Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Οσμή σκανδάλου με παλιές "αμαρτίες"

τις επόμενες ημέρες αναμένεται η απόφαση της διαιτησίας για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο Δημόσιο και τον ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ισκαντάρ Σάφα

Παλαιές "αμαρτίες" στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά φαίνεται ότι έχει εντοπίσει η κυβέρνηση. Ειδικότερα ο υφυπουργός Οικονομίας Στέργιος Πιτσιόρλας ανέφερε ότι ανακάλυψε και εξετάζει μια υπόθεση όπου το Ελληνικό Δημόσιο φέρεται να κατέβαλε προκαταβολές αρκετών εκατομμυρίων ευρώ στο σημερινό ιδιοκτησιακό καθεστώς (συμφερόντων Σάφα) των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά για παραγγελίες έργου το οποίο ποτέ δεν ολοκληρώθηκε! Μάλιστα, ο ίδιος προανήγγειλε περισσότερες "αποκαλύψεις" στο άμεσο μέλλον, καθώς αυτή η υπόθεση είναι σημαντική.

Από εκεί και πέρα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται η απόφαση της διαιτησίας για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στο Δημόσιο και τον ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ισκαντάρ Σάφα, με τον τελευταίο να διεκδικεί ποσό από το Ελληνικό Δημόσιο ύψους 1 δισ. ευρώ και πλέον.

Είναι γεγονός ότι οι επόμενες κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης θα καθοριστούν σε μεγάλο βαθμό από την απόφαση, πρόθεση της οποίας είναι να τεθούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης και εν συνεχεία να αναζητηθεί από την αγορά νέος αγοραστής.

Όπως επισήμανε ο Στέργιος Πιτσιόρλας υπάρχει καταρχήν συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού σε ό,τι αφορά το θέμα των ναυπηγείων και ότι οι Βρυξέλλες υποστηρίζουν το σχέδιο περί καθεστώτος ειδικής διαχείρισης, καθώς και του διαχωρισμού της επιχείρησης σε «στρατιωτικό» και εμπορικό σκέλος, με το πρώτο κομμάτι να δύναται να πωληθεί μόνο σε ευρωπαϊκούς ομίλους για λόγους ασφαλείας

Η κυβέρνηση, πάντως, εμφανίζεται αποφασισμένη όχι μόνο να προχωρήσει στο σχέδιο αυτό, με το οποίο θα αποφευχθεί και η καταβολή του προστίμου ύψους 566 εκατ. ευρώ που έχει επιδικαστεί στην Ελλάδα για τα χρήματα που θεωρήθηκαν κρατικές ενισχύσεις και δόθηκαν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά την περίοδο 1997-2002.

 

Σχεδιασμός για Ελευσίνα και Νεώριο

Παρόμοιος σχεδιασμός υπάρχει και για τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου, καθώς, σύμφωνα με τον υφυπουργό, υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές και γι’ αυτό φέρεται να προκρίνεται η μεταβίβασή τους σε άλλους ιδιοκτήτες μέσω διαδικασίας εξυγίανσης.

Αναφερόμενος πάντως γενικώς στον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα της Ελλάδας ο υφυπουργός επεσήμανε χαρακτηριστικά: «Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι τραγικό. Οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν τον μεγαλύτερο στόλο σε όλο τον κόσμο και, αν και υπάρχει ικανό ανθρώπινο δυναμικό, δεν πραγματοποιούνται επισκευές στην Ελλάδα", για να προσθέσει με νόημα. “Πρέπει να είναι παγκόσμια πατέντα”.

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια