Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Πιάστηκαν 'αδιάβαστοι'" για Μουσείο και Πολυτεχνείο"

Για κυβερνητικό αλαλούμ στο σχέδιο επέκτασης του Αρχαιολογικού Μουσείου και τη λειτουργία της Αρχιτεκτονικής του ΕΜΠ κάνει λόγο ο τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ

"Στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης ακούσαμε τον κ. Μητσοτάκη να προαναγγέλλει την ενοποίηση και επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου προς το Ακροπόλ και το Πολυτεχνείο. Είναι κάτι που είχε ειπωθεί και προεκλογικά. Ατυχώς ο κ. Μητσοτάκης δεν είχε υπόψη του το άρθρο 109 του συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο απαγορεύεται η αλλαγή χρήσης στα κληροδοτήματα. Έρχεται ο κ. Πέτσας, πυροσβεστικά, να δηλώσει πως η Αρχιτεκτονική θα παραμείνει στο κτήριο του Πολυτεχνείου. Ταυτόχρονα, γίνεται λόγος για την υπόγεια διασύνδεση Μουσείου και Ακροπόλ. Κουβέντα για το Πολυτεχνείο, πέρα από γενικόλογες αναφορές σε υπερτόπιο πολιτιστικό πόλο, συλλειτουργίες κ.λπ. Τι καταλαβαίνουμε λοιπόν; Ότι το αρχικό σχέδιο της κυβέρνησης δεν υφίσταται. Τόσο προετοιμασμένοι ήρθαν" επισημαίνει με δήλωσή του στην “Αυγή” ο τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρολιάκος, σχολιάζοντας το αλαλούμ που έχει συμβεί με το περίφημο κυβερνητικό σχέδιο για την επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις προγραμματικές δηλώσεις της περασμένης Κυριακής, πρωτάσοντας το ως πρώτο έργο, είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στην πρωτομιλία του ότι "η Αθήνα αποκτά σύντομα έναν νέο πόλο πολιτισμού και διεθνούς τουριστικού ενδιαφέροντος. Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο επεκτείνεται και ενοποιείται με το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, αναγεννώντας τα Εξάρχεια, την Πατησίων και την Ομόνοια. Και θέλω να ευχαριστήσω το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος που προσφέρθηκε ήδη να χρηματοδοτήσει τις πρώτες μελέτες για αυτό το εμβληματικό έργο που θα αλλάξει την όψη του κέντρου της Αθήνας".

Ωστόσο, η υπουργός Πολιτισμού στη δική της ομιλία στις προγραμματικές δηλώσεις είχε αποφύγει με εύσχημο τρόπο να μιλήσει για επέκταση και ενοποίηση Μουσείου και ΕΜΠ. Αντιθέτως, έκανε λόγο για "αναγέννηση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου", τονίζοντας ότι "το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο δημιουργούν έναν υπερτοπικό πολιτιστικό πόλο. Συλλειτουργούν" και ότι "το Μουσείο επεκτείνεται υπογείως, ώστε να εξασφαλίζονται οι αναγκαίοι χώροι για τη σωστή έκθεση των πολύτιμων συλλογών του που το καθιστούν διεθνώς μοναδικό". Επιπλέον, "διασυνδέεται υπογείως και αξιοποιεί τις υποδομές του Ακροπόλ, το οποίο θα λειτουργήσει, όπως είχε προβλεφθεί από το 2014, ως πολιτιστική θερμοκοιτίδα σύγχρονης δημιουργίας" και "αναπτύσσει συνέργειες με την Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ, η οποία παραμένει στους χώρους της".

Προκειμένου να βγει η μπάλα στη σέντρα, δηλαδή να μετατεθεί η συζήτηση στο γεγονός ότι η Αρχιτεκτονική παραμένει στους χώρους του Πολυτεχνείου, τη Δευτέρα η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη με διευκρινιστικές δηλώσεις της επισημαίνει ότι "το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο αποτελούν ΜΑΖΙ έναν υπερτοπικό πολιτιστικό πόλο. Συλλειτουργούν απολύτως. Το ΕΜΠ και η Αρχιτεκτονική Σχολή παραμένουν στους χώρους τους. Επιθυμούμε η Αρχιτεκτονική Σχολή να παραμείνει στο κέντρο της Αθήνας, καθώς παράγει η ίδια υψηλής ποιότητας και δυναμικής πολιτισμό. Επενδύουμε στις συνέργειες, που μπορούν να αναπτύσσουν οι δύο φορείς. Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο επεκτείνεται υπογείως, εξασφαλίζοντας τον αναγκαίο χώρο για τη σωστή έκθεση των συλλογών του και διασυνδέεται υπογείως με το Ακροπόλ».

Επίσης, και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, με δήλωσή του την Τρίτη, έκανε λόγο για την Αρχιτεκτονική και την παραμονή της στους χώρους της, διευκρινίζοντας παράλληλα ότι είχε τηλεφωνικές επικοινωνίες με τον υπουργό Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη και την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη με τον πρύτανη του ΕΜΠ αφού στο μεταξύ οι πρυτανικές αρχές είχαν ήδη εκδηλώσει αντιρρήσεις. Άλλωστε, βασικός όρος του κληροδοτήματος της Ελένης Τοσίτσα, με το οποίο αγοράστηκε το οικόπεδο και κατασκευάστηκαν τα βασικά κτήρια, ορίζει ρητά ότι η δωρεά αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς σκοπούς του Πολυτεχνείου.

Πόλυ Κρημνιώτη

Δείτε όλα τα σχόλια