Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
13 °C
10.1°C14.6°C
2 BF 80%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
10.9°C13.8°C
3 BF 73%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
11.0°C12.1°C
2 BF 80%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
12.1°C13.8°C
0 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
10.1°C10.9°C
3 BF 93%
Αύξηση 14,3% στον κύκλο εργασιών στη βιομηχανία τον Σεπτέμβριο / Θεαματική μεγέθυνση των εξαγωγών το εννεάμηνο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αύξηση 14,3% στον κύκλο εργασιών στη βιομηχανία τον Σεπτέμβριο / Θεαματική μεγέθυνση των εξαγωγών το εννεάμηνο

Ενθαρρυντικές είναι οι ενδείξεις που προκύπτουν για την πορεία της πραγματικής οικονομίας σε όλα τα μέτωπα. Μεγάλη αύξηση του τζίρου στη βιομηχανία τον Σεπτέμβριο (κατά 14,3%, με τη μεταποίηση στο +14,7%), μεγέθυνση κατά 16,8% των εξαγωγών στο εννεάμηνο και αύξηση της κατανάλωσης σε τεχνολογικά προϊόντα στο ίδιο διάστημα πιστοποιούν του λόγου το αληθές.

Μεγέθυνση του τζίρου στη βιομηχανία

Πιο αναλυτικά, άνοδο 14,3% κατέγραψε σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία και σε μηνιαία κατά 2,9%. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο μέσος Γενικός Δείκτης δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2017 - Σεπτεμβρίου 2018 αυξήθηκε ετησίως κατά 10,8%.

Η αύξηση του τζίρου κατά 14,3% προήλθε, μεταξύ άλλων, από την αύξηση κατά 14,7% του κύκλου εργασιών μεταποιητικών βιομηχανιών (κυρίως των κλάδων καπνού, παραγώγων πετρελαίου και άνθρακα, βασικών μετάλλων, ηλεκτρονικών υπολογιστών, ηλεκτρονικών και οπτικών προϊόντων).

Αύξηση πωλήσεων τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων

Αύξηση 5,6% παρουσίασαν οι πωλήσεις τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στο εννεάμηνο, φτάνοντας τα 1,5 δισ. ευρώ σύμφωνα με τα αποτελέσματα του GfK TEMAX και κατά 5,1% στο τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, φτάνοντας τα 536 εκατ. ευρώ.

Οι τηλεπικοινωνίες παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση (οι πωλήσεις ανήλθαν σε 459 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 11,3% και στο τρίτο τρίμηνο 2018 σε 160 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 9%).

Ειδικά οι πωλήσεις ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκαν το εννεάμηνο 7,4% (226 εκατ. ευρώ) και στο τρίτο τρίμηνο 5,3% (75 εκατ. ευρώ).

Οι πωλήσεις μεγάλων οικιακών συσκευών αυξήθηκαν 4,9% στο εννεάμηνο (350 εκατ. ευρώ ενώ) και 7% στο 3ο τρίμηνο (135 εκατ. ευρώ), ενώ των μικρών οικιακών συσκευών κατά 3,4% (109 εκατ. ευρώ) και 6,5% (38 εκατ. ευρώ) αντιστοίχως.

Οι πωλήσεις προϊόντων πληροφορικής αυξήθηκαν στο εννεάμηνο 1,4% (317 εκατ. ευρώ), ενώ στο τρίτο τρίμηνο μειώθηκαν 0,1% (113 εκατ. ευρώ).

Οι πωλήσεις φωτογραφικών ειδών και ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμων μειώθηκαν στο εννεάμηνο 16,7% (19 εκατ. ευρώ) και στο τρίτο τρίμηνο 14,4% (7 εκατ. ευρώ), ενώ των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμων κατά 10,3% (22 εκατ. ευρώ) και 11,2% (7 εκατ. ευρώ).

Ιταλία και Τουρκία οι πρώτοι προορισμοί

Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), οι εξαγωγές αυξήθηκαν στο εννεάμηνο 16,8% (24,34 δισ. ευρώ, από 20,85 δισ. ευρώ), ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή 11,3% (15,88 δισ. ευρώ από 14,27 δισ. ευρώ).

Οι εξαγωγές προς Ε.Ε. των 28 καταλαμβάνουν μερίδιο 52%, από 54% πέρυσι, και προς τρίτες χώρες 48% από 46%. Οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 3,64 δισ. ευρώ ή 10% (40,03 δισ. ευρώ, έναντι 36,39 δισ. ευρώ πέρυσι). Εξαιρουμένων των πετρελαιοειδών, αυξήθηκαν στα 28,25 δισ. ευρώ από 27,41 δισ. ευρώ (845 εκατ. ευρώ ή 3,1%).

Ως αποτέλεσμα, το εμπορικό έλλειμμα ενισχύθηκε στο εννεάμηνο κατά 144 εκατ. ευρώ ή 0,9% (15,69 δισ. ευρώ, από 15,55 δισ. ευρώ) και χωρίς πετρελαιοειδή μειώθηκε στα 12,37 δισ. ευρώ, από 13,14 δισ. ευρώ (-769 εκατ. ευρώ ή -5,9%).

Η Ιταλία εξακολουθεί να αποτελεί τον σημαντικότερο προορισμό ελληνικών εξαγωγών, ενώ στη δεύτερη θέση ανέβηκε η Τουρκία, από 4η πέρυσι. Ακολουθούν Γερμανία και Κύπρος που υποχώρησαν κατά μία θέση (2η και 3η αντίστοιχα το 2017). Ο Λίβανος ανέβηκε μία θέση (5η) και η Βουλγαρία στην 6η θέση, με υποχώρηση μίας θέσης, ενώ στην 7η και 8η θέση παρέμειναν ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο, όπως και στο διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2017. Τη δεκάδα κυριότερων προορισμών, συμπληρώνουν η Αίγυπτος (9η από 11η) και η Ισπανία (10η από 13η).

Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι αυξήσεις των εξαγωγών καυσίμων κατά 28,6%, βιομηχανικών προϊόντων κατά 12,5% αλλά και αγροτικών προϊόντων κατά 9,1%.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά τα αγροτικά προϊόντα, η άνοδος (9,1%) των εξαγωγών, σε 4.446,8 εκατ. ευρώ, από 4.076 εκατ. ευρώ, οφείλεται τόσο στην ενίσχυση (7,6%) των εξαγωγών της σημαντικότερης υποκατηγορίας «τρόφιμα και ζώα ζωντανά» (3.387,5 εκατ. ευρώ, από 3.147,1 εκατ. ευρώ), η οποία αφορά στο 13,9% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2018, όσο και τη μεγάλη αύξηση των αποστολών της υποκατηγορίας «λάδια και λίπη ζωικής ή φυτικής προέλευσης», σε 530,9 εκατ. ευρώ, από 389,3 εκατ. ευρώ (+36,4%) δηλαδή κατά κύριο λόγο των εξαγωγών ελαιολάδου.

Οι εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων σημειώνουν άνοδο 12,5% (10.103,1 εκατ. ευρώ, από 8.982,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα).

Στη λίστα με τα εκατό σημαντικότερα εξαγόμενα προϊόντα ξεχωρίζουν ορυκτέλαια (27,1%) που διατηρούνται στην πρώτη θέση. Ακολουθούν φάρμακα (27,0%) παρθένο λάδι (41,5%), πλάκες και φύλλα από αργίλιο (8,1%), ψάρια (παρά το -4,4%) και λαχανικά (6,4%).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL