Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Χαιρετισμός Κ. Στρατή για τα εγκαίνια της έκθεσης «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας της Τήνου

Χαιρετισμό για τα εγκαίνια της περιοδεύουσας έκθεσης «Οι αμέτρητες όψεις του Ωραίου» στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας της Τήνου, απηύθυνε σήμερα ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Κώστας Στρατής.

«Σήμερα έχουμε τη χαρά να μας φιλοξενούν δύο οικοδέσποινες. Από τη μια το δίκτυο των Θεματικών Μουσείων του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς. Ένα δίκτυο απλωμένο στην ελληνική περιφέρεια. Σχεδιασμένο και φτιαγμένο από ανθρώπους με γνώση, όραμα, πίστη και μεράκι. Με υψηλές προδιαγραφές αισθητικής και λειτουργικότητας. Από την άλλη το πρώτο μουσείο της χώρας. Ένα, οφείλουμε να θυμόμαστε, από τα σπουδαιότερα του κόσμου. Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Η συνεργασία τους έρχεται να αναδείξει τις δυνατότητες συνεργειών και τον πλούτο που μπορούν αυτές να προσφέρουν. Όταν βασίζονται στον αλληλοσεβασμό και την αναζήτηση κοινών τόπων, στόχων και τρόπων. Κάτι που δεν είναι ούτε αυτονόητο ούτε, δυστυχώς, συνηθισμένο, τουλάχιστον στη χώρα μας, όταν ιδιωτικοί φορείς εισέρχονται στη σφαίρα δραστηριοτήτων του δημόσιου τομέα» σημείωσε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού.

«Η κεντρική έκθεση για τις "αμέτρητες όψεις του Ωραίου" εγκαινιάστηκε πρόσφατα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο» συνέχισε ο κ. Στρατής, λέγοντας ότι «με αφορμή την έκθεση αυτή, σαράντα επιλεγμένες αρχαιότητες του μουσείου, από τους προϊστορικούς έως τους ρωμαϊκούς χρόνους, προσφέρθηκαν με σκοπό να αποτελέσουν ένα παράλληλο αφήγημα με το ίδιο θέμα, ταξιδεύοντας σε τρία από τα μουσεία του Δικτύου του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς. Σχηματίζοντας τρεις περιοδεύουσες εκθέσεις σε νοηματική συνάφεια και διάλογο με τη θεματική κάθε μουσείου. Η πρωτοβουλία αυτή βρήκε ήδη θερμή ανταπόκριση στις εκθέσεις του Μουσείου της Ελιάς στη Σπάρτη και του Μουσείου Αργυροτεχνίας στα Ιωάννινα. Κάτι που είναι βέβαιο ότι θα συμβεί και στο Μουσείο Μαρμαροτεχνίας της Τήνου, όπου έχουμε τη χαρά να βρισκόμαστε σήμερα» συμπλήρωσε.

Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης στην περιοδεύουσα έκθεση στην Τήνο, που «εστιάζει στην μακραίωνη ιστορία της τέχνης του μαρμάρου στις Κυκλάδες, υπογραμμίζοντας τη συνέχεια και την εξέλιξη μορφών, ιδεών, αξιών» όπως είπε, αναφερόμενος και στη διαχρονία της τέχνης του μαρμάρου, που «καθιστά το νησί ένα από τα πιο γνωστά κέντρα μαρμαροτεχνίας ήδη από τον 16ο αιώνα».

«Τηνιακοί μαρμαρογλύπτες τον 19ο αιώνα συνέβαλαν στο νεοκλασικό θαύμα της Αθήνας και άλλων πόλεων εντός και εκτός των συνόρων της χώρας. Από το νησί κατάγονταν σπουδαίοι γλύπτες, όπως ο Δημήτριος Φιλιππότης, ο Γεώργιος Βιτάλης, ο Λάζαρος Σώχος και ο Γιαννούλης Χαλεπάς, το έργο του οποίου τιμάται φέτος με σειρά αξιόλογων εκδηλώσεων. Το 2015 η τηνιακή μαρμαροτεχνία εγγράφηκε στον κατάλογο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO» τόνισε, κάνοντας λόγο και για το Σχολείο Καλών Τεχνών Πανόρμου, που λειτουργεί από το 1955 και στο οποίο «η μακρά παράδοση της μαρμαροτεχνίας εξακολουθεί να μεταλαμπαδεύεται στις νεότερες γενιές, προσφέροντας σπουδαίους τεχνίτες».

«Πολλοί από τους οποίους επιστρέφουν πίσω, στη διακονία των αρχαίων μαρμάρων, στην κληρονομιά του παρελθόντος. Τους οφείλουμε σπουδαίες αναστηλώσεις των μνημείων μας. Καθήκον όλων μας, και πρώτα απ' όλα του υπουργείου Πολιτισμού, είναι να στηριχτεί το σχολείο και να υπάρξει μέριμνα ώστε αυτή η διαρκής ανατροφοδότηση παρόντος, παρελθόντος και μέλλοντος να συνεχιστεί αδιάλειπτη και ενδυναμωμένη» είπε χαρακτηριστικά, καταλήγοντας στα εξής:

«Εγκαινιάζουμε, λοιπόν, σήμερα την τρίτη από τις περιοδεύουσες εκθέσεις που γέννησε η συνεργασία του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με το Δίκτυο Θεματικών Μουσείων του ΠΙΟΠ. Μιας συνεργασίας που σκύβει με φροντίδα στην κληρονομιά του παρελθόντος, αναδεικνύει τη δυναμική του παρόντος και τολμά να ανοίξει, με σύνεση και χωρίς αμετροέπειες, δρόμους για το μέλλον.

Η πολιτιστική μας κληρονομιά, κοινό κτήμα και δημόσιο αγαθό, πανανθρώπινη και οικουμενική παρακαταθήκη στη διαχρονία και τις πολλαπλές εκφάνσεις της, μπορεί μέσα από τέτοιες συνέργειες να γίνει το όχημα και ο καταλύτης για να φέρουμε πάλι στο επίκεντρο το μέτρο, τον ορθό λόγο και τον άνθρωπο».

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Μεταπολίτευση: Ιστορική μνήμη και δημοκρατία

Η δικτατορία του 1967 ήταν η κορύφωση της δραστηριότητας του μετεμφυλιακού κράτους. Από τη λήξη του Εμφυλίου πολέμου, ένα πραξικόπημα ήταν πάντοτε υπαρκτή επιλογή στα μυαλά των σκοτεινών μηχανισμών...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο