Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ν.Σαντορινιός: Από σήμερα η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα αεροπορικά εισιτήρια

Eurokinissi

Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ανακοίνωσε και την επέκταση του Μεταφορικού ισοδύναμου από 01/01/2020 στη μεταφορά καυσίμων σε όλα τα νησιά

«Στόχος μας είναι τα πρωτοσέλιδα που "μιλούσανε" για τιμές φωτιά των καυσίμων στα νησιά να αποτελέσουν πλέον παρελθόν» τόνισε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στο ΕΒΕΑ ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, αναφερόμενος στα επόμενα βήματα σχετικά με την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου (ΜΙ).

Υπενθυμίζεται ότι με το Μεταφορικό Ισοδύναμο επιδοτούνται οι μετακινήσεις των νησιωτών, η μεταφορά των εμπορευμάτων αλλά και των καυσίμων από και προς τα νησιά.

Ο Ν.Σαντορινιός δήωλσε ότι το μέτρο της επιδότησης στη μεταφορά καυσίμων -προκειμένου ο καταναλωτής να μπορεί πληρώνει την τιμή της βενζίνης με τον μέσο όριο των τιμών της Αττικής- θα επεκταθεί σε συνεργασία με τους φορείς των καυσίμων σε όλα τα υπόλοιπα νησιά από την 01/01/2020.

Αυτή τη στιγμή το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου για τη μεταφορά απλής αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτανίων) και diesel κίνησης θα εφαρμόζεται πιλοτικά έως το τέλος τους 2019 σε 34 μικρά και απομακρυσμένα νησιά, ενώ στη δράση συμμετέχουν 88 πρατήρια που επιδοτούνται για αγορές απλής αμόλυβδης βενζίνης (95 οκτανίων) και diesel κίνησης με πάνω από ένα εκατ. ευρώ.

Τα νησιά αυτά είναι τα εξής: Αγαθονήσι, Άγιος Ευστράτιος, Αλόννησος, Αμοργός, Ανάφη, Αντίπαρος, Αστυπάλαια, Ίος, Ικαρία, Κάρπαθο, Κάσος, Κέα, Κίμωλος, Κύθηρα, Κύθνος, Λειψοί, Λέρος, Μεγίστη, Μήλος, Νίσυρος, Πάτμος, Σαμοθράκη, Σέριφος, Σίκινος, Σίφνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Σκύρος, Σύμη, Τήλος, Φολέγανδρος, Φούρνοι Χάλκη και Ψαρά.

Ο αναπληρωτής υπουργός παρουσιάζοντας παραδείγματα σε κάποια νησιά είπε συγκεκριμένα ότι το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου η τιμή της βενζίνης σε πρατήριο στην Κάρπαθο είχε διαμορφωθεί στην τιμή αγοράς για τον καταναλωτή στο 1,68 ευρώ το λίτρο από 1,88 ευρώ το λίτρο, στην Κάσο στο 1,82 ευρώ από 2,02 ευρώ το λίτρο, στη Σαμοθράκη στο 1,544 από 1,786 το λίτρο στη Φολέγανδρο στο 1,698 από 1,897 το λίτρο στη Σίφνο στο 1,70 από 1,89 το λίτρο και στη Λέρο στο 1,58 ευρώ το λίτρο από 1,79.

Για το θέμα των καυσίμων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου σε παρέμβασή του τόνισε ότι είναι ένα μέτρο που έδωσε πνοή στα πρατήρια της νησιωτικής Ελλάδας συμπληρώνοντας ότι οι τιμές που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα ο υπουργός αγγίζουν τις τιμές της Αθήνας.

Τόνισε επίσης ότι ο υπουργός παρέλειψε να πει για την Αμοργό που η τιμής της αμόλυβδης ήταν στο 1,97 το λίτρο και αυτή τη στιγμή η τιμή της έχε διαμορφωθεί στο 1,75 το λίτρο.

«Η μείωση της τιμής των καυσίμων θα δώσει ανάσα στους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδα αλλά και στα πρατήρια που βρίσκονται στο κόκκινο» είπε ο πρόεδρος των πρατηριούχων αναφέροντας ότι για όλα τα πράγματα «χρειάζεται πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα».

Στη συνέχεια ο κ. Σαντορινιός είπε επίσης ότι μία ακόμα προτεραιότητα που αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά από το αρμόδιο υπουργείο είναι η επέκταση της κάλυψης του κόστους μεταφοράς των προϊόντων από και προς την Κρήτη ένα δίκαιο αίτημα των κρητικών επιχειρήσεων που υπήρχε εδώ και καιρό.

Επέκταση του Μεταφορικού Ισοδύναμου και στα αεροπορικά εισιτήρια

Τόνισε επίσης ότι από σήμερα Δευτέρα 20 Μαΐου στο ΜΙ θα συμπεριλαμβάνονται εκτός από τις ακτοπλοϊκές και οι αεροπορικές μεταφορές επιβατών από και προς τα νησιά. Εφόσον ο νησιώτης επιλέξει την αεροπορική μεταφορά θα λαμβάνει μέρος του ποσού, όχι όμως περισσότερο από αυτό που θα λάμβανε με τη θαλάσσια μεταφορά. Για τα αεροπλάνα θα είναι ίδιος ο τρόπος εγγραφής των πολιτών (στο https://metaforikoisodynamo.gr ), θα χρειάζεται δήλωση Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη κατά την κράτηση, επιλογή μεταξύ ακτοπλοϊκού/ αεροπορικού από τις διαθέσιμες διαδρομές, ίση επιδότηση με το ακτοπλοϊκό ταξίδι.

Ο υπουργός δήλωσε ότι με το Μεταφορικό Ισοδύναμο επιτυγχάνεται η διασφάλιση της ισότιμης μεταχείρισης των νησιωτών για τις μετακινήσεις τους, γίνεται πράξη η βασική αρχή της ισοτιμίες μεταξύ των πολιτών, εξαλείφεται το ανταγωνιστικό μειονέκτημα των νησιωτικών επιχειρήσεων, λόγω του μεγαλύτερου κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων και πρώτων υλών, ενώ επιπλέον γίνονται πιο ανταγωνιστικά τα νησιωτικά προϊόντα.

Υπογράμμισε πως μέχρι τώρα έχουν εγγραφεί στο μέτρο του ΜΙ πάνω από 200.000 νησιώτες, έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 350.000 εισιτήρια για ΜΙ για πάνω από 1.300 διαδρομές, έχουν επιστραφεί συνολικά 6 εκατομμύρια ευρώ στους λογαριασμούς των δικαιούχων και καθημερινά με ΜΙ χρησιμοποιούνται πάνω από 2.500 εισιτήρια.

Για τις επιχειρήσεις ειπώθηκε πως επιδοτείται το αυξημένο κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων, είτε με φορτηγό είτε με επαγγελματικό όχημα. Αναφέρθηκε ότι το μέσο ποσοστό επιστροφής είναι 44% του κόστους μεταφοράς σε κάθε επιχείρηση ενώ μέχρι στιγμής έχουν εγγραφεί πάνω από 11.000 επιχειρήσεις.

Ο πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Κωνσταντίνος Μίχαλος τόνισε μεταξύ άλλων ότι «οι ειδικές ρυθμίσεις που θεσπίζονται για τα νησιά, δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση προνόμιο, αλλά δικαίωμα των νησιωτών.

«Είναι απαραίτητο κίνητρο για την εγκατάσταση και την παραμονή των ανθρώπων στα νησιά, ενάντια στη γεωγραφική απομόνωση, το υψηλό κόστος μετακίνησης, τις ελλείψεις σε υποδομές και υπηρεσίες στην υγεία, στην εκπαίδευση και σε πολλούς άλλους τομείς. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη στήριξη των τοπικών οικονομιών, απέναντι στα προβλήματα και τις ανισότητες που δημιουργούν οι περιορισμένοι φυσικοί πόροι, το μικρό μέγεθος της κάθε αγοράς και η απόσταση από τις μεγάλες αγορές, το υψηλό κόστος των μεταφορικών και οι χρονικοί περιορισμοί για την παράδοση και παραλαβή προϊόντων».

Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του ΜΙ εφαρμόστηκε πιλοτικά από 01/07/2018 σε 49 νησιά, ενώ τα ποσά της επιδότησης του μέτρου είναι ακατάσχετα και αφορολόγητα.

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Όλοι στην απεργία

Η εργασιακή αξιοπρέπεια και οι αποδοχές χιλιάδων εργαζομένων απειλούνται από μια κυβέρνηση που θεωρεί ότι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη είναι ο εργασιακός μεσαίωνας, η εργοδοτική αυθαιρεσία και η συμπίεση των μισθών.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο