Αραιές νεφώσεις
Δεν μπορεί να τραφεί ο πλανήτης αποκλειστικά με βιολογικά προϊόντα

Δεν μπορεί να τραφεί ο πλανήτης αποκλειστικά με βιολογικά προϊόντα

ωρίς σημαντική αύξηση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων ή αν δεν αλλάξει ριζικά η διατροφή των ανθρώπων θα είναι αδύνατον να τραφεί ο πλανήτης το 2050 με αποκλειστικά βιολογικά αγροτικά προϊόντα, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση Nature Communications.

Οι ερευνητές βασίζουν τους υπολογισμούς τους εκτιμώντας ότι το 2050 ο αριθμός των ανθρώπων θα ξεπερνά τα 9 δισεκατομμύρια και θα απαιτείται να αυξηθεί κατά 50% η αγροτική παραγωγή για να τραφούν όλοι.

Σύμφωνα με τη μελέτη, δεδομένου ότι οι βιολογικές καλλιέργειες είναι λιγότερο αποδοτικές σε σύγκριση με την παραδοσιακή γεωργία (και εφόσον η ανθρώπινη δίαιτα δεν αλλάξει), θα χρειαζόταν να αυξηθούν κατά 16-33% οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, κάτι που σημαίνει ότι στο ίδιο διάστημα θα αυξανόταν η καταστροφή των δασών κατά 8-15%. Παρά τον θετικό αντίκτυπο που θα είχαν για το περιβάλλον αυτές οι βιολογικές καλλιέργειες, κυρίως επειδή δεν θα χρησιμοποιούνταν φυτοφάρμακα, οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν αυτή τη λύση "μη βιώσιμη".

Στη συνέχεια εξέτασαν άλλα "σενάρια", από μια "μερική" τροποποίηση των παραδοσιακών καλλιεργειών μέχρι τη ριζική μετατροπή τους σε βιολογικές, σε συνδυασμό όμως με ορισμένες άλλες παραμέτρους και ιδίως με την αλλαγή της διατροφής του ανθρώπου με τον περιορισμό της κατανάλωσης κρέατος.