφωνα μάλιστα με ειδησεογραφικές ιστοσελίδες που βρέθηκαν στο White Nights, εκδότες που ασχολούνται με mobile games (παιχνίδια στα κινητά τηλέφωνα) αναζητούσαν νέα ευρωπαϊκά ταλέντα -γιατί λοιπόν όχι ελληνικά;

Η ελληνική αποστολή

Η ελληνική αποστολή μετέδωσε την αισιοδοξία και τον ενθουσιασμό της σε μια διοργάνωση όπου δέσποζε η κουλτούρα της ανατολικής Ευρώπης. Κάποιες από αυτές τις ομάδες είχαν ξαναβρεθεί σε παρόμοιες εκδηλώσεις, για κάποιους όμως ήταν ακόμα και η πρώτη φορά που ταξίδευαν στο εξωτερικό. Όλοι όμως δήλωσαν ευχαριστημένοι τόσο για τη διοργάνωση όσο και για την εμπειρία που αποκόμισαν.

Στο πλευρό των ομάδων βρέθηκε εξ αρχής ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και γενικός γραμματέας του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος ήρθε σε επαφή με τους διοργανωτές του συνεδρίου και λοιπές ομάδες ενδιαφερομένων με στόχο τη περαιτέρω διασύνδεση της ελληνικής αγοράς βιντεοπαιχνιδιών με την παγκόσμια.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε στο σημείο αυτό τη δέσμευση του κ. Κρέτσου για αναπτυξιακή ώθηση του ελληνικού video game, εν όψει μάλιστα του επικείμενου φεστιβάλ παιχνιδιών που πρόκειται να λάβει χώρα τον Σεπτέμβριο στην Αθήνα. Παράλληλα η Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας εξασφάλισε την παρουσία της ελληνικής συμμετοχής στο White Nights που θα γίνει στην Αγία Πετρούπολη τον Ιούνιο του 2017 αλλά και προχώρησε στην υλοποίηση ενός πιστοποιημένου εξειδικευμένου προγράμματος επιμόρφωσης που θα αφορά τα βιντεοπαιχνίδια. Αλλά για όλα αυτά θα έχουμε περισσότερα σε επόμενο τεύχος.

Ελίνα Ροϊνιώτη, κοινωνιολόγος, Ερευνήτρια στον χώρο του ψηφιακού παιχνιδιού

Οι ομάδες της ελληνικής αποστολής

Η HappyLand Ent. είναι μια νεοσύστατη ομάδα ανάπτυξης παιχνιδιών, που ιδρύθηκε από τον Μαρίνο Μ. Πεχλιβάνωβ και τη Βασιλική Τσιφτσιάν. Το παιχνίδι που παρουσίασαν στο White Nights είναι ένα action arcade game με τίτλο Γιοι του Ίκαρου (Sons Of Icarus).

Η ομάδα Lucid Ferret περιλαμβάνει τρία άτομα γεμάτα όρεξη να κυνηγήσουν τα όνειρα τους, τον Παύλο, τον Δημήτρη και τον Άλεξ. Το παιχνίδι που παρουσίασαν στο White Nights είναι το Rum Ram.

Η ViRA (Virtual Reality Applications) εστιάζει στην εικονική πραγματικότητα και τις διαδραστικές εγκαταστάσεις. Στο White Nights παρουσίασαν το παιχνίδι τους EasyCheesy, ένα VR multiplayer game.

Η Beyondthosehills είναι στούντιο ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών και interactive storytelling projects. Ιδρύθηκε από τον Ανδρέα Δικτυόπουλο, storyteller, developer και cg generalist, και τη Μαρία Αλούπη, business developement και μουσικό. Πρώτοι τίτλοι in-house παιχνιδιών: The Minims, Reky.

Το όνομα Tall Guy Productions ξεκίνησε σαν προσωπικό ψευδώνυμο, κατέληξε τελικά στο brand της ομάδας. Στα White Nights παρουσίασαν το Lil' Arena, μια διαδικτιακή PvP battle arena.

To Sick Rabbit Studios είναι μια ομάδα που αποτελείται από τρία άτομα από διάφορα μέρη της Ευρώπης. Ο Αντρέας Παπουτσάς είναι ο artist, composer και coordinator του group. Στο White Nights παρουσίασαν το Press 2 Play, ένα local multiplayer party game.

Η Tamasenco ιδρύθηκε το 2012 με στόχο τη δημιουργία καινοτόμων εμπειριών στον χώρο του online gaming. Σήμερα η εταιρεία έχει δημοσιεύσει στην αγορά δύο προϊόντα και συνεχίζει τις δραστηριότητές της με τη δημιουργία ενός νέου match3 - puzzle game, το οποίο παρουσίασε στο White Nights.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL