Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Χαμηλές οι προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών

Έρευνα της GfK για το πρώτο τρίμηνο του 2017 - Παρά την ανάκαμψη που σημειώθηκε το 2016

Ανέκαμψαν μεν ελαφρώς οι οικονομικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, ωστόσο, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017 αυτές επέστρεψαν στα χαμηλά επίπεδα που είχαν καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο του 2016. Αυτό προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας την οποία διενήργησε η GfK Consumer Climate για καταναλωτικό κλίμα στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Η έρευνα της GfK Consumer Climate διαπιστώνει μια στάση διστακτικότητας εκ μέρους των Ελλήνων καταναλωτών, την οποία αποδίδει στις δυσκολίες που κυριαρχούν στην οικονομική αλλά και την πολιτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα (σ.σ.: η έρευνα αφορά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής πλευράς και εκείνης των δανειστών κατά τη διαδικασία της δεύτερης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος είχαν ενταθεί, με τα δύο μέρη να επιδίδονται σε ένα σκληρό παζάρι).

Έτσι, έχοντας διαμορφωθεί στις -51 μονάδες, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος παρουσίασε, προς το τέλος του περασμένου μήνα (Μάρτιος 2017) μία από τις πιο αδύναμες τιμές σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, παραμένοντας ουσιαστικά αμετάβλητος σε σύγκριση με τα επίπεδα στα οποία είχε βρεθεί και κατά τον Μάρτιο του 2016, οπότε και είχε διαμορφωθεί στις -50,6 μονάδες.

Σύμφωνα με την έρευνα της GfK Consumer Climate για το καταναλωτικό κλίμα, και ειδικά όσον αφορά τις εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι αισθητά πιο δυσμενής. Και τούτο καθώς στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2017, ο σχετικός δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερά του επίπεδα εδώ και 4,5 χρόνια, αγγίζοντας τις -52,3 μονάδες στο τέλος του Μαρτίου, δηλαδή παραπάνω από επτά μονάδες χαμηλότερος από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους.

Η συνεχιζόμενη τεταμένη κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας μειώνει, σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, τις προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τη διεύρυνση θέσεων εργασίας και βελτίωσης της κατάστασης όσον αφορά τα εισοδήματά τους.

Αποτέλεσμα των παραπάνω συνθηκών ήταν οι Έλληνες καταναλωτές να εξακολουθούν να παραμένουν διστακτικοί ως προς την πραγματοποίηση αγορών πέραν εκείνων οι οποίες αποσκοπούν στο να καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Έχοντας διαμορφωθεί στις -44,6 μονάδες κατά το τέλος του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, ο δείκτης πρόθεσης αγοράς παρουσιάζει μείωση άνω των επτά μονάδων σε σχέση με τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Α Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017, το θετικό κλίμα μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017. Πιο αναλυτικά, καταγράφηκαν, στο τέλος του Δεκεμβρίου του 2016, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2008, τον Ιανουάριο το καταναλωτικό κλίμα για τις 28 χώρες της Ε.Ε. αυξήθηκε κατά άλλες δύο μονάδες, φτάνοντας στις 19,9, καταλήγοντας τελικά στις 18,9 μονάδες τον Μάρτιο.

Όσον αφορά τους δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών ξεχωριστά, για ακόμη μία φορά παρουσιάστηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών εκείνων οι οποίες συμμετείχαν στην έρευνα. Αυτές οφείλονται στις διαφορετικές οικονομικές εξελίξεις και στην κατάσταση της αγοράς εργασίας ανά χώρα. Η επιρροή κυρίαρχων θεμάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως, για παράδειγμα, το Brexit, η ενίσχυση των εθνικιστικών κομμάτων, η νέα κυβέρνηση στις ΗΠΑ και ο πόλεμος στη Συρία δεν επηρέασαν την πορεία των επιμέρους δεικτών ισομερώς σε όλες τις χώρες.

Δείτε όλα τα σχόλια