Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Καμία σχέση με την αλήθεια

"Παντελώς ανακριβές" χαρακτηρίζει το υπουργείου Πολιτισμού δημοσίευμα των "Νέων", το οποίο αίφνης φέρνει στο προσκήνιο το Εποπτικό Συμβούλιο της ΑΕΠΙ, υποστηρίζοντας πως η υπουργός ζητάει τις...

"Παντελώς ανακριβές" χαρακτηρίζει το υπουργείου Πολιτισμού δημοσίευμα των "Νέων", το οποίο αίφνης φέρνει στο προσκήνιο το Εποπτικό Συμβούλιο της ΑΕΠΙ, υποστηρίζοντας πως η υπουργός ζητάει τις παραιτήσεις των μελών του και μεθοδεύει τη μετατροπή της εταιρείας σε ΔΕΚΟ.

Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, "η αλήθεια είναι ότι, κατόπιν αιτήματος όλων των σωματείων των δημιουργών προς την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού να συμπεριληφθούν στο υφιστάμενο Εποπτικό Συμβούλιο και οι εκπρόσωποι των εκδοτών μουσικής, η υπουργός δεσμεύτηκε να ικανοποιήσει το αίτημα ρυθμίζοντας το θέμα νομοθετικά. Μετά τη νομοθετική ρύθμιση του αιτήματος, προφανώς το Εποπτικό Συμβούλιο ανασυντίθεται, αφού θα περιλαμβάνει και τους εκδότες μουσικής. Δεν ζήτησε λοιπόν ούτε τις παραιτήσεις των υφισταμένων μελών του Εποπτικού Συμβουλίου, ούτε νομιμοποιείται να τοποθετήσει μέλη άλλων επαγγελματικών χώρων, ούτε προτίθεται να επιλέξει φίλα προσκείμενους εκπροσώπους.

Σε ό,τι αφορά τη μετατροπή της ΑΕΠΙ σε κρατική ΔΕΚΟ, όπως υποστηρίζει το ίδιο δημοσίευμα, "δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα", επισημαίνει το υπουργείο χαρακτηρίζοντας μάλιστα "επικοινωνιακή αιχμή" τον ισχυρισμό ότι "ο ορισμός του Εποπτικού Συμβουλίου μαζί με την προσωρινή επίτροπο αλλάζουν τη νομική φύση της εταιρείας και από Α.Ε. τη μετατρέπουν σε κρατική ΔΕΚΟ". Σύμφωνα με το υπουργείο, "η ΑΕΠΙ εξακολουθεί να είναι Α.Ε., έχει τη διοίκησή της με τις τεράστιες διαχρονικά ευθύνες της για τη σκανδαλώδη διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών και γι' αυτό το λόγο ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη. Το Εποπτικό Συμβούλιο και η Προσωρινή Επίτροπος, σύμφωνα με τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους, είναι υποχρεωμένοι να διασφαλίζουν ότι οι εισπράξεις από τα δικαιώματα των δημιουργών κατευθύνονται πλέον στους ίδιους τους δικαιούχους και οι χρήστες μουσικής πλέον είναι ήσυχοι ότι πληρώνουν για πνευματικά δικαιώματα που τα λαμβάνουν οι δικαιούχοι".

Σ' αυτό το σημείο και επειδή εγείρονται αρκετά ερωτηματικά για το συγκεκριμένο δημοσίευμα, αξίζει να δούμε πώς προέκυψαν οι δύο κενές θέσεις στο Εποπτικό Συμβούλιο. Πριν από περίπου 20 ημέρες, το Εποπτικό Συμβούλιο, ως μη όφειλε, αφού ως ελεγκτικό όργανο υπερασπίζεται τα συμφέροντα των μελών του δημιουργών και κανενός άλλου, αποφάσισε με πλειοψηφία και έστειλε επιστολή προς τους δημιουργούς, με την οποία επέπληττε όσους απ' αυτούς ήθελαν να μάθουν στοιχεία για τα δικαιώματά τους σε βάθος χρόνου 20 ετών, προκειμένου να τα χρησιμοποιήσουν όπως κρίνουν για να διεκδικήσουν οφειλόμενα δικαιώματα.

Ίσως δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι την επόμενη ημέρα υπέβαλαν τις παραιτήσεις τους από το Εποπτικό οι δύο εκ των τριών εκπρόσωπων του σωματείου ΑΣΜΑ+ Φοίβος Δεληβοριάς και Νίκος Μωραΐτης. Αρχικά υιοθετήθηκε η εκδοχή να καλυφθούν οι δύο κενές θέσεις στο Εποπτικό από μέλη των εκδοτών μουσικής, οι οποίοι εκπροσωπούν το ξένο ρεπερτόριο στη χώρα μας. Εκδοχή όμως που δεν δέχτηκαν ούτε οι εκδότες μουσικής, που θέλουν ισόρροπη εκπροσώπηση, όπως συμβαίνει σε όλους τους οργανισμούς διαχείρισης διεθνώς, ούτε όμως και οι εκπρόσωποι του νεοσύστατου σωματείου δημιουργών "Υπέρβαση", που πρέπει να έχει κι αυτό εκπροσώπηση στο Εποπτικό.

Οι καταστάσεις μελών που έχει ζητήσει η υπουργός, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου, έχουν σταλεί μόνο από δύο σωματεία, το ΑΣΜΑ+ και την "Υπέρβαση". Το ΜΕΤΡΟΝ και το ΣΩΜΣΕ δεν έχουν ακόμα στείλει τις λίστες των μελών τους στο υπουργείο. Μήπως για να μην εμφανιστεί ο ακριβής και αρκετά μικρός αριθμός των μελών τους, τέτοιος που δεν δικαιολογεί τις θέσεις που διεκδικούν στο Εποπτικό Συμβούλιο εις βάρος των υπολοίπων σωματείων;

Γεγονός είναι πάντως ότι το συγκεκριμένο δημοσίευμα έρχεται σε μια στιγμή που εξελίσσεται το σχέδιο εξυγίανσης που επεξεργάζονται όλα τα σωματεία δημιουργών μέσω διαπραγματευτικής ομάδας, για το οποίο όμως, σύμφωνα με πληροφορίες μας, εγείρονται ενστάσεις από πάρα πολλούς δημιουργούς καθώς δεν εξασφαλίζεται με το παρόν η αποχώρηση της οικογένειας Ξανθόπουλου από την ΑΕΠΙ και επίσης είναι αβέβαιο αν με το συγκεκριμένο σχέδιο διασφαλίζονται οι απαιτήσεις τους έναντι της εταιρείας.

Στο μεταξύ, το υπουργείο αναμένεται να στείλει άμεσα, όπως σημειώνει, και το τελευταίο πόρισμα της εταιρείας ορκωτών για τα έτη 2015-2016, ώστε να συναξιολογηθεί στο πλαίσιο της εξελισσόμενης προκαταρκτικής διερεύνησης του σκανδάλου ΑΕΠΙ.

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Η απειλή της Νέας Δεξιάς

Το πρόσφατο κοινό μανιφέστο της Λεπέν με τον Σαλβίνι ήταν μια κίνηση που έχει στόχο τις ευρωεκλογές, όπου η Νέα Δεξιά ετοιμάζεται να καταγράψει τη δυναμική της. Η Λεπέν και ο Σαλβίνι δεν είναι μόνοι...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο