Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
14.8°C20.4°C
1 BF 57%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
16.3°C19.5°C
0 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
11.0°C17.7°C
1 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
17 °C
15.8°C17.7°C
3 BF 43%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
13 °C
12.9°C18.0°C
0 BF 82%
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ: / Γ. Σταθάκης: Ο σταθμός της Ρεβυθούσας είναι ο πολυτιμότερος στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ: / Γ. Σταθάκης: Ο σταθμός της Ρεβυθούσας είναι ο πολυτιμότερος στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου

Ως το πολυτιμότερο πετράδι στο “στέμμα” του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου χαρακτήρισε τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα ο υπουργός ΠΕΝ Γ. Σταθάκης μετά και την ολοκλήρωση της νέας αναβάθμισής του με την κατασκευή τρίτης δεξαμενής, η οποία εγκαινιάστηκε χθες.

Μίλησε για ένα προνομιακό hub στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου στο φυσικό αέριο και σημείωσε ότι ο ενεργειακός κλάδος βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού, για τον οποίο η Ελλάδα έχει πλέον το, υπό διαβούλευση, Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.

Εκτίμησε ότι την επόμενη πενταετία ο κλάδος του φυσικού αερίου θα αλλάξει ριζικά και περιέγραψε συνοπτικά την ακολουθούμενη στρατηγική στη βάση τριών στόχων:

* Της απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου και του τέλους της μονοπωλιακής εμπορίας.

* Της δημιουργίας υποδομών δικτύων που θα συνδέσουν 18 πόλεις με αέριο, αλλά και των μεγάλων υποδομών διαμετακόμισης που θα συνδέσουν τη χώρα με τις αγορές των Βαλκανίων και της Ιταλίας. Βασική παράμετρος της κυβερνητικής πολιτικής είναι η διατήρηση του δημοσίου ελέγχου στα δίκτυα της χώρας.

* Της ενίσχυσης της ασφάλειας εφοδιασμού με περαιτέρω διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών.

Αναφέρθηκε στη συγκυρία της εισόδου -εντός των επόμενων εβδομάδων- τριών εκ των μεγαλύτερων Ευρωπαίων διαχειριστών (Snam, Fluxys, Enagas) στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ, κάτι που αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για την ελληνική οικονομία. Τους κάλεσε δε να διορθώσουν παρελθούσες αστοχίες στις εργασιακές σχέσεις αντιμετωπίζοντας μια χρόνια αδικία με τη “σταδιακή ενσωμάτωση των εργολαβικών εργαζομένων ενός άδικου και αναποτελεσματικού εργασιακού καθεστώτος σε μόνιμες θέσεις εργασίας”. Σημειώνεται ότι συνολικά οι εργολαβικοί εργαζόμενοι ανέρχονται σε 460, ενώ πολλοί εξ αυτών συμμετείχαν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που έγινε χθες απέναντι από τη Ρεβυθούσα.

Ο Γ. Μαρκοπουλιώτης, εκ μέρους της Κομισιόν, αναφέρθηκε στα οφέλη του έργου και στη στήριξη της Επιτροπής θυμίζοντας ότι για τη δεξαμενή της Ρεβυθούσας και τη διασύνδεση των Κυκλάδων συνέβαλε με πάνω από 210 εκατ. ευρώ.

Το προφίλ του έργου

Ο επικεφαλής του ΔΕΣΦΑ Σ. Νίκας επισήμανε ότι ο τερματικός σταθμός Ρεβυθούσας είναι ένας από τους 13 της Ευρώπης και ο μοναδικός στη Βαλκανική.

Όπως ανέφερε, το κόστος της αναβάθμισης ανέρχεται στα 143 εκατ. ευρώ περίπου -που καλύφθηκε κατά 35% από πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ε.Ε. (ΕΣΠΑ), με δάνειο από την ΕΤΕπ ύψους 80 εκατ. και ίδια κεφάλαια του ΔΕΣΦΑ.

Τις επόμενες ημέρες η δεξαμενή θα πληρωθεί με αέριο και θα ξεκινήσει δοκιμαστική λειτουργία, ενώ σε περίπου 20 ημέρες αναμένεται να αρχίσει η εμπορική λειτουργία.

Με την προσθήκη της τρίτης δεξαμενής αυξάνεται σημαντικά ο συνολικός χώρος αποθήκευσης του σταθμού Ρεβυθούσας (σε 225.000 κ.μ. από 130.000 κ.μ. σήμερα) και η εγγυημένη αδιάλειπτη δυναμικότητα αεριοποίησης (σε 1.400 κ.μ./ώρα από 1.000 κ.μ./ώρα).

Συγχρόνως, τόνισε, καθίσταται δυνατή η ενεργοποίηση του εξαγωγικού ρόλου της Ρεβυθούσας, καθώς από τα 7 δισ. κυβικά ετησίως της δυναμικότητάς της τα 2 δισ. προορίζονται για την ελληνική αγορά, ενώ τα 5 δισ. θα μπορούν να κατευθυνθούν προς τα Βαλκάνια ή την αγορά της Ουκρανίας, που αντιστοιχεί στην κάλυψη του 30% των εισαγωγών των χωρών μέχρι Ουγγαρία και Σλοβενία, ενώ μπορεί να γίνει πύλη εισόδου προς την Ευρώπη για αέριο από άλλες πηγές - οδούς (ΗΠΑ, Καναδάς, Ισραήλ, Κύπρος -ενδεχομένως και Κρήτη).

Τέλος, ανήγγειλε δύο νέα έργα του ΔΕΣΦΑ, η κατασκευή των οποίων ξεκινά πολύ σύντομα: την εγκατάσταση σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων με LNG και τη δημιουργία ειδικής προβλήτας φόρτωσης μεταφοράς LNG (για την τροφοδοσία περιοχών μακρυά από το δίκτυο και για χρήση αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου και καυσίμου βαρέων οχημάτων).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL