Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Artdaily

Μια εφημερίδα τεχνών είναι ο παράδεισος των απανταχού πολιτιστικών συντακτών. Ιδιαίτερα όταν είναι καθημερινής βάσης και επιπλέον διαθέτει πολιτικό στίγμα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι...

Μια εφημερίδα τεχνών είναι ο παράδεισος των απανταχού πολιτιστικών συντακτών. Ιδιαίτερα όταν είναι καθημερινής βάσης και επιπλέον διαθέτει πολιτικό στίγμα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το ιδεατό. Επειδή όμως δεν είμαστε σε εποχή εξιδανίκευσης η «artdaily.org» με βάση το Σαν Σεμπαστιάν στη χώρα των Βάσκων προσπαθεί με σεμνότητα, δίχως στρογγυλέματα, να διασώσει τη μνήμη εμβληματικών μορφών της σύγχρονης εικαστικής τέχνης και παράλληλα να παρέμβει στα διεθνή πολιτιστικά δρώμενα.

Με μεγάλα ανοίγματα στη πρώτη σελίδα σταθερής βάσης, χωρίς δηλαδή κυλιόμενο φωτοκολλάζ, η «Αrtdaily» ξεκαθαρίζει αμέσως τις θέσεις της. Περιδιαβαίνοντας τις χορταστικές σελίδες της, διαβάζουμε καταρχήν για την προκολομβιανή τεχνοτροπία στη γλυπτική. Εν συνεχεία η εφημερίδα πηγαίνει στη Φρανκφούρτη, όπου στον εκθεσιακό χώρο «Σκιρν» εκτίθενται οι τελευταίοι καμβάδες πριν από τον θάνατο τους, των: Ανρί Ματίς, Βίλεμ Ντε Κούνινγκ, Τζόρτζια Ο'Κιφ, Φράνσις Πικάμπια, Κλοντ Μονέ, Αλεξέι φον Τζολένσκι και πολλών άλλων καινοτόμων. Το επόμενο θέμα έρχεται από το Λούβρο, όχι όπως φαντάζονται πολλοί. Είναι συνεντεύξεις Γάλλων καλλιτεχνών - ακτιβιστών, για την απελευθέρωση του Παλαιστίνιου ζωγράφου (πολιτογραφημένου Γάλλου) Ζορζ Ιμπραΐμ Αμπντάλα, ο οποίος διανύει το 28ο έτος φυλάκισής του.

Η συγκεκριμένη δράση μάλιστα λαμβάνει χώρα μπροστά στον πίνακα του Ευγένιου Ντελακρουά «Η Ελευθερία». Στη συνέχεια ένα φιλοτεχνημένο άρθρο για τον πρωτοπόρο της μπαρόκ τεχνοτροπίας Φεντερίκο Μπαρόκι, όπως και μια εκτενής αναφορά για τις «αντιθέσεις» των Ιρλανδών μοντερνιστών (π.χ. Φράνσις Μπέικον) κλείνουν μια ενημερωτική ενότητα, με δοκιμιακές αναφορές, που ξαναφέρνουν στην επιφάνεια τις δυνατότητες του δημοσιογραφικού λόγου.

 

Τhe Art Newspaper

Με κύριο αντικείμενο τα μουσεία και το υπουργείο πολιτισμού των ΗΠΑ, η εφημερίδα των τεχνών με έδρα την Ουάσιγκτον έχει πλούσιο ρεπορτάζ από όλους τους κλάδους της πολιτιστικής ζωής. Η εφημερίδα πριν αυτονομηθεί στο διαδίκτυο, πέρασε και από την αγκάλη της «Ουάσιγκτον Ποστ». Στο προσωπικό της, απασχολούνται τόσοι δημοσιογράφοι όσοι σε μια «κανονική» καθημερινή εφημερίδα σχεδόν.

Πρώτο θέμα, η επικείμενη ευρωπαϊκή μπιενάλε που φιλοξενείται από το «Ερμιτάζ» στην Αγ. Πετρούπολη. Το διάσημο μουσείο βρίσκεται αυτή την εποχή στο στόχαστρο δριμύτατης κριτικής, που αφορά τα εκθέματα αλλά και την στροφή του προς τη «σκουπιδοτέχνη», σύμφωνα με τους επικριτές. Ο διευθυντής Μιχαήλ Πιοτρόφσκι απαντά πως ο στόχος του είναι να χτίσει γέφυρες πολιτισμού κάνοντας συγκερασμό των υπαρχουσών τάσεων.

Παρακάτω η εφημερίδα ασχολείται με την προσέγγιση του ιδρύματος «Γκετί», στη σύγχρονη τέχνη της Λατινικής Αμερικής. Το ίδρυμα ρίχνει στο τραπέζι μέχρι και 11 εκατομμύρια δολάρια για χορηγία νέων γκαλερί και χώρων τέχνης στη Λατινική Αμερική. Πολύτιμες τοιχογραφίες της αρχαίας Βαβυλώνας κλάπηκαν, διαβάζουμε δίπλα, από το Μουσείο «Νεμπουχαντνεζάρ» της Βαγδάτης. Οι έρευνες βρίσκονται στο σκοτάδι...

Δεν θα μπορούσε η Unesco να μείνει έξω από μια πολεμική σύρραξη βεβαίως. Η οποία προσφέρει 12 εκατομμύρια δολάρια για να σώσει αρχαίους παπύρους στο Τιμπουκτού του Μαλί. Η «The Art Newspaper», προσφέρει μια σφαιρική εικόνα για τα πολιτιστικά δρώμενα και τις ανάγκες των αναγνωστών για έγκυρη πληροφόρηση.

Δείτε όλα τα σχόλια